Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lokale aannemer en a-merk panelen in Twente (Hellendoorn)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:12
Hallo allemaal,

Onlangs al een verzamel topic aangemaakt met diverse vragen en dat heeft me enigszins een idee gegeven hoe ik de net betrokken woning duurzamer kan maken.

Betreft een 2 onder 1 kap uit 1991 voorzien van Dakisolatie, dubbel glas, muurisolatie en vloerisolatie. Verder een HR ketel uit 2015. Bij verkoop het label "B" gekregen.

We hebben een laag tarief voor stroom en gas die tot juni 2026 loopt. Daarna willen we minder afhankelijk zijn van gas en een deel van de benodigde stroom zelf opwekken.
Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0TG_ruveDkrqu8oyvEpQAF7NEg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fUTMjhGgkAOXk5kYBXIkMJOr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-NPpBEGEu482r72-pDINrCIQhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YDH7GU0UlZuNw3BTUC7s9Gtl.jpg?f=fotoalbum_large
Beschikbare (dak)ruimte
Er is door het grote platte dak van de bijkeuken & garage zeker plek voor 20 panelen van +/- 1.75M x 1M
Schaduw
In de ochtend door de lage dakkapel. Panelen met eigen optimizer de voorkeur om verlies te beperken.
Jaarverbruik
Ik ga hier uit van het gemiddelde van 4000kwh, ik heb nog geen actuele gegevens aangezien we een samengesteld gezin zijn die nog niet lang in deze setting wonen.
Huidige elektriciteitsaansluiting
1 Fase (Enexis)
Budget en doel
Het uiteindelijke doel is de 1e en 2e verdieping van de woning te kunnen koelen (en verwarmen) met een airco en de stroom die noodzakelijk voor het koelen (en een beetje het verwarmen) te compenseren met zonnepanelen.

Budget is niet nodig om te benoemen, Ik wil gewoon de beste oplossing in onze situatie.
Belangrijke punten:
*A kwaliteit panelen van een gerenommeerd merk;
*Professionele plaatsing door een lokale leverancier/aannemer;
*Nette uitstraling;
*Aanspreekpunt bij storing/defecten;
*Plaatsing voor zomer 2023.
Wie gaat het project uitvoeren
Nader te bepalen. Ik hoop hier advies van jullie bij te krijgen.
Bijhouden van data
Meekijken op een app via smartphone zou prettig zijn.
Reeds verkregen offertes
Inmiddels verlopen. Werd gebruik gemaakt van HT-Solar full black panelen, maar voelde allemaal wat cheap aan. (Volledige offerte traject)
Regio
Hellendoorn - Twente/Salland

Bij voorbaat dank iedereen! _/-\o_