Laptop draadloos verbinden met (oude) monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummertje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-11-2022
Mijn vraag
Hoe kan ik zonder kabel een monitor als tweede scherm gebruiken bij mijn laptop?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Besturingssysteem is windows. Ik voeg een foto toe van de aansluitingen van het beeldscherm.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niks geprobeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUEwdIGGrDVf1nTah90_8BcO5j0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jPl0A7BFVlfNwUDVmHYH9urP.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Hummertje op 01-11-2022 12:40)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:02

Umbrah

The Incredible MapMan

Laat ik vooraf beginnen: dat gaat duurder worden dan een HDMI>DVI kabeltje. Die monitor heeft enkel een "VGA"-in (RGB, dus de staat van een goed VGA signaal is zeer twijfelachtig), en een DVI in (denk dat het DVI is, licht valt net wat verkeerd er op en ik zit op mijn telefoon te kijken...). Zelfs duurder dan... deze monitor laten recyclen en een nieuwe met meer courante aansluitingen er voor in plaats aanschaffen.

Het kan op twee manieren. Een "snelle" manier, waarbij het signaal feitelijk 'zo goed is als een kabel', en dank om je uit bij iets als:

uitvoering: Marmitek Stream S2 Pro - draadloze HDMI presentatie systeem

loggere varianten zijn goedkoper, maar nog steeds >€200. Blijft wel dat je aan twee kanten HDMI in/uit moet doen, uit je laptop, in je monitor (en dus alsnog HDMI > DVI aan de monitor kant, en whatever je laptop maar doet, meeste laptops hebben displayport in de vorm van een USB-C plug tegenwoordig, je vergat je laptop te vermelden).

Je kan ook de 'trage' manier doen, en dan heb je zoiets als:

uitvoering: Microsoft Wireless Display Adapter V2

Daarmee kun je via miracast (en wederom: HDMI) verbinden aan zo'n scherm.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:02

Umbrah

The Incredible MapMan

Laat ik vooraf beginnen: dat gaat duurder worden dan een HDMI>DVI kabeltje. Die monitor heeft enkel een "VGA"-in (RGB, dus de staat van een goed VGA signaal is zeer twijfelachtig), en een DVI in (denk dat het DVI is, licht valt net wat verkeerd er op en ik zit op mijn telefoon te kijken...). Zelfs duurder dan... deze monitor laten recyclen en een nieuwe met meer courante aansluitingen er voor in plaats aanschaffen.

Het kan op twee manieren. Een "snelle" manier, waarbij het signaal feitelijk 'zo goed is als een kabel', en dank om je uit bij iets als:

uitvoering: Marmitek Stream S2 Pro - draadloze HDMI presentatie systeem

loggere varianten zijn goedkoper, maar nog steeds >€200. Blijft wel dat je aan twee kanten HDMI in/uit moet doen, uit je laptop, in je monitor (en dus alsnog HDMI > DVI aan de monitor kant, en whatever je laptop maar doet, meeste laptops hebben displayport in de vorm van een USB-C plug tegenwoordig, je vergat je laptop te vermelden).

Je kan ook de 'trage' manier doen, en dan heb je zoiets als:

uitvoering: Microsoft Wireless Display Adapter V2

Daarmee kun je via miracast (en wederom: HDMI) verbinden aan zo'n scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummertje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-11-2022
Dank voor je goede en uitgebreide uitleg Umbra. Ik ben inderdaad al aan het kijken naar een nieuwe monitor, maar had geen idee dat nu alvast genieten van een draadloze verbinding zo duur zou kunnen zijn.