Een game als Medieval Dynasty/Banished, met multiplayer/coop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-04 01:46
Sinds een poosje speel ik samen met mijn wederhelft Medieval Dynasty op de Xbox, want die zat in de gamepass en zag er wel leuk uit. Nouja, ik zeg 'we spelen samen' maar dat betekent dus de een speelt en de ander kijkt, want het is een singleplayer game :+

Nou hebben we 1 xbox maar ook 2 game PC's, en ik ben op zoek naar een game die is zoals Medieval Dynasty, maar dan coop heeft. Het leuke van Medieval is dat het enkele gameplay elementen combineert:
- Base building / city building (verschillende gebouwen, verschillende functies, verschillende resource cost, je unlocked progressief meer gebouwen, etc. bekend concept wel);
- People management (je moet zelf mensen zoeken en ze bij je dorp aan laten sluiten, waar je ze vervolgens moet huisvesten en aan het werk moet zetten);
- Automation (zo'n beetje alles wat je zelf als player kan, kun je ook je NPC dorpelingen laten doen. Met voldoende mensen is je dorpje dus compleet self-sustaining, wat jou als player ruimte geeft om andere dingen te doen);
- Survival (naast bovenstaande 3 zaken moet je zelf ook in leven blijven door te eten en drinken, op beesten te jagen en resources te verzamelen).

En juist die combinatie van elementen spreekt ons allebei heel erg aan, zeker als het in een 'medieval' jasje gegoten is. Soortgelijke games die zich in de tegenwoordige tijd afspelen (of in de toekomst met allerlei space colonies ofzo) kan ik nog best heel leuk vinden (fervent Factorio fan ook :) ), maar mijn vriendin wat minder; die heeft echt wat meer tot-de-fantasie-sprekende-eye-candy nodig.

Als ik dan al iets moet opgeven van bovenstaande puntjes dan is het Survival element geen dealmaker/breaker, vandaar dat ik ook Banished als voorbeeld pakte.

Heeft iemand inspiratie? Ik heb zelf wat Google, Reddit, Steam en verschillende Prijsvergelijkers bekeken, maar de game is óf perfect, maar singleplayer. óf het heeft coop/multiplayer maar mist te veel andere elementen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quintillius
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-07-2024
Heb het ook gespeeld, maar man wat een trage game... Meer een walk simulator. Wel nice invalshoek.
Is The Guild 3 of 2 wat voor jullie? Weet niet 100% of het werkt, maar denk dat je wel coop kan doen.
Minecraft op een roleplaying server in een medieval setting?
Stronghold 2 multiplayer :9~
Eco -> samenwerken om een wereld op te bouwen _/-\o_
Conan Exiles -> thralls voor je laten werken _/-\o_
Ark Survival -> dino's temmen
Satisfactory

[ Voor 10% gewijzigd door Quintillius op 01-11-2022 18:57 ]