Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:39
De laatste tijd merk ik dat ik steeds vaker 'nee' zeg als een pakketbezorger een pakketje voor een van mijn vele buren (complex) probeert te slijten als ik er zelf ook één krijg. Dat wordt mij niet bepaald in dank afgenomen door de pakketbezorger (want ik ben toch wél thuis?). Maar sinds ze geen papieren briefjes meer achterlaten en buren vaak niet geïnformeerd of geen zin hebben om het pakje dan bij mij op te halen, dan wordt het pakje van een ander ineens mijn probleem. Hoe kijken jullie hier tegenaan, je bent toch niet verplicht om een pakje voor een ander aan te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:35
Hier in de straat pak ik de paketjes altijd gewoon aan. Maar dan gaat er ook gelijk een appje naar de betreffende persoon dat zijn pakketje klaar staat. Aangezien ze die dan ook altijd snel ophalen heb ik er geen problemen mee. Bij een complex kan ik me echter voorstellen dat het een stuk lastig kan zijn, omdat je met meer mensen te maken hebt. Verplicht ben je het iig niet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:39
Ach wij gooien het direct in de groepsapp als er een pakketje voor iemand is. En anders op het informatiebord in de hal. Zijn zoveel manieren om iemand te attenderen.

Al moet ik toegeven dat zeker voor onverwachte pakketjes het een stuk langer duurt nu PostNL geen fysieke briefjes meer in de bus doet. Dus daarom de groepsapp maar gebruiken. Verder staat een pakketje zelden langer dan 24 uur bij mij dus wat dat betreft geen probleem.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Deezers schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:56:
De laatste tijd merk ik dat ik steeds vaker 'nee' zeg als een pakketbezorger een pakketje voor een van mijn vele buren (complex) probeert te slijten als ik er zelf ook één krijg. Dat wordt mij niet bepaald in dank afgenomen door de pakketbezorger (want ik ben toch wél thuis?). Maar sinds ze geen papieren briefjes meer achterlaten en buren vaak niet geïnformeerd of geen zin hebben om het pakje dan bij mij op te halen, dan wordt het pakje van een ander ineens mijn probleem. Hoe kijken jullie hier tegenaan, je bent toch niet verplicht om een pakje voor een ander aan te nemen?
Het ligt er bij mij een beetje aan voor welke buren (woon in een flat). Buren op mijn woonlaag is nooit een probleem. Voor degenen schuin onder mij bedank ik. Heb daar 1x een pakketje voor aangenomen, 's avonds (rond 19:30) nog aangebeld/geklopt omdat ik hun auto op de parkeerplaats had gezien maar er werd niet open gedaan. Volgende dag kwam ik rond 17:30 thuis van mijn werk en vond ik een A4 op mijn deur geplakt met daarop "BUURMAN IK WIL MIJN PAKKETJE!" in dikke zwarte stift geschreven. Die kan dus in het vervolg de boom in.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:09
Neem ze gewoon aan (uitgezonderd bederfelijke levensmiddelen) en leg ze ergens neer. De buren bellen vanzelf wel een keertje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40
Ik neem het gewoon aan.
Al krijgen ze geen briefje meer volgens mij krijg je nu digitaal/mail dat het op een bepaald adres afgegeven is en ik stuur of loop zelf even naar de buren om het af te geven.

Kleine moeite.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Niemand is verplicht om pakketten aan te nemen, doe gewoon waar je jezelf goed bij voelt. Bestel desnoods een sticker.

Maar een ervaringen/opsom topic hoort niet echt in AWM, vandaar dat hier een slot op gaat.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.