Dag, vergeef mij eventuele fouten in terminologie hierin ben ik een N00b.
Ik heb een hele bak zonnepanelen liggen en daar een 3 fase omvormer aanhangen. alles snort lekker. nu heb ik ook een P1 uitlezer en bekijk de gegevens via DSMR reader
Nu zie ik dat ik tegelijkertijd energie lever aan het net, en over een andere fase energie vraag van het net.
Dat lijkt mij geheel niet efficiënt. Ik heb dit gemeld aan Enexis en die antwoorden gewoon dat dit verrekend wordt in het apparaat. Ik zie het niet maar zij meten het juist?
Ja tuurlijk.
Dus ik dacht ik vraag het even aan de experts.
Zo ziet het plaatje eruit in Watt en kWh.
:strip_exif()/f/image/LxyZSYPMCsM0MLQCfs8eimb1.jpg?f=fotoalbum_large)
En zo in vermogen (fases)
:strip_exif()/f/image/hjFvOlKkjDpbkOnxKpNRUXiB.jpg?f=fotoalbum_large)
De vraag is dus, klopt en wordt dit softwarematig verrekend? of klopt het niet en moet ik voet bij stuk houden bij Enexis. Het gebeurt alleen wanneer vraag en overschot bij elkaar liggen.
Alvast bedankt.
Ik heb een hele bak zonnepanelen liggen en daar een 3 fase omvormer aanhangen. alles snort lekker. nu heb ik ook een P1 uitlezer en bekijk de gegevens via DSMR reader
Nu zie ik dat ik tegelijkertijd energie lever aan het net, en over een andere fase energie vraag van het net.
Dat lijkt mij geheel niet efficiënt. Ik heb dit gemeld aan Enexis en die antwoorden gewoon dat dit verrekend wordt in het apparaat. Ik zie het niet maar zij meten het juist?
Dus ik dacht ik vraag het even aan de experts.
Zo ziet het plaatje eruit in Watt en kWh.
:strip_exif()/f/image/LxyZSYPMCsM0MLQCfs8eimb1.jpg?f=fotoalbum_large)
En zo in vermogen (fases)
:strip_exif()/f/image/hjFvOlKkjDpbkOnxKpNRUXiB.jpg?f=fotoalbum_large)
De vraag is dus, klopt en wordt dit softwarematig verrekend? of klopt het niet en moet ik voet bij stuk houden bij Enexis. Het gebeurt alleen wanneer vraag en overschot bij elkaar liggen.
Alvast bedankt.
Ik vind van niet......