Kantoortuin setup.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darryl_87
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10-11-2022
Hallo,
Ik zit met het volgende .... het bedrijf waar ik werk gaat splitsen naar verschillende vestigingen en er komen tal van flex werkplekken. Nu zullen wij de vaste werkstations inruilen voor laptops/2-in-1 devices. En is er een behoorlijke antipathie tegen kabels.

Qua looks is het oog gevallen op de Samsung M8 smart monitor.
https://www.samsung.com/n...ch-uhd-4k-ls32bm801uuxen/

Wat ik niet boven tafel kan krijgen is of het mogelijk is om een draadloze (!!) set toetsenbord + muis te koppelen aan een scherm en dan vervolgens te kunnen flexen met een laptop.

Hopelijk is de vraag duidelijk,
Groet,
Jeroen.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:22

lasharor

7 december 2004

Je kan toch gewoon een willekeurige set met USB ontvanger kopen die je vervolgens in deze monitor stopt?

Of anders zijn er voldoende setjes die met bluetooth werken. Alleen is dat denk ik niet ideaal op flexwerk plekken

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 09:53

basdej

OutSystems Consultant

Moeten de toetsenborden op de bureau's blijven liggen? als ze een USB ontvanger hebben kan je die toch in een van de USB poorten van het scherm doen?

PS: draadloze toetsenborden bij bedrijven zijn echt een hel want iedereen gaat ze verwisselen en dan weet je niet meer waar ze bijhoren

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
basdej schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:31:

PS: draadloze toetsenborden bij bedrijven zijn echt een hel want iedereen gaat ze verwisselen en dan weet je niet meer waar ze bijhoren
Een paar labels lossen dat probleem zo op. Althans, bij ons werkt dat echt prima.

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cGV08uCuJL-hWtB4Gsl7Zy-GjWE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IhdqGx47BaIy1ifRATvjyhIo.webp?f=user_large

Niet makkelijk, maar 1 USB-C poort (en geen andere USB poorten dus).

Deze heeft dat wel (en ook een webcam en USB-c display + USB-C PD 90W), geen 4K though.

uitvoering: Philips Brilliance 346P1CRH/00 Zwart

[ Voor 35% gewijzigd door _eLMo_ op 01-11-2022 15:37 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darryl_87
Thanks voor de reacties maar wat me niet duidelijk is, is of het aangesloten toetsenbord de laptop 'bestuurt".

Idealiter blijft de laptop dichtgeklapt (maar wel aangesloten op de USB-C kabel) en wordt er gewerkt via het toetsenbord en muis die via het scherm aangesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dat ligt aan je laptop, niet aan het scherm.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

https://www.dell.com/nl-n...itoren-monitoraccessoires

als ik jou was zou ik dan beter gaan voor schermen zoals deze, waarbij de laptops met een USB-C kabel zijn aangesloten en je super veel poorten hebt voor randapparatuur zoals toetsenborden/muizen/camera's én in het geval van deze monitor zelfs een lan kabel.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darryl_87
Inderdaad ook een mooie monitor.
Maar draadloos is bij mijn werkgever tot kunst verheven. Bedrade muizen en toetsenborden zijn onbespreekbaar.

Dus mijn uitdaging blijft dat er per buro een scherm met draadloze toetsenbord en muis is en dat een device aangesloten zal worden middels USB-C.
Blijkbaar een lastige kwestie maar we zullen toch niet het enige bedrijf zijn ...?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

basdej schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:31:
Moeten de toetsenborden op de bureau's blijven liggen? als ze een USB ontvanger hebben kan je die toch in een van de USB poorten van het scherm doen?

Logitech heeft de UNIFYING RECEIVER dat werkt prima op meerdere apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
darryl_87 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:46:
Maar draadloos is bij mijn werkgever tot kunst verheven. Bedrade muizen en toetsenborden zijn onbespreekbaar.

Dus mijn uitdaging blijft dat er per buro een scherm met draadloze toetsenbord en muis is en dat een device aangesloten zal worden middels USB-C.
Blijkbaar een lastige kwestie maar we zullen toch niet het enige bedrijf zijn ...?
Het antwoord is volgens mij al gegeven: draadloze muis + toetsenbord via een (draadloze) USB ontvanger die je in het scherm hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yes-n
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 14:19
darryl_87 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:28:
Wat ik niet boven tafel kan krijgen is of het mogelijk is om een draadloze (!!) set toetsenbord + muis te koppelen aan een scherm en dan vervolgens te kunnen flexen met een laptop.
Het simpele antwoord lijkt me: ja.

Ik werk (thuis) ook met een draadloze bluetooth toetsenbord en muis, die zijn gekoppeld aan de laptop, niet aan het scherm of mijn USB-C port replicator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darryl_87
yes-n schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:54:
[...]

Het simpele antwoord lijkt me: ja.

Ik werk (thuis) ook met een draadloze bluetooth toetsenbord en muis, die zijn gekoppeld aan de laptop, niet aan het scherm of mijn USB-C port replicator.
Thanks voor je reactie maar aangezien het flexplekken zijn, en het toetsenbord en muis op de zelfde plek zullen blijven liggen, probeer ik naar een oplossing te zoeken dat het toetsenbord gekoppeld wordt aan het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:07
darryl_87 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:46:

hoeveel van die flexplekken komen er op 1 plek bij elkaar? want draadloos is wel schattig, maar reken maar dat het een teringzooi wordt. Nou is dat niet erg als je iemand de taak geeft om sochtends ff een rondje muizen+toetsenborden bij elkaar te zoeken te doen, maar dat is wel een dom taakje. Dit werkt overigens alleen met labels op elke tobo+muis (want hoe weet je anders welk apparaat waar 'hoort').

source: meerdere jaren ergens gewerkt waar we dit hadden, was wel mooi maar die setjes werden steeds incompleet omdat iemand een muis in een tas stopte of op een ander bureau neerlegde etc. En je kan 9 mensen hebben die het perfect doen, maar als 1 iemand het zo nu en dan vergeet heb je al gedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:27
Doorgaans werk je met een dockingstation. Waaraan je vast de beeldschermen, toetsenbord, muis en lan aan verbind. Waardoor je via 1 kabel, tegenwoordig usb-c, je laptop ermee verbind.

Je hebt ook schermen met ingebouwde dockingstations. Zelf zou ik ver weg blijven van ‘smart’ schermen aangezien ze nooit updates ontvangen. Daarnaast hoop ik niet dat de verwachting is dat je de schermen draadloos gaat aansluiten?

[ Voor 39% gewijzigd door Sinus_rhythm op 01-11-2022 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

darryl_87 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:58:
[...]

Thanks voor je reactie maar aangezien het flexplekken zijn, en het toetsenbord en muis op de zelfde plek zullen blijven liggen, probeer ik naar een oplossing te zoeken dat het toetsenbord gekoppeld wordt aan het scherm.
nogmaals, plug de USB ontvanger van de muis en toetsenbord in het beeldscherm. elke laptop die wordt aangesloten zal het detecteren en normaal gezien gelijk werkend hebben.

Hoi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik snap echt het probleem hier niet.

TS wil graag een scherm met geïntegreerd docking station. De laptop sluit je daarop aan met usb-c kabel.

Vervolgens sluit je op het scherm een draadloze usb ontvanger aan voor een toetsenbord en muis.

Deze verbind dan via het “ ingebouwde dockingstation “ met de laptop.

En als je andere laptop koppelt wordt automatisch het toetsenbord + muis ook herkend

[ Voor 9% gewijzigd door Sethro op 01-11-2022 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:27
Sethro schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:02:
TS wil graag een scherm met geïntegreerd docking station m. Laptop sluit je dan met usb-c aan op scherm.
Dat klopt, maar het scherm wat hij laat zien is dat niet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Volgens mij is dit redelijk triviaal met een Logitech setje. Muis + toetsenbord verbinden met de logitech unifying receiver en die receiver plug je in de monitor. Mocht USB-C een probleem zijn dan is dat met 1 miniscuul adaptertje op te lossen.

Ter referentie, ik heb dezelfde setup met mijn schermpjes hier en 2 computers die hetzelfde muisje gebruiken via de unifying receiver. Het toetsenbord is hier wel bedraad maar alles gaat via de monitor

[ Voor 37% gewijzigd door Wolfboy op 01-11-2022 16:05 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Sinus_rhythm schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:03:
[...]

Dat klopt, maar het scherm wat hij laat zien is dat niet, toch?
Uh wel? Alleen eentje met vrij beperkte mogelijkheden en maar 1 usb-c aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met het juiste scherm, eentje die wel fatsoenlijke aansluitingen heeft voor usb dongles van desktop sets, zal het wel werken. MAAR! Hebben desktop sets via RF niet nog steeds een beperkt aantal kanalen voordat ze overlappen? Dus in een kantoortuin waar je met toch wel een redelijke groep tegelijk kan zitten, zou je kunnen hebben dat er 2 bureaus verder iemand jouw aanwijzer of toetsenbord bedient zonder hier erg in te hebben.

Dus, leuk als hogerop alles zo veel mogelijk draadloos wil, het kan ook gezeik opleveren. Laat ze hier bewust van worden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:54
Sethro schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:08:
[...]

Uh wel? Alleen eentje met vrij beperkte mogelijkheden en maar 1 usb-c aansluiting.
Maar TS wil ook dat zijn scherm dichtgeklapt blijft, iets ik vaak alleen (goed) zie werken met dockingstations die aansluiten bij het merk van de machine. Dit ding wat TS linked lijkt meer een scherm te zijn met ingebouwde 'pc' (lijkt tablet performance te hebben) en niet echt een dedicated docking station te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:18

sapphire

Die-hard pruts0r

Dennism schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:56:
[...]

Maar TS wil ook dat zijn scherm dichtgeklapt blijft, iets ik vaak alleen (goed) zie werken met dockingstations die aansluiten bij het merk van de machine. Dit ding wat TS linked lijkt meer een scherm te zijn met ingebouwde 'pc' (lijkt tablet performance te hebben) en niet echt een dedicated docking station te zijn.
Dat is toch gewoon bij energie beheer instellen dat de laptop niets moet doen als het scherm dicht gaat (aan de stroom bv) ?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:54
sapphire schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 22:35:
[...]

Dat is toch gewoon bij energie beheer instellen dat de laptop niets moet doen als het scherm dicht gaat (aan de stroom bv) ?
Dat is niet wat ik bedoel, bij een goed dockingstation zal de laptop aangaan wanneer je de powerknop gebruikt op de docking, op standby als je deze nogmaals indrukt e.d. De laptop hoeft dan dus nooit open of dicht gedaan te worden. Zonder dat je dus allemaal van dit soort settings aan moet passen, die soms ook nog wel eens willen buggen, wij hebben bijv. wel eens gezien dat een laptop met dit soort settings ineens toch niet in standby ging wanneer niet gekoppeld aan de stroom, en bij iemand in de tas veel te warm werd.
Pagina: 1