Dual monitor setup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 11:30
Ik zoek een?
Momenteel heb ik 1 monitor met USB switch en HDMI switch en met twee klikken kan ik switchen tussen laptop A en laptop B.
Nu is daar een tweede scherm bijgekomen en vraag ik mij af hoe ik, met niet al teveel kabels, hetzelfde kan bereiken. Wat ik wil is:
- Laptop A op monitor 1 en 2 of Laptop B op monitor 1 en 2
- Laptop A op monitor 1 en Laptop B op Monitor 2
- Laptop A op monitor 2 en Laptop B op Monitor 1

Ik kan een tweede HDMI switch toevoegen (zie onderstaande afbeelding), maar dat betekent redelijk veel kabels in het zicht want daarnaast heb ik nog een voedingskabel voor beide laptops en beide schermen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JD2WFVfWPGMyZxKVhwzHN13SDQo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/es2rSm9fKrnRfkSAZslv1jdc.png?f=user_large

Nu is mijn vraag, hoe kan ik bovenstaand vraagstuk oplossen met zo min mogelijk kabels in het zicht voor een redelijke prijs?
Bijvoorbeeld door een USB-C hub/docking (met of zonder voeding) ertussen te plaatsen zodat er minder kabels naar de laptops gaan.

Wat is je budget?
Hangt af van de oplossing. 8)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Twee laptops (Macbook en Windows) en twee monitoren (29 ultrawide en 24 regular).
- Beide systemen worden voornamelijk voor werk gebruikt..

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 17:01
Ik heb dit zelf opgelost door een scherm te kopen waar een KVM oplossing in zit.

1x USB-C gaat naar m'n laptop
1x USB-A gaat naar m'n PC

Op het scherm zijn m'n toetsenbord , muis en webcam aangesloten via de interne usb poorten.

Scherm naar mijn pc gaat via DP en laptop gaat via de USB-C kabel.

Dan is het alleen een kwestie van input en usb switchen van usb-a naar de usb-c poorten.

USB-C dock moet je sowieso tussen de laptops switchen die aan het dock hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb zelf een scherm met KVM (zelfde situatie als @tdm850ed schetst), daarnaast een monitor die in theorie ook met twee drukken op een knop te switchen is.
Maar uiteindelijk heb ik er voor gekozen om mijn laptop via een dock aan te sluiten (DisplayPort en USB-B naar scherm met KVM, DisplayPort naar linkerscherm) en mijn eigen PC (Mac Mini) direct met USB-C aan te sluiten op het middelste scherm en los op een rechterscherm. Ik heb dus drie schermen, waarvan de buitenste dedicated zijn en de middelste switcht.

Toen ik nog niet drie schermen had heb ik altijd gewoon mijn twee monitoren geswitcht en daarbij ook een USB switch gebruikt. Mijn ervaring met HDMI switches is niet bepaald positief, dan heb ik liever een apparaat op de HDMI en een apparaat op de DisplayPort, indien nodig met een DP naar USB-C of DP naar HDMI of HDMI naar USB-C kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 11:30
Thanks voor het delen van jullie oplossingen. Scherm met KVM switch wordt hem niet, heb beide schermen al in bezit, dus dat zou zonde van de investering zijn.

De HDMI switch welke ik nu voor 1 van de schermen gebruikt werkt prima, het is alleen dat ik deze ook elke keer moet aansluiten en het aantal kabels toeneemt als ik dit voor mijn tweede scherm ook ga gebruiken.