Toon posts:

P2B Meer dan 800 Mhz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik trotse Asus P2B eigenaar, wil eigenlijk sneller dan de miserabele 466 Mhz die in nu heb. Ik zat dus laatst te zoeken en ik wist wel dat er van die PC-PGA en PPGA --> Slot1 converters waren. Echter zag ik ook dat er 1 Ghz en 1.1 Ghz Celeron processors (FC-PGA) waren. Deze waren niet zo duur en leken mij dus wel geschikt om mijn overgeklokte PII 400 mee te vervangen. Echter mijn moederbord ondersteund een maximale muliplierrate van 8x... Wat doet zo'n gelockte Celeron als ik deze in mijn systeem plaats??
kan ik bijvoorbeeld mijn FSB op 124 zetten? zodat het systeem 124*8 op 992 Mhz draait of wordt het zooitje dan een beetje instabiel. Ik wil gewoon een proccesor van meer dan 800 Mhz hoe doe ik dit?

Verwijderd

Ja dat kan, gewoon erin doen, (search)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Bios update is ook aan te raden voor support voor de CuMines

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 13:40
Op dinsdag 28 augustus 2001 22:49 schreef darkviper het volgende:
Echter mijn moederbord ondersteund een maximale muliplierrate van 8x... Wat doet zo'n gelockte Celeron als ik deze in mijn systeem plaats??
kan ik bijvoorbeeld mijn FSB op 124 zetten? zodat het systeem 124*8 op 992 Mhz draait of wordt het zooitje dan een beetje instabiel. Ik wil gewoon een proccesor van meer dan 800 Mhz hoe doe ik dit?
De multiplier is geen probleem.. Deze zit namelijk ingebakken in de processor, en is dus onafhankelijk van het moederbord.. Wel moet je bios inderdaad de coppermine-cores ondersteunen, en het juiste voltage af kunnen geven aan je proc.

Dat voorbeeld wat je geeft, 124*8 draaien gaat dus niet, want die multiplier zal vaststaan op 10x/11x.. Dus gewoon de FSB op 100 laten staan en het gaat wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt,

Als het goed is moet zou mijn bios revisie CU-cores moeten ondersteunen (bios versie 1011) dus dat zal wel goed zitten. Als ik het dus goed begrijp maakt het niet uit hoe ik jumper zet voor de multiplierrate? Dan ga ik mijn vader maar eens even porren om een nieuw proccie te kopen... :)

DARKviper

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Klopt, het maakt geen hol uit op wat voor instelling je de jumper voor de multiplier zet. De jumper voor de clock snelheid is wel van groot belang.

...

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
http://www.ctechnet.com/hardware/asus.htm#12500

kort samengevat:

Well, there is no point in buying the most expensive (fastest) CPU.

So, I vote for these choices, it's on your taste to decide exactely:

CHEAPEST UPGRADE:
1) If you want to run at 100 MHz bus (meaning, no need to
buy new 133 MHz memory) then buy Celeron II 566 MHz
which mostly works well at 100 MHz bus & CPU at 850 MHz,
many got it running even at 112 bus & CPU at 952 (good cooler)!

EASIEST UPGRADE (about same price and speed as above):
2) As Celeron II 566 MHz might be a bit difficult to find,
go for Celeron II 600 MHz and o/c to 900 MHz, but
this is not always successful -- you might try CII 667MHz
and put it to 830MHz / 83 bus (mostly successful) or
if lucky it could even run at 1 GHz :-)

FASTEST UPGRADE and MOST EXPENSIVE:
3) If you'd like even faster upgrade go for Pentium III.
I'd chose one from 550E, 600E and 650E, which can be
overclocked to 733, 800 and 850. In this case you need
133 MHz memory! And BTW, people bought PIII 850MHz
and o/c to 950 MHz -- but price of this one is MUCH higher!

From my point of view, if keeping old ASUS P2B and
trying to do best upgrade only cheaper CPUs have sense,
as if you try to buy more expensive PIII's CPUs than
it would be MUCH, MUCH better to buy new AMD
Athlon Thunderbird 800 MHz CPU and new motherboard,
ABIT KT7 or ASUS A7V, which both combined (AMD
CPU & mobo) are cheaper than PIII 850 (and same speed)!!

...

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:10
ik zou een p3 1000MHz, slot 1, 100 MHz toch wel leuk vinden...heb een asus p2b... bios 1.12

iemand een idee of dat ook gaat...

Verwijderd

is nog een verschil in de revisies van de mobo's...staat (ff spieken) tussen het 1e en het 2e ISA-slot. Rev. 1.0? kan niet zo ver. Revs 1.10 en 1.12 kunnen tot de 1GHz.

Nou ja 1.12 kan het altijd, en 1.10 in 95% van de gevallen, maar het de komst van de 1.1GHz is het afwachten of het ondersteund wordt, probeer het eens en deel je ervaring! Zouden wel wat mensen mee geholpen zijn :)

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Houd rekening met je hardware revisie.
Ik heb een p2b-ls rev 1.02 en die heeft geen voltage selectie.
Dan heb je dus een slocket met voltage mod mogelijkheid nodig, of je moet aan het bakken slaan (heb ik gedaan).

Who is John Galt?

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
ik denk dat 850 zo een beetje de max is

...

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 15:01 schreef paulgielens het volgende:
ik zou een p3 1000MHz, slot 1, 100 MHz toch wel leuk vinden...heb een asus p2b... bios 1.12

iemand een idee of dat ook gaat...
Ja, dit gaat. Probleem is alleen dat P3-1GHz slot1 aardig moeilijk te krijgen te krijgen zijn in Nederland, en dan ook nog belachelijk duur (=800 piek), waardoor het goedkoper is om meteen een nieuw mobo+amd te kopen voor dat geld, die nog sneller zijn ook.

Verwijderd

:O

Ook nie alle voltage mods werken, op de 1.0 bijv niet...

Maar je kan het verder in de search vinden!!!

[enige topic waar ik zo reageer want dit is al zo vaak geweest]

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
In het boekje staat dat je gewoon een 133 fsb kan instellen, maar dan kan je toch gewoon een PIII 1000EB halen :?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op woensdag 29 augustus 2001 15:36 schreef ubermaestro het volgende:
In het boekje staat dat je gewoon een 133 fsb kan instellen, maar dan kan je toch gewoon een PIII 1000EB halen :?
De 440 BX chipset is niet bedoeld voor 133 MHz FSB.
Geen idee of dit in de praktijk werkt.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Opzich zou de BX chip het kunnen trekken (met koelelement en/of koeler) het probleem echter wordt de agp bus snelheid deze draait namelijk standaard op 2/3 van de FSB of op dezelfde snelheid. De AGP bus default snelheid is 66 Mhz dus door je BX plank op 133 te zetten wordt deze bussnelheid 89 Mhz dat is dus 23 Mhz te snel, de vraag is of je Videokaart dat lekker vindt.

Trouwens nog even een vraagje, waar heeft men de wijsheid vandaan dat nieuwere revisie van de Asus P2B wel 1Ghz aankunnen. (ik bedoel wat is de bron van die informatie?)

DARKviper

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 15:40 schreef justmental het volgende:

[..]

De 440 BX chipset is niet bedoeld voor 133 MHz FSB.
Geen idee of dit in de praktijk werkt.
BX trekt 133 gemakkelijk zonder extra koelertje :) Zelfs een AGP-bus van 89MHz trekken de meeste kaartjes nog.

Verwijderd

Topicstarter
dan moet ik maares een keer ergens een PIII EB lenen van iemand, zodat ik kan kijken of mijn zooitje het dan nog doet, want ik heb namelijk ook nog een reepie PC100 geheugen dat moet dan ook ff flink zijn best gaan doen, wil ie het zooitje bijhouden.

DARKviper

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:10
Ik heb net op me werk een P3 1Gig gemonteerd in een slot 1 asus p2b rev 1.12 bios x.12 laatste officiele van asus.

En wrkt zonder prob's ik heb thuis ook zo'n bordje alleen weet niet welke revisie... probeer ik in de loop van de week...alleen is wel fucking veel geld voor een proc kost me 950,- !!! Maar wel op me oude vertrouwde BX bordje... ik gun het hem wel na 3 jaar trouwe dienst aan zijn baasje. Liever een oude BX met een over- investering wat proc betrefd... een oude golf met mooie velgen en een leuke radio install... kan ook nog wel mee tegenwoordig...dus waarom de BX'en niet ;)

Verwijderd

...alleen is wel fucking veel geld voor een proc kost me 950,- !!! Maar wel op me oude vertrouwde BX bordje..
Dan ben je wel behoorlijk opgelicht, maat. Ik heb de boxed (dus met koeler etc..)slot1 versie (ook niet goedkoop,maar toch...) een tijdje geleden voor F703,- gekocht bij VB compjoeters, was binnen 2 dagen thuisbezorgd :)
Pagina: 1