Ik heb recent een campervan aangeschaft, en ben op zoek naar een oplossing om mijn laptop te laden via de 12V camper accu.
Laptop: HP Notebook 15-bw032ng 3QS72EA.
Voedingsingang laptop: 19.5V 2.31A 45W
Originele lader:
:strip_exif()/f/image/ojwcgT0YDLYQzShvjhiAEOek.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft een aansluiting van ongeveer 4mm diameter:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RxifQ0sM73TUMUYcLzJfnOyJ.jpg?f=user_large)
Een mogelijkheid is om een omvormer om naar 230V wisselspanning te gebruiken met de originele lader. Helaas zijn goede omvormers met een zuiver sinussignaal vrij duur, en is dit niet echt energie-efficiënt.
Is het mogelijk om via een transformator direct van 12V DC naar 19.5V DC te gaan, en de juiste stekker te vinden om mijn laptop efficiënter en goedkoper te laden in de campervan?
Laptop: HP Notebook 15-bw032ng 3QS72EA.
Voedingsingang laptop: 19.5V 2.31A 45W
Originele lader:
:strip_exif()/f/image/ojwcgT0YDLYQzShvjhiAEOek.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft een aansluiting van ongeveer 4mm diameter:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RxifQ0sM73TUMUYcLzJfnOyJ.jpg?f=user_large)
Een mogelijkheid is om een omvormer om naar 230V wisselspanning te gebruiken met de originele lader. Helaas zijn goede omvormers met een zuiver sinussignaal vrij duur, en is dit niet echt energie-efficiënt.
Is het mogelijk om via een transformator direct van 12V DC naar 19.5V DC te gaan, en de juiste stekker te vinden om mijn laptop efficiënter en goedkoper te laden in de campervan?