Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb deze PC een jaar of 3 (of 4?) kant-en-klaar overgenomen van iemand. Ik ben iemand die regelmatig gamed, maar wel met grote tussenpozen. Ik begin te merken dat ik sommige spellen niet goed meer kan draaien op hoge settings (Doom Eternal speelt bijv. niet echt lekker meer).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zoek een upgrade van 300-400 euro (iets meer kan ook, hangt er vanaf wat er moet gebeuren)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet echt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Daarvoor ben ik hier.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, mag ook tweedehands.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voldoende toegelicht vermoed ik.
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik vermoed dat ik mijn videokaart moet upgraden (en daarmee ook de voeding?). Of is het handiger om de CPU te upgraden?
Ik hoef echt niet alles op max-max-max met ray tracing e.d. te spelen. Een 3080 oid lijkt mij echt overkill. Ik vermoed dus dat ik op zoek ben naar een "light" upgrade
Dit is wat ik nu ongeveer heb (exacte RAM kan ik niet achterhalen. Cooler is standaard cooler die bij de CPU komt geloof ik. Merk: AMD):
Ik heb deze PC een jaar of 3 (of 4?) kant-en-klaar overgenomen van iemand. Ik ben iemand die regelmatig gamed, maar wel met grote tussenpozen. Ik begin te merken dat ik sommige spellen niet goed meer kan draaien op hoge settings (Doom Eternal speelt bijv. niet echt lekker meer).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zoek een upgrade van 300-400 euro (iets meer kan ook, hangt er vanaf wat er moet gebeuren)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet echt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Daarvoor ben ik hier.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, mag ook tweedehands.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voldoende toegelicht vermoed ik.
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik vermoed dat ik mijn videokaart moet upgraden (en daarmee ook de voeding?). Of is het handiger om de CPU te upgraden?
Ik hoef echt niet alles op max-max-max met ray tracing e.d. te spelen. Een 3080 oid lijkt mij echt overkill. Ik vermoed dus dat ik op zoek ben naar een "light" upgrade
Dit is wat ik nu ongeveer heb (exacte RAM kan ik niet achterhalen. Cooler is standaard cooler die bij de CPU komt geloof ik. Merk: AMD):
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 3 3100 (BOX) Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte AORUS B450 M (rev. 1.0) | € 99,95 | € 99,95 |
1 | Videokaarten | Asus ROG-STRIX-RX570-O4G-GAMING | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 400W | € 44,18 | € 44,18 |
1 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 1TB | € 94,39 | € 94,39 |
Totaal | € 298,42 |