Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tonny.loorman
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-11-2022
Jaren geleden had ik mijn eigen bedrijf gestart. Ik had zeer veel plezier in mijn werk en ik had een splinternieuwe auto van de zaak en een tankpas maar helemaal geen geld in mijn porttemonaille. Ik weet nog heel goed hoe ik die auto had ontvangen. Lease plan bracht die auto voor mijn deur en leverde de sleutels in zeggende: Ik overhandig u de sleutels Meneer Loorman. Het voelde alsof ik de hoofdrol had in een B film genaamd Tonny Bond special agent 007, maar aan het einde van de maand stond er 0,0 7 euro op míjn rekening.

Ik had met druk van werk mijn rijbewijs gehaald en stapte voor het eerst in een auto in plaats van een overvolle metro waarin je lichaamsdelen voelt van mensen die tegen je aan gedrukte staan en machteloos voor je uitstaart kijkend naar beslagen ramen en hoopt dat je niet ziek wordt of iemand een wind laat en je niet kunt ontsnappen en je onwel word van de walmen van andersman uitlaatgassen, omdat de metro deuren dicht zijn en je jouw adem moet inhouden tot de volgende halte en je moet blijven staan terwijl je benen al moe zijn. Als je van de bodem komt en dit allemaal aangeboden krijgt in combinatie met een vast contract wat je nooit hebt gehad dan ga je niet zo snel risico's nemen om dat te verliezen en dan probeer je maar dankbaar te zijn voor wat je hebt en het beste ervan te maken.

Ik kwam wel rond terwijl ik een vrouw en 2 jongetjes moest onderhouden, maar als ik een verkeersboete zou krijgen zou ik tekort schieten en die maand Bami moeten bietsen bij Mama. Vakantie plekken kon ik alleen bezoeken via youtube of het zouden 2 dagen roompot kijkduin worden met de auto van de zaak en ik zou krentenbollen en croissantjes moeten op slaan om gedurende dag te nuttigen. Op een dag had ik mijn vaste lasten betaald en had ik gewoon niet genoeg geld over voor baby melk. Op zulke momenten voelt een verantwoordelijke vader zich zo vernederd, schuldig, beschaamd en onteerd dat er zelfs korte momenten in jouw gedachte komen dat je er zelfs aan denkt om dan maar via andere wegen geld te verdienen.

Dit was daarom ook meteen het moment dat ik lak had aan alle risico's van het ondernemen. Ik keek naar mijn lachende kinderen en ik was blij dat ze geen besef hadden van mijn situatie. En dit allemaal terwijl ik mensen rijk aan het maken was die 3000 euro subsidie per stagaire pakte en ik klassen met stagiaires vulden en ze intensief ging begeleiden naast mijn werk. Ik deed werving en selectie, begeleiding, opleiding, administratie, rapportage en notulen, presentatie en coaching enzovoorts. Niemand die mij vertelde dat ik meer kon verdienen. Niemand die mij vertelde dat mijn trainingen tussen de 100 a 500 euro per uur waard waren. Niemand die mij vertelde dat mijn kinderen zich geen zorgen hoefden te maken over melk of luiers. Nadat ik deze wereld heb ontdekt heb ik gezworen om geen informatie te verbergen voor iemand dat kan leiden tot zijn of haar succes al zal het ten nadelen zijn voor mijn bedrijf. Ik geloof dat alles wat je een ander gunt vanzelf weer bij jou terecht komt en soms zelfs meer dan je hebt gegund.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Wel fijn. Spam met interpunctie.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tonny.loorman
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-11-2022
Het is helemaal geen spam. er is niks spam aan. Ik doe enkel mijn verhaal. maar als je er niks van wilt weten mag dat hoor dan hoef je alleen niet zo akelig te reageren en mijn verhaal af te doen als niks. Als spam, en zomaar wegzetten.Ik probeer anderen te helpen door mijn verhaal te delen. Ik heb het in het verleden ook niet makkelijk gehad en dat beschrijf ik ook. Omdat ik vroeger geen mentor had moest ik het allemaal zelf uitzoeken en daardoor had ik in het begin van mijn loopbaan veel financiële problemen en had ik het niet breed. Ik had al zelfs op de middelbare school niet de begeleiding gekregen die ik nodig had en daardoor miste ik cruciale informatie om een bedrijf goed te runnen., Ik moest altijd alles bij elkaar schrapen en de eindjes aan elkaar knopen. Ik heb voor mijn gezin en mijzelf keuzes moeten maken die het leven niet makkellijker of fijner maakten maar die wel nodig waren omdat ik het anders niet kon betalen, de huur werd steeds duurder maar als ondernemer kan je niet vragen om loonsverhoging dat moet je allemaal zelf uitzoeken, je moet roeien met de riemen die je hebt. Nu gaat het eindelijk wat beter maar stomp jij mij zomaar de grond in.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Toch jammer dat Tweakblogs gaat verdwijnen...

Insert vies grapje hier

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Naamloos87
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-10-2023
Goed verhaal. Lekker kort ook.

"Don't look for the needle in the haystack. Just buy the haystack." - John C. Bogle

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nadat ik deze wereld heb ontdekt heb ik gezworen om geen informatie te verbergen voor iemand dat kan leiden tot zijn of haar succes al zal het ten nadelen zijn voor mijn bedrijf.
Nou kom op dan, waar blijft die informatie?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Oke. Maar wat is vraag exact?
Want 1. Je bericht is ronduit onduidelijk/moeilijk te volgen
2. Je doel? Welke informatie wil je met ons delen?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-06 22:44
tonny.loorman schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:25:
Niemand die mij vertelde dat ik meer kon verdienen. Niemand die mij vertelde dat mijn trainingen tussen de 100 a 500 euro per uur waard waren. Niemand die mij vertelde dat mijn kinderen zich geen zorgen hoefden te maken over melk of luiers. Nadat ik deze wereld heb ontdekt heb ik gezworen om geen informatie te verbergen voor iemand dat kan leiden tot zijn of haar succes al zal het ten nadelen zijn voor mijn bedrijf.
Ik krijg op instagram regelmatig reclames te zien van marketing volk die allemaal dezelfde leuzen gebruiken.
Vaak eindigen die ook met 'download mijn gratis e-book'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

bierkwadraat schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:58:
[...]

Ik krijg op instagram regelmatig reclames te zien van marketing volk die allemaal dezelfde leuzen gebruiken.
Vaak eindigen die ook met 'download mijn gratis e-book'.
Lees mijn gratis blog, nu het nog kan! Gaat precies over dit onderwerp: Tweakblogs: Stel, je kunt niks...

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 31-10-2022 21:59 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Jij hebt een auto? En een vriendin?

Dat vind ik niet erg eerlijk. Wat moeten de mensen onder ons die ook alles zelf moesten uitzoeken en alsnog afhankelijk zijn van Tinder en de koers van Bitcoin om eens zoals 007 door het leven te kunnen gaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 31-10-2022 22:01 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 18:05

psy

Wat een onbegrijpelijke topicstart. What's the point?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 221425

tonny.loorman schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:48:
[...]
Ik probeer anderen te helpen door mijn verhaal te delen.
[...]
Op zichzelf positief natuurlijk dat je anderen wilt helpen.
Maar: op dit moment heeft niemand om deze specifieke hulp gevraagd.
Wellicht dat je elders op dit forum een vraag / discussie tegenkomt waar je een mooie bijdrage kunt leveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:12
Doe niet als Tonny is de les? Of is er een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 23:59

ken-dj

Life is short break the rules

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/9/9a/Trollface_non-free.png/220px-Trollface_non-free.png

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:21

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Niemand die mij vertelde dat ik meer kon verdienen. Niemand die mij vertelde dat mijn trainingen tussen de 100 a 500 euro per uur waard waren.
Voor 500euro per uur, hoop ik dat je met een iets concreter verhaal komt :D

Je punt is dat je geen geld overhoudt als je een dure leaseauto neemt?

Of je punt is dat het geen nut heeft om ZZP'er te zijn als je 30€ per uur vraagt?

[ Voor 74% gewijzigd door Accretion op 31-10-2022 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 04:14
Oke. Mooi verhaal, maar als je geen babyvoeding van 15 euro kan kopen waar je dan een week mee doet dan ligt dit puur aan je instelling.

Borst voeding is trouwens beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:19
mathy_ schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:28:

Borst voeding is trouwens beter.
En goedkoper :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

porttemonaille

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-05 14:43
Het leven is inderdaad niet eerlijk. Het klinkt alsof je iets minder mazzel heb gehad dan de gemiddelde Nederlander. Maar kop op, gelukkig leef je hier en niet op een plek waar je je niet eens kunt afvragen of het allemaal wel eerlijk is. Want gelukkig kun je alles nog zelf uitzoeken.

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20:00
Mand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Het leven is niet eerlijk, ik wil mijn tijd terug!

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Wat is het doel van dit topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:51
Het leven is niet eerlijk. Ik heb net tijd verspilt deze post te lezen.

Heb je je echt hiervoor aangemeld op tweakers ? Om deze rant te kunnen posten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
tonny.loorman schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:48:
[...]
Nu gaat het eindelijk wat beter maar stomp jij mij zomaar de grond in.
ik denk dat het niet hebben van een verifieerbare post history waaruit overall goede intenties blijkt voor wat argwaan zorgt. maar de user die je nu aanvalt ken ik als een vriendelijk meelevend persoon die zelf ook e.e.a. heeft meegemaakt. dus hier gaat iets niet helemaal lekker in de communicatie.

hoe het ook zij, welkom op het forum.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
!null schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:40:
Het leven is niet eerlijk, ik wil mijn tijd terug!
I want to speak to the manager!

/Karen

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 13:04
Niemand die mij vertelde dat mijn kinderen zich geen zorgen hoefden te maken over melk of luiers.
Wat fijn dat jou kinderen zich geen zorgen hoeven te maken om melk of luiers. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Lief dagboek.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Welke kluns leaset een auto als je geen cent te makken hebt?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:07

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:31
JJ Le Funk schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:46:
[...]

ik denk dat het niet hebben van een verifieerbare post history waaruit overall goede intenties blijkt voor wat argwaan zorgt. maar de user die je nu aanvalt ken ik als een vriendelijk meelevend persoon die zelf ook e.e.a. heeft meegemaakt. dus hier gaat iets niet helemaal lekker in de communicatie.

hoe het ook zij, welkom op het forum.
en niet te vergeten een nickname die gewoon zijn volledige naam is, in de hoop dat je gaat googlen. :)

En warempel: een podcast, een boekje en vast ook opleidingen om vooral snel rijk te worden!

En ik ga niet linken hier, want dat geeft alleen maar autoriteit aan het domein.

[ Voor 5% gewijzigd door t14wo op 31-10-2022 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-06 15:27
Kreeg ik maar alles voorgekauwd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
.

[ Voor 100% gewijzigd door WEBGAMING op 31-10-2022 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
t14wo schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:05:
[...]

en niet te vergeten een nickname die gewoon zijn volledige naam is, in de hoop dat je gaat googlen. :)

En warempel: een podcast, een boekje en vast ook opleidingen om vooral snel rijk te worden!

En ik ga niet linken hier, want dat geeft alleen maar autoriteit aan het domein.
Aj, dan is het bij nader inzien wel bewezen spam.
toch zal ik blijven proberen het voordeel van de twijfel te verkiezen.

~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 18:05

psy

Ik geef dit topic niet heel erg lang. Denk dat we de ochtend niet gaan halen. *O*

Wel weer eens leuk, zulke leeghoofdigheid.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ik zie niet zo veel als ik de naam google hoor... Wel iets van iemand met een net andere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:50
Lijkt wel reddit zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:21

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:We zijn een discussie forum, een topic moet een aanknopingspunt hebben voor discussie. Voor een blogpost of een levensles zijn we hierom geen platform, vandaar dat dit topic dus op slot gaat.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.