Sinds een week heb ik ineens een hoge ping en packloss wanneer ik een ping request stuur naar het datacenter van m’n cloud PC. Het is een server in Nederland waar ik normaal 7-10ms zou halen.
De provider van de server kan het probleem niet goed traceren (Paperspace), maar hebben wel meer klachten gehad vanuit NL.
Ik heb hier in huis alles kunnen uitsluiten. Op m’n eigen netwerk heb ik tot wel 20% packetloss en een ping ver boven de 100 naar de server. Via m’n mobiele 5G netwerk heb ik een ping rond de 100 en 1-5% packetloss.
Wanneer ik via een VPN verbind (tunnelbear met een server in Nederland) haal ik opeens maar 30MS en (bijna) geen packetloss?
Wat is hier aan de hand? Thuis netwerk is KPN glasvezel, mobiele provider is ook KPN.
Zie screenshot:
/f/image/YKFkcBdjfLYBI5uh3IcbqDQn.png?f=fotoalbum_large)
Onder is via m’n thuisnetwerk op WiFi, boven is met de VPN.
Gaat om dit server IP:
74.82.28.1
Ik heb niets veranderd aan mijn kant en kan niets bedenken.
De provider van de server kan het probleem niet goed traceren (Paperspace), maar hebben wel meer klachten gehad vanuit NL.
Ik heb hier in huis alles kunnen uitsluiten. Op m’n eigen netwerk heb ik tot wel 20% packetloss en een ping ver boven de 100 naar de server. Via m’n mobiele 5G netwerk heb ik een ping rond de 100 en 1-5% packetloss.
Wanneer ik via een VPN verbind (tunnelbear met een server in Nederland) haal ik opeens maar 30MS en (bijna) geen packetloss?
Wat is hier aan de hand? Thuis netwerk is KPN glasvezel, mobiele provider is ook KPN.
Zie screenshot:
/f/image/YKFkcBdjfLYBI5uh3IcbqDQn.png?f=fotoalbum_large)
Onder is via m’n thuisnetwerk op WiFi, boven is met de VPN.
Gaat om dit server IP:
74.82.28.1
Ik heb niets veranderd aan mijn kant en kan niets bedenken.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.