Hi allemaal,
Ik ben van plan een NUC / mini-pc te kopen en hoor graag jullie advies.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In eerste instantie thuiswerken waarbij ik voornamelijk remote desktop gebruik. Later wil ik hem waarschijnlijk gaan gebruiken als home server en NAS (home assistant, opnemen beelden videocamera's, etc).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dacht zelf aan NUC10i5 (€455) met 8GB geheugen (€36) en 128GB SSD (€22), totaal €513.
Kan later altijd een andere / tweede SSD in.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur intel NUC, maar sta open voor andere merken als het degelijke producten (bouwkwaliteit etc) zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag energieverbruik voor wanneer het apparaat 24/7 als homeserver gaat draaien. Niet al te veel lawaai wanneer ik het als thuiswerk machine gebruik.
Ga je overklokken?
Nee, standaard instellingen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb de volgende vragen:
Ik ben van plan een NUC / mini-pc te kopen en hoor graag jullie advies.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In eerste instantie thuiswerken waarbij ik voornamelijk remote desktop gebruik. Later wil ik hem waarschijnlijk gaan gebruiken als home server en NAS (home assistant, opnemen beelden videocamera's, etc).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dacht zelf aan NUC10i5 (€455) met 8GB geheugen (€36) en 128GB SSD (€22), totaal €513.
Kan later altijd een andere / tweede SSD in.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur intel NUC, maar sta open voor andere merken als het degelijke producten (bouwkwaliteit etc) zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag energieverbruik voor wanneer het apparaat 24/7 als homeserver gaat draaien. Niet al te veel lawaai wanneer ik het als thuiswerk machine gebruik.
Ga je overklokken?
Nee, standaard instellingen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb de volgende vragen:
- Is het systeem dat ik in gedachte heb geschikt voor wat ik ermee wil doen?
- Gaan de componenten goed samen? Ik heb gelet op type (SO-DIMM) en kloksnelheid (2666MHz) geheugen, vormfactor (M.2) en interface (SATA) SSD.
- Heb je nog ander advies of opmerkingen?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Barebones | Intel NUC 10 Performance Kit NUC10i5FNH (EU-stekker) | € 640,- | € 640,- |
1 | Geheugen intern | Crucial CT8G4SFRA266 | € 25,39 | € 25,39 |
1 | Solid state drives | Intenso Top Performance M.2 128GB | € 16,90 | € 16,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 682,29 |