Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornve
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-03 11:35
Mijn vraag
ik wil graag weten of er een apparaat is dat ik aan kan sluiten op een stroomkabel en dan een kasje op een andere einde van een kabel aansluiten. Kijken of dit dezelfde kabel is.

Natuurlijk zorg ik dat de stroom er af is 🤣

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik bedoel dus geen multimeter maar een apparaat net als wat je voor utp hebt om te kijken welke 2 eindes bij elkaar horen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17:42
Met draadloze probe/ wire/ cable tracer: https://www.amazon.nl/Gob...id=pla-948731467368&psc=1
Of deze: https://www.kabelshop.nl/...3Vpg74EAQYBSABEgIlJ_D_BwE

...en vele andere merken.

[ Voor 23% gewijzigd door natural colour op 01-11-2022 19:57 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 23:59

Vliegvlug

Flight Simple

Ik heb ook een dergelijke kabel tracer en dat werk wel redelijk als de kabel los ligt maar in een bundel werkt dat bij mij totaal niet want dan geven ze allemaal signaal.

Wat ik toen gedaan heb is van de kabel die ik wilde identificeren twee aders met elkaar verbonden aan de ene kant en aan de andere kant met de multimeter op piepstand getest welke aders daar bij hoorde.

In mijn geval was de hele bundel spanningsloos omdat ze allemaal nog niet aangesloten waren dus kon ik dat veilig doen.

Bij jou is het een bestaande kabel als ik dat zo lees, zorg er in dat geval voor dat je je hele huis spanningsloos maakt aangezien je niet weet welk uiteinde bij welk begin hoort en dus ook niet kan weten welke groep je moet uitzetten om het veilig te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 09:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Een 9v batterij en een 12V lampje

Lampje aan 1 kant en dan met de batterij aan de andere kant testen tot het lampje gaat branden.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:57
Meestal werkt lichtjes trekken en duwen wel...

Is jouw installatie zo specifiek dat dat niet lukt?
@Rol-Co
Vandaar de vraag of de installatie specifiek is...

[ Voor 24% gewijzigd door FireAge op 02-11-2022 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:45
Zit er buis omheen?

Zet er aan 1 kant een stofzuiger op (duck tape is hier je vriend). Op laag vermogen!

Hoor je aan de andere kant een tornado en kun je zuiging voelen, dan is het dezelfde. Zo niet, dan weet je nog steeds weinig. Kan ook onderbroken zijn ergens of niet goed aansluiten.

Maar het is makkelijk en kan meestal prima niet-destructief - en met spullen die je toch wel hebt. Dus praktisch testje.

Edit: t-splitsingen zouden je op deze manier nog kunnen bedriegen. Maar goed, beetje common sense erbij en je komt een eind.

[ Voor 13% gewijzigd door Wilke op 01-11-2022 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 09:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

FireAge schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 22:36:
Meestal werkt lichtjes trekken en duwen wel...

Is jouw installatie zo specifiek dat dat niet lukt?
En op 40 meter kabel?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Pagina: 1