Klein stukje achtergrond: altijd gekregen tv's in huis gehad dus dit wordt de eerste tv die ik zelf koop. En daardoor heb ik nul verstand van tv's en voornamelijk ook de techniek van het scherm. Dus daarom vraag ik hulp
Belangrijkste vraag: wat voor type scherm kies ik gezien de situatie?
Ik zoek een?
Nieuwe tv voor in onze nieuwe woning per februari. Wensen/eisen: 55 inch en rond de 1000 euro max.
Kan tussen nu en maart worden aangeschaft. Geen haast maar is nu wel al welkom. Wellicht met het WK nog goede deals?
Het is ter vervanging van de huidige tv, die 10 is 10+ jaar oud en 32inch.
Wat is je budget?
Ik zou het fijn vinden maximaal rond de 1000 euro uit te komen.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We (vriendin + ik) zijn geen fervente kijkers, dus we komen niet verder dan de gebruikelijke streamingsdiensten (Netflix en Disney+).
We hebben een Nvidea shield die ik graag zou willen blijven gebruiken.
Specifieke eisen:
-55 inch: nieuwe tv-meubel bestaat uit 2 onderdelen van 128cm, waardoor de tv netjes binnen 1 helft valt (zie de plattegrond).
-TV moet gemonteerd kunnen worden op zo'n zuiltje/beugel op het tv-meubel?
-Tuin ligt op het noordoosten. Dus tv krijgt zonlicht te verduren overdag. TV moet hier tegen bestand zijn?
-"A-merk" zodat de WAF er is. LG/phillips/samsung scoren wat hoger dan een hisense hierbij. Geen onderbouwing verder...
-Geen voorkeur qua winkel. Halen in DE of België is overigens ook een optie.
Plattegrond met de meubels en tv ingetekend:
:strip_exif()/f/image/tPXV2jrAr2ivtOkIvOh7x4XV.jpg?f=fotoalbum_large)
Afstand bank tot tv is zo'n 3,5 tot 4m. Kijkhoeken lijken me niet heel extreem?
Wat heb je zelf al gevonden?
LG OLED55C16LA Zwart
-Scoort een excellent aldus tweakers. Past binnen budget.
LG OLED55CX6LA
-Scoort zelfs een Ultimate. Is wel uit 2020 dus verouderd?
LG OLED55A16LA
-Instaptv. lijkt ook te voldoen aan mijn eisen. Dus vraag me af of ik het verschil merk?
Welke vragen heb je hier nog over?
-Tuin ligt op het noordoosten. Tv staat vlakbij de achtergevel. Wat doet invallend zonlicht met je scherm/beeldkwaliteit? Er komen luxaflex/shutters? te hangen, maar die zijn overdag open natuurlijk.
-Wat voor soort scherm moet ik kiezen? Hier zie ik door de bomen het bos niet meer.
Als ik nog details/wensen ben vergeten hoor ik dat graag! Bij voorbaat in ieder geval dank voor het meedenken en adviseren.
Belangrijkste vraag: wat voor type scherm kies ik gezien de situatie?
Ik zoek een?
Nieuwe tv voor in onze nieuwe woning per februari. Wensen/eisen: 55 inch en rond de 1000 euro max.
Kan tussen nu en maart worden aangeschaft. Geen haast maar is nu wel al welkom. Wellicht met het WK nog goede deals?
Het is ter vervanging van de huidige tv, die 10 is 10+ jaar oud en 32inch.
Wat is je budget?
Ik zou het fijn vinden maximaal rond de 1000 euro uit te komen.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We (vriendin + ik) zijn geen fervente kijkers, dus we komen niet verder dan de gebruikelijke streamingsdiensten (Netflix en Disney+).
We hebben een Nvidea shield die ik graag zou willen blijven gebruiken.
Specifieke eisen:
-55 inch: nieuwe tv-meubel bestaat uit 2 onderdelen van 128cm, waardoor de tv netjes binnen 1 helft valt (zie de plattegrond).
-TV moet gemonteerd kunnen worden op zo'n zuiltje/beugel op het tv-meubel?
-Tuin ligt op het noordoosten. Dus tv krijgt zonlicht te verduren overdag. TV moet hier tegen bestand zijn?
-"A-merk" zodat de WAF er is. LG/phillips/samsung scoren wat hoger dan een hisense hierbij. Geen onderbouwing verder...
-Geen voorkeur qua winkel. Halen in DE of België is overigens ook een optie.
Plattegrond met de meubels en tv ingetekend:
:strip_exif()/f/image/tPXV2jrAr2ivtOkIvOh7x4XV.jpg?f=fotoalbum_large)
Afstand bank tot tv is zo'n 3,5 tot 4m. Kijkhoeken lijken me niet heel extreem?
Wat heb je zelf al gevonden?
LG OLED55C16LA Zwart
-Scoort een excellent aldus tweakers. Past binnen budget.
LG OLED55CX6LA
-Scoort zelfs een Ultimate. Is wel uit 2020 dus verouderd?
LG OLED55A16LA
-Instaptv. lijkt ook te voldoen aan mijn eisen. Dus vraag me af of ik het verschil merk?
Welke vragen heb je hier nog over?
-Tuin ligt op het noordoosten. Tv staat vlakbij de achtergevel. Wat doet invallend zonlicht met je scherm/beeldkwaliteit? Er komen luxaflex/shutters? te hangen, maar die zijn overdag open natuurlijk.
-Wat voor soort scherm moet ik kiezen? Hier zie ik door de bomen het bos niet meer.
Als ik nog details/wensen ben vergeten hoor ik dat graag! Bij voorbaat in ieder geval dank voor het meedenken en adviseren.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her