Ik heb hier nog een ouwe pc staan met AT voeding. Nu had ik toen de cpu-fan met losse draden (dus die draden strippen) in zo'n molex connector gedaan, maar toen ik de pc aanzette ging eerst alles aan, maar daarna alles weer uit
Kan het zijn dat dan de ground en de 12v elkaar hebben geraakt enzo de voeding hebben doorgebrand oid
De pc start nu ook niet meer op
Stonk het? 
Neej, best kans op dat ie kapot is... maar kan ook zijn dat hij het na tijdje weer doet... Misschien ff zekering binnen in checken?
Neej, best kans op dat ie kapot is... maar kan ook zijn dat hij het na tijdje weer doet... Misschien ff zekering binnen in checken?
Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926
die dingen blijfen vaak heel ik heb ook de 5v kortsluiting gemaakt....gaat de voeding kompleet uit
ff minutje wachten dan weer aandoen
ff minutje wachten dan weer aandoen
zekering ff vervangen..
Have a wheelie good weekend!
Mocht ie het niet meer doen, moet je hem ff openschroefen (met de stekker er uit). En ff kijken of er torretjes/condensator's gesprongen zijn,
Zojah, ff langs de locale electro boer, neem ouwe torretje ff mee, kan die zo een nieuwe geven. En hopen dat hij het weer doet als je hem weer inelkaar heb gezet.
Zojah, ff langs de locale electro boer, neem ouwe torretje ff mee, kan die zo een nieuwe geven. En hopen dat hij het weer doet als je hem weer inelkaar heb gezet.
Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.
Wedden als je hem Nu aanzet dat ie het alweer doet?
Zeker weten. Ik heb dat ook vaak genoeg gehad. nog nooit mijn verzekering vervangen.
Zeker weten. Ik heb dat ook vaak genoeg gehad. nog nooit mijn verzekering vervangen.
Idd, meestal doet ie het na even wachten gewoon weer. Mooi spul hoor, die PC voedingen
Tweaker-vriendelijk
Nou ik had hem net aangezet en toen deed ie ut nog niet. Misschien als ik hem morgen ochtend aanzet, dat ie ut weer doet, anders schroef ik hem open en dan kijk ik of er wat zekeringen oid zijn gesprongen
Ze kunnen wel kapot hoor.. En zeker ook door kortsluiting..
Er zit inderdaad meestal wel een beveiliging in waardoor de voeding uitschakelt, en na effe wachten doet hij het dan weer..
Maarja, ik heb ook wel eens zo'n oude AT-voeding opgeblazen door kortsluiting.. Geeft best wel een knal..
(waren overigens alleen de mosfets die opgeblazen werden).. Gewoon vervangen voor zwaardere types en toen was het weer goed.. Dat was 5 jaar geleden ofzo.. Voeding werkt nog steeds...
En er zit inderdaad ook vaak wel iets van een zekering in, maar die blijft meestal gewoon heel.. (Die is ook alleen om het 220-gedeelte te beschermen!)
Er zit inderdaad meestal wel een beveiliging in waardoor de voeding uitschakelt, en na effe wachten doet hij het dan weer..
Maarja, ik heb ook wel eens zo'n oude AT-voeding opgeblazen door kortsluiting.. Geeft best wel een knal..
(waren overigens alleen de mosfets die opgeblazen werden).. Gewoon vervangen voor zwaardere types en toen was het weer goed.. Dat was 5 jaar geleden ofzo.. Voeding werkt nog steeds...
En er zit inderdaad ook vaak wel iets van een zekering in, maar die blijft meestal gewoon heel.. (Die is ook alleen om het 220-gedeelte te beschermen!)
Heb dinsdag nog een 300 Watt voeding naar de eeuwige PC velden gestuurd, pluspool (12V) aangesloten flikkert de minpoool op het caseframe
Liep dus ook met gestripte kabels te werken
De ATX voeding deed het niet meer, niet na 1 minuut wachten, 1 uur wachten, helemaal nooit meer
De fan eruit gehaald en dat is het enige restant van de teergeliefde voeding. Rest in peace 
Heb nl. geen zin om in voedingen dingen te vervangen, geen mosfets zekeringen of whatever...
Heb nl. geen zin om in voedingen dingen te vervangen, geen mosfets zekeringen of whatever...
De zekering erin was doorgebrand, nu had ik hem vervangen, zet hem aan, onwijze knal van de zekering
Nu een nieuwe erin, doet (nog steeds) niks meer
Gelukkig zie ik nog in de pricewatch een winkel die voor 30 piek voedings levert
ik heb nog een simpel AT voedinkje liggen, gratis op te halen... Moet je wel naar Weert (Limburg) willen rijdenOp woensdag 29 augustus 2001 15:33 schreef ubermaestro het volgende:
De zekering erin was doorgebrand, nu had ik hem vervangen, zet hem aan, onwijze knal van de zekeringNu een nieuwe erin, doet (nog steeds) niks meer
Gelukkig zie ik nog in de pricewatch een winkel die voor 30 piek voedings levert
Net je profiel gecheckt, denk dat dat nog meer kost dan voor 30 een nieuwe kopen.
met of zonder FanOp woensdag 29 augustus 2001 16:12 schreef Krypt het volgende:
[..]
ik heb nog een simpel AT voedinkje liggen, gratis op te halen... Moet je wel naar Weert (Limburg) willen rijden![]()
Net je profiel gecheckt, denk dat dat nog meer kost dan voor 30 een nieuwe kopen.
Ik heb iig wel een nieuwe fan voor de nieuwe pc
Verwijderd
Gaan we weer:Op woensdag 29 augustus 2001 15:33 schreef ubermaestro het volgende:
De zekering erin was doorgebrand, nu had ik hem vervangen, zet hem aan, onwijze knal van de zekeringNu een nieuwe erin, doet (nog steeds) niks meer
Defecte gelijkrichter, defecte torren (meestal FETs, paar gare weerstanden, zwarte vingers van het gore stof..
Heb je zin, heb je een multimeter, heb je geen geld,
Begin dan vooral met voedingen fixen. Anders niet. Kost meer tijd bespaart door geen nieuwe te kopen..
Offcoz met fan...Op woensdag 29 augustus 2001 16:24 schreef Rappie het volgende:
[..]
met of zonder Fan
Hebbuh dan??
Ok, ik heb nu dus een nieuwe voeding, maar met welke kabel moet je je voeding aanzetten. Op die oude 'kapotte' voeding zat de knop en al met een witte en zwarte kabel direct op de voeding. Moet ik die knop er nu afslopen en op die nieuwe zetten, zo ja, waarop. Ik zit nu wel met een klein kabeltje bij de voeding die ik nie ken: een soort floppy power kabel, maar dan met 3 ipv 4 connectoren en kabels: wit, zwart en rood. De kabel is ook iets dunner en loopt direct naar de voeding (dus niet via de kabels waar de molex connectors opzitten), dus ik denk dat dat dan de powerkabel is. Moet ik dan die zwarte en witte losknippen en op die knop van die oude voeding zetten
En waar dient die rode dan voor ?
Sorry dat ik deze tread omhoog schop hoor, maar ik wil hem echt gefixt hebben, aangezien ik morgen weer naar de radioshack ga om spulletjes te halen. Kan iemand met een AT voeding en mobo dus bevestigen dat de rood/wit/zwarte kabel met plug die op een stroomkabel lijkt van een floppydrive maar dan 3 ipv 4 draden, dat die voor de powerswitch is. Zo ja, kan ik die dan bevestigen aan de powerswitch die in me oude voeding zat (met twee draadjes) of zal ik morgen gewoon een nieuwe switch kopen
bij de AT voedingen word geschakeld met een schakelaar DUH.. dmv 4 aarders
volgens mij kan je die schakelaar gewoon van die oude voeding afhalen en op de nieuwe zetten
volgens mij kan je die schakelaar gewoon van die oude voeding afhalen en op de nieuwe zetten
Die schakelaar van me oude voeding heeft dus maar twee draadjes, maar als het die ene connector (met 3 kabels eraan) niet is, hoe moet ik dan me pc aanzettenOp vrijdag 31 augustus 2001 03:10 schreef ThaHandy het volgende:
bij de AT voedingen word geschakeld met een schakelaar DUH.. dmv 4 aarders
kan je pics maken van je voedingkje?
Ik zal vanavond proberen wat pics te schietenOp vrijdag 31 augustus 2001 04:34 schreef ThaHandy het volgende:
kan je pics maken van je voedingkje?
Het woord 'voeding' heeft al een hele bibliotheek (ofzo) aan klassen verzameld >:)!
- Voeding
- Spanningregelaar
- Spanning-beveiliging
- 'anti-kortsluit-functie'
- Temp. gestuurde FAN
- ga door door!
Maar wat je zegt:
Die laten dan gewoom even lekker 20 A door je printje lopen
En dan heb je zwarte baantjes hor! Zeker
- Voeding
- Spanningregelaar
- Spanning-beveiliging
- Temp. gestuurde FAN
- ga door door!
Maar wat je zegt:
Zeker! Ik experimenteer soms wel is en dan is kortsluiting niet uitgesloten! Stekker eruit, stekker erin en hoppa! Alles werkt weer! Maar dat is bij die oude beestjes NIET het gevalOp woensdag 29 augustus 2001 01:09 schreef Bigs het volgende:
.. die PC voedingenTweaker-vriendelijk
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
idd, stekker was er al een paar minuten uit, ik wijs ff een condensator met een schroevendraaier aan, pats, hele felle flits. Gelukkig was de voeding al verrot en had me schroevendraaier een plastic omhulselOp vrijdag 31 augustus 2001 14:39 schreef laupro het volgende:
Het woord 'voeding' heeft al een hele bibliotheek (ofzo) aan klassen verzameld >:)!
- Voeding
- Spanningregelaar
- Spanning-beveiliging
- Temp. gestuurde FAN
- ga door door!
Maar wat je zegt:
[..]
Zeker! Ik experimenteer soms wel is en dan is kortsluiting niet uitgesloten! Stekker eruit, stekker erin en hoppa! Alles werkt weer! Maar dat is bij die oude beestjes NIET het geval![]()
Die laten dan gewoom even lekker 20 A door je printje lopen
En dan heb je zwarte baantjes hor! Zeker
Ik kan dus geen pics op me pc laden aangezien mijn seriele port kabel kwijt is en usb kan alleen op me nieuwe pc die verrot is
(die heeft dus geen AT voeding)
Maar ik zal het proberen te tekenen:
De kabel uit de nieuwe voeding waarvan ik denk dat dat de powerswitch kabel is ziet eruit als een floppydrive connector maar dan met 3 connectors:
--- rood
--- wit
--- zwart
De connector uit me oude voeding (met switch eraan), heb ik van de voeding geknipt en zit er zo uit:
--- zwart
--- wit
Maar ik zal het proberen te tekenen:
De kabel uit de nieuwe voeding waarvan ik denk dat dat de powerswitch kabel is ziet eruit als een floppydrive connector maar dan met 3 connectors:
--- rood
--- wit
--- zwart
De connector uit me oude voeding (met switch eraan), heb ik van de voeding geknipt en zit er zo uit:
--- zwart
--- wit
Pagina: 1