Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okashi
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-12-2022
Ik ga volgend jaar beginnen (1 september )aan mij HBO ict. Ik heb nu al een niveau 2 ict en niveau 4 ict afgerond en mijn laptop is dus al 5 jaar oud. Tijd voor een nieuwe.

In deze opleidingen heb ik gemerkt als je vooral aan de slag gaat met VM dat erg veel ram toch erg fijn is. eigenlijk wel minimaal 16gb aan ram. Een stevige Cpu is ook erg fijn.

Heeft er iemand goede aanbevelingen voor een goede laptop. Het liefst ook met een aparte videokaart zodat ik af en toe nog een spelletje kan spelen.

mijn budget is rond de 1200 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Okashi op 01-11-2022 11:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgend jaar is...? 1 januari? 15 maart? Want dat kan nogal schelen in de tussenliggende tijd qua wat voor modellen er op de markt komen en tegen welke prijs.

Verder: Lees dit voordat je een nieuw topic opent; LKA beleid & review: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2022 & laptop studie topics.

Simpel samengevat: ik vind jouw startpost redelijk incompleet; mogelijk dat je meer info & onderzoek kan posten :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

En belangrijkste misschien wel, wat is je budget?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okashi
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-12-2022
Heb hem bij gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-07 10:25

D4NG3R

kiwi

:)

Als je volgend jaar 1 september pas gaat beginnen, zou ik ergens rond juli een keer serieus beginnen met je zoektocht.

Hardware maanden van te voren uitzoeken is vaak al een verkeerd idee, laat staan bijna een jaar van te voren..

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 01-11-2022 11:42 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:13
En kijk gewoon in een bbg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:47
Als je pas volgend jaar september een opleiding gaat starten zou ik lekker nog even wachten. In de komende maanden komen vast nog wel de nodige laptops uit. Tenzij je de komende maanden de laptop natuurlijk nodig hebt.

Op het hbo ben ik niet heel veel aan de slag gegaan met VMs, maar in de keren dat ik het nodig had, was ik erg tevreden met mijn 32GB RAM. Wat ik persoonlijk fijn vind is de kans om "extra service" bij te kopen, waarbij er een monteur aan huis komt de volgende dag. Heb ik namelijk geen hinder van weken mijn laptop kwijt zijn tijdens de opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-07 14:58
Iets behulpzamer mag ook mede-Tweakers.
Dat hij volgend jaar pas met zijn studie begint, wil niet zeggen dat hij nu al de wens kan hebben om een nieuwe laptop aan te schaffen die ook geschikt is voor zijn studie tegen die tijd.

@Okashi Voor wat input zou je ook naar de actuele BBG kunnen kijken:

review: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Mocht je VMs willen gaan draaien is een beetje CPU wel belangrijk, maar de huidige generaties i7’s zijn met gemak voldoende voor een beetje VM. Uiteraard is dit afhankelijk wat een VM moet doen, maar een beetje spelen met configs in een OS komt altijd wel goed.

32GB RAM is dan wel fijn, maar ik zou vooral focussen op een laptop met minimaal 16GB en de mogelijkheid om zelf het geheugen te upgraden. Een 32GB laptop kopen is een dure aangelegenheid. Later RAM bijplaatsen als het nodig is, is doorgaans verstandiger, maar dan moet dat dus wel eenvoudig kunnen.

Sommige laptops, zeker de compactere ultrabook achtigen, hebben geen vrij geheugenslot en hebben het geheugen op het moederbord gesoldeerd zitten. Let daar dus op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik ben iets ouder (begin 40), en vraag me af wat er dan in het onderwijs op vm's wordt gedaan dat niet gewoon lokaal kan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SVMartin schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:18:
Ik ben iets ouder (begin 40), en vraag me af wat er dan in het onderwijs op vm's wordt gedaan dat niet gewoon lokaal kan?
Bijvoorbeeld een Microsoft forest/domain met domain controller, member server & workstation. Is toch al snel 3 machines met (eigen) subnet etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:22:
[...]

Bijvoorbeeld een Microsoft forest/domain met domain controller, member server & workstation. Is toch al snel 3 machines met (eigen) subnet etc.
Ah! Dank! Ik zit met m'n hoofd teveel in de cloud denk ik :)
Pagina: 1