Nieuwe internetprovider gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie81
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:27
Ik ben denk ik in totaal 15jr klant geweest van xs4all. En sinds een half jaar ben ik ook echt volledig in het KPN netwerk opgenomen. Dus ook klantenservice ed.

Het laatste jaar van xs4all was mijn internet behoorlijk instabiel :(
Maar naar Ziggo of T-mobile overstappen wilde ik ook niet…

Nu met 100% KPN is het alleen maar nog beroerder en ben ik er eigenlijk helemaal klaar mee.
Ik heb vaker geen dan wel internet :(. En dat is met vaak thuis werken echt niet praktisch.

Wat zijn nu goede alternatieven?
Ik hou niet vd hele grote providers. Massa administratie en niet klantvriendelijk. Iig niet zoals ik bij xs4all gewend was.

Ik doe eigenlijk niks spannends met mijn internet.
Werk, filmpjes kijken en af en toe een spelletje.
Televisie is wat mij betreft niet meer nodig.

Waar moet ik mijn zoektocht starten voor een wat kleinere provider met stabiel internet?
Ik zit in omgeving Nijmegen/Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:58
Het aanbod kan van straat tot straat verschillen, zoek wat prijsvergelijkers op en zoek informatie over de aangeboden partijen en sluit je ergens bij aan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:08
Heb je fiber, of nog iets zoals coax of adsl?
Ik snap niet dat je niet houdt van massa providers.. Als of je wekelijks met die gasten aan de lijn hangt.
Ik heb een fiber aansluiting via KPN, nooit problemen mee. Hiervoor coax internet via ziggo, werkte ook zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat je internet instabiel is? Veel mensen verwarren brakke wifi namelijk met slecht internet, wat op zich te begrijpen is maar wat feitelijk niets met elkaar te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeTweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04 15:13
Als je vanaf xs4all komt zou de logische provider Freedom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:52
Ollie81 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 20:41:
Maar naar Ziggo of T-mobile overstappen wilde ik ook niet…
Wat is er mis met T-Mobile? Ik ben ongeveer net zolang als jij klant bij xs4all geweest en ben 2 jaar geleden naar alle tevredenheid overgestapt naar T-Mobile.

Of ik nu bij xs4all zat of bij T-Mobile, ik merk het verschil niet, behalve dan in mijn portemonnee. De overstap was vrijwel naadloos, enige wat ik hoefde te doen was een andere provider setup kiezen in mijn FRITZ!Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:47
Gebruikt TS DSL of glasvezel?

Indien dsl: is een rotte telefoonlijn mogelijk de oorzaak? Dan gaat een overstap naar een andere ISP, zonder de oorzaak te achterhalen, mogelijk ook geen effect hebben.

Bij KPN maak je tegenwoordig nog de meeste kans om het snelste een monteur te krijgen bij een verstoring, ik zou ze toch bellen en geduldig de situatie uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:01
Zit nu bij T-Mobile, daarvoor bij Online.nl. Overgestapt i.v.m. korting stapelen met abonnenten. Verder heb ik nooit de support nodig, want het modem/internet werkt wel of niet. naar mijn inziens als je instabiel internet hebt ligt het vaak aan je eigen onkunde (gebruik belabberde wifi met repeaters of powerlines en zo "bekabeld" aangesloten te hebben).

Snap ook niet goed waarom mensen m.b.t. klantenservice van een internet provider daar zoveel waarde aan geven. Als het toch aan het modem/aansluiting/wijkcentrale ligt merk ik zelf als je "slim" gaat doen aan de telefoon verward je de medewerker alleen maar met je technische kennis. Dus houd mij (net als de medewerker) aan zijn scriptje om zo snel mogelijk door het vragenlijstje te komen zodat 2e/3e lijns er wat aan kan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie81
Ik heb nu glasvezel.

Ik heb vaker contact gehad met ze maar steeds maar een kort durende fix.
Ik wil gewoon gezeikloos internet.

De reden waarom ik geen grote provider wil is de klantenservice. Niet klantvriendelijk, gedoe, lezen uit hun boekje voor wat je moet doen en verder komen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie81
sypie schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:00:
Weet je zeker dat je internet instabiel is? Veel mensen verwarren brakke wifi namelijk met slecht internet, wat op zich te begrijpen is maar wat feitelijk niets met elkaar te maken heeft.
Dat weet ik zeker :)
Ik vermoed dat de technische omzetting naar kpn voor problemen heeft gezorgd. Beetje hetzelfde gedoe als verhuizen en je kastje mogen houden.
Ook valt regelmatig de glasvezel verbinding uit en moet ik dat kastje opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10 00:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ollie81 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 01:36:
[...]

Ik vermoed dat de technische omzetting naar kpn voor problemen heeft gezorgd. Beetje hetzelfde gedoe als verhuizen en je kastje mogen houden.
Ook valt regelmatig de glasvezel verbinding uit en moet ik dat kastje opnieuw opstarten.
De "verbinding" ligt er gewoon, dus welke ISP je neemt maakt eigenlijk helemaal niets uit. Het is niet alsof er opeens een andere kabel gelegd gaat worden noch dat er ook maar iets veranderd eigenlijk. Ik zou eerder of zorgen dat je een nieuw 'kastje' krijgt, ik gok dat het je router is? De andere oplossing, omdat je gewoon geen klant van KPN meer wilt zijn, is om welke willekeurige provider te kiezen en zelf een eigen fatsoenlijke router te nemen.

Althans, dat was mijn oplossing. Gewoon glas direct in mijn eigen router en ik heb al jaren never ever een probleem gehad. Wie mijn ISP is, boeit voor mij helemaal niets namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:47
Ollie81 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 01:36:
[...]

Heb je een zwart glasvezelkastje? Of nog een oudere type FTU? Wij hadden sinds overstap van dsl naar glas ook uitval, dit kwam uiteindelijk door een beschadigde kabel bij aanleg. Werd snel gerepareerd, sindsdien nooit weer gezeik gehad.

Als de fysieke verbinding wegvalt, dan ga je dat probleem ook mogelijk krijgen bij een ander glasprovider. Het kan een issue zijn met de kabel. DSL zal je niet meer krijgen, glas ligt er immers al. Dan zou je Ziggo moeten nemen (en dat werkt ook gewoon prima).
Pagina: 1