Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Deesnegentig
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-11-2022
Goedenavond,

Zal even uitleggen wat de situatie is.

Ik heb een agrarisch stuk grond met een schuur er op, hier staan mijn paarden en wat paarden in pension, hier zou ik graag ook stroom willen want het sjouwen met lampjes op accuutjes ben ik nu al zat en is ook gewoon niet handig.

Wil er minimaal 6 grote led TL bakken / balken voor verlichting voor binnen en 3 goede lampen voor buiten, alles uiteraard met goede lichtopbrengst, het moet geen sfeerverlichting zijn.
Dit licht zal voornamelijk nodig zijn zodra het vroeger donker is en uit staan als we er niet zijn. In de zomermaanden hebben we daar eigenlijk geen licht nodig maar dan gebruiken we wel weer een pomp om water uit de sloot te pompen om het land te besproeien (dit gaat nu op een aggregaat, wat ook veel werk is qua sjouwen en teveel herrie maakt)
En een stroomapparaat voor de afrastering en uiteindelijk zou ik nog graag een paar camera’s plaatsen om de boel in de gaten te kunnen houden.

Verder wil ik er graag een telefoon kunnen opladen, een klein koelkastje neerzetten bijvoorbeeld in de zomer, een scheerapparaat, koffiezetapparaatje, en een keer een apparaat of iets om te klussen. Maar nooit tegelijk met andere machines in principe.

Er is daar geen mogelijkheid om aan te sluiten op het stroomnet of af te tappen en ik krijg ook geen goedkeuring op aanvraag bij Stedin voor een aansluiting dit ivm het bestemmingsplan.

Wat raden jullie aan qua installatie? Zijn zonnepanelen de manier? Of zijn er nog andere opties?
Ik zie door de bomen het bos niet meer……..

Alvast bedankt voor jullie eventuele input.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Een Ecoflow of Bluetti accu i.c.m een paar zonnepanelen?

• Raymond19792
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:50
Wat is het budget ongeveer?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zonnepanelen, een stapel dikke accu's en een mooie victron https://www.victronenergy.nl/inverters-chargers/easysolar en dan ben je een heel eind.

Bereken eens het vermogen/verbruik van de verschillende apparaten (met een beetje marge) en dan weet je ook de accu's en de panelen.

Wise enough to play the fool