Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een goede manier om ons houten tuinhuis (5m x 4m) te isoleren, zodat ik het beter kan verwarmen en het er minder vochtig is.
Het is opgebouwd uit geïmpregneerd hout, met een schuin dak (OSB).
De vloer lijkt op balken te liggen, met een vochtwerende folie.
Het is nu erg klam en koud binnen, ik wil graag het vocht eruit krijgen en het gemakkelijker kunnen verwarmen.
Foto's
...
Mijn idee is om te beginnen met het isoleren van de wanden.
Van buiten naar binnen:
Buitenwand
Dampopen folie tussen de staanders
6cm glaswolplaten tussen de staanders
Dampdichte folie tussen de staanders
Afwerking (Gipsplaat / OSB) over de staanders
Nu vroeg ik me af: moet er nog een luchtspouw tussen buitenwand en dampopen folie? Of kan ik de folie direct op de buitenwand nieten.
Er zitten nu 4 ventilatieroosters in, twee beneden, en twee aan de overzijde boven.
Ik zit er nog mee hoe ik die vervang. Ik wil sowieso de 4 raampjes die er nu in zitten veranderen zodat ze open kunnen klappen. Maar zou meer ventilatie nodig zijn?
Is dit een goede aanpak?
Ik ben op zoek naar een goede manier om ons houten tuinhuis (5m x 4m) te isoleren, zodat ik het beter kan verwarmen en het er minder vochtig is.
Het is opgebouwd uit geïmpregneerd hout, met een schuin dak (OSB).
De vloer lijkt op balken te liggen, met een vochtwerende folie.
Het is nu erg klam en koud binnen, ik wil graag het vocht eruit krijgen en het gemakkelijker kunnen verwarmen.
Foto's
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
...
Mijn idee is om te beginnen met het isoleren van de wanden.
Van buiten naar binnen:
Buitenwand
Dampopen folie tussen de staanders
6cm glaswolplaten tussen de staanders
Dampdichte folie tussen de staanders
Afwerking (Gipsplaat / OSB) over de staanders
Nu vroeg ik me af: moet er nog een luchtspouw tussen buitenwand en dampopen folie? Of kan ik de folie direct op de buitenwand nieten.
Er zitten nu 4 ventilatieroosters in, twee beneden, en twee aan de overzijde boven.
Ik zit er nog mee hoe ik die vervang. Ik wil sowieso de 4 raampjes die er nu in zitten veranderen zodat ze open kunnen klappen. Maar zou meer ventilatie nodig zijn?
Is dit een goede aanpak?