Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Al jaren gebruik ik met plezier een Apple A1243 toetsenbord, maar ooit komt daar het einde van in zicht.

Dus ging ik even kijken wat Apple in de aanbieding heeft en daar schrok ik een beetje van. Ik weet dat hun toetsenborden prijzig zijn, maar 135 euro voor een full-size keyboard? En meer dan 200 euro met TouchID? En van mij hoeft het allemaal niet draadloos, gewoon een draadje is prima.

Nou weet ik ook wel dat je gewoon een willekeurig USB-toetsenbord kan aansluiten en desnoods een stickertje op de windows-toetsen kunt plakken, maar ik zag bij Amazon dat er ook toetsenborden zijn die Mac-toetsen gebruiken.

Iemand ervaring met dit soort toetsenborden? En vooral aanraders van moderne equivalenten van de A1243?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

Ook heeft Logitech gewoon mooie nette keyboards voor Mac
MX Keys mech of non-mech :)

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:33
Logitech MX Keys. Heerlijk toetsenbord, al heb ik het wel uit de VS geïmporteerd, omdat de MX Keys in Europa een ISO layout hebben (verticaal langwerpige Enter) ipv ANSI (rechthoekige brede Enter).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:40

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Keychron mechanische toetsenborden zijn ontworpen voor gebruik met MacOS. Komen standaard met de juiste key caps, hebben MacOS Functie/mediatoetsen en een switch achterop voor MacOS/Windows. Zijn beschikbaar in allerlei layouts, inclusief enkele low profile varianten die meer lijken op Apple toetsenborden. Het K5 model heeft numeriek gedeelte net zoals je nu gewend bent. Als je dat niet gebruikt kun je ook een ander model overwegen met minder toetsen dat minder ruimte inneemt zodat je meer ruimte hebt voor je muis.

De toetsenborden zijn draadloos via bluetooth en bedraad via USB te gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door Johnny op 31-10-2022 14:46 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanillaPriest
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-09 17:56
Macally

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:50
Logitech MX. Beste toetsenbord dat ik ooit heb gehad. Tikt lekker, verlicht, draadloos, te gebruiken met Mac & Windows. Draadloos hoef je niet zeg je, maar is toch wel prettig hoor. Opladen misschien eens in de zoveel maanden nodig.
uitvoering: Logitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US)

[ Voor 32% gewijzigd door upje op 31-10-2022 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:34
Ik gebruik zelf de Satechi Aluminium Keyboard - spacegrijs

Bedraad, grijs, Apple style en verlichting. En geen Apple prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Johnny schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:40:
Keychron mechanische toetsenborden zijn ontworpen voor gebruik met MacOS. Komen standaard met de juiste key caps, hebben MacOS Functie/mediatoetsen en een switch achterop voor MacOS/Windows. Zijn beschikbaar in allerlei layouts, inclusief enkele low profile varianten die meer lijken op Apple toetsenborden. Het K5 model heeft numeriek gedeelte net zoals je nu gewend bent. Als je dat niet gebruikt kun je ook een ander model overwegen met minder toetsen dat minder ruimte inneemt zodat je meer ruimte hebt voor je muis.

De toetsenborden zijn draadloos via bluetooth en bedraad via USB te gebruiken.
Keychron kan ik onderschrijven als goede optie! Thuis gebruik ik wel een Magic Keyboard, maar voor onderweg heb ik een Keychron K3 (da's wel een 75%, dus zonder numerieke toetsen en compact), daar typ ik ook erg lekker op. Dat gezegd hebbende, inclusief verzendkosten en potentiele inklaringskosten, komt iets als een Keychron K5 bijzonder dicht in de buurt van die €135 (toetsenbord $99, shipping $18, dus laten we dat zo ongeveer €120 noemen, en dan nog goeie kans dat je inklaring moet betalen). Dus niet echt een goedkopere optie, ook al is het natuurlijk wel een beetje appels met peren vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:54

page404

Website says no

MDKorpel schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 07:40:
[...]

Keychron kan ik onderschrijven als goede optie! Thuis gebruik ik wel een Magic Keyboard, maar voor onderweg heb ik een Keychron K3 (da's wel een 75%, dus zonder numerieke toetsen en compact), daar typ ik ook erg lekker op. Dat gezegd hebbende, inclusief verzendkosten en potentiele inklaringskosten, komt iets als een Keychron K5 bijzonder dicht in de buurt van die €135 (toetsenbord $99, shipping $18, dus laten we dat zo ongeveer €120 noemen, en dan nog goeie kans dat je inklaring moet betalen). Dus niet echt een goedkopere optie, ook al is het natuurlijk wel een beetje appels met peren vergelijken.
Keychron kan je in NL bij ergowerken.nl bestellen. Ik heb daar vorig jaar een K8 besteld en erg blij mee.
Een K5 is daar 129€.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Keypunchie Hiervoor stel ik juist prijs alerts in op V&A en Pepper.

Zie ze regelmatig voor scherpe prijzen weg gaan.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:36
Hier kan ik van harte logitech K310 en sun usb toetsenborden aanraden. Dat getiept hebbende weet ik dat iedereen bij muizen en keyboards andere voorkeuren heeft. Even een rondje mediamarkt, apple, bcc etc doen en elk keyboard even een rammeltje geven om te kijken of eentje bevalt ?

[ Voor 4% gewijzigd door tweazer op 03-11-2022 22:25 . Reden: typos ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:11
Kan dat nog dan? Zoek nog een ander toetsenbord maar volgens mij liggen die bij geen enkele winkel tegenwoordig meer uitgestald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:36
Fidelity schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:41:
[...]

Kan dat nog dan? Zoek nog een ander toetsenbord maar volgens mij liggen die bij geen enkele winkel tegenwoordig meer uitgestald?
Ik kan niet voor elke winkel spreken, maar mji lijkt dat als je iets wilt verkopen dit wel toonbaar moet zijn ? Hier in den haag heb ik geluk tig winkels op loopafstand te hebben... coolblue, bcc, mediamarkt (minstens 4 binnen een straal van 20km), applestore, diverse pc winkeltjes..

En dan nog blijf ik bij mijn k310 keyboard. Alhoewel ik soms wel eens een ][gs keyboard via adb naar usb aansluit, just because I can :)

Sidestep: projektje waar ik nu aan werk : imac 2020 <-> mac mini g4 <-> apple lc 475 <-> LC III <-> apple2e card. Gebruikte hardware van 10Gb naar localtalk en 5 1/4 floppies naar rpi met appletalk, je moet toch wat als prutser ..

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:34

4POX

Everybody is wired

Ik ben erg blij met mijn Keychron K2. Gebruik het altijd bedraad. Werkt ook fijn met bluetooth. De batterij is een drama. Met RGB aan krijg je twee dagen. Met RGB uit krijg je een week. Een Logitech werkt maanden op een batterij lading.

In de lockdown heb ik wat aanpassingen gedaan. Met een kwast en een potje witte meuk alles gesmeerd. Oud verpakkings materiaal onderin de behuizing gedaan om het geluid te dempen en een winkel gevonden die nog een doos Keychron PBT toetsen had liggen. Geeft nog eens beter geluid en je bent van die ABS glans af.

Ik heb nu echt moeite om met elk ander toetsenbord normaal te kunnen werken. Een Keychron K3 staat op mijn verlanglijstje. Maar dan wel met PBT graag.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:18
Keypunchie schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:37:
Dus ging ik even kijken wat Apple in de aanbieding heeft en daar schrok ik een beetje van. Ik weet dat hun toetsenborden prijzig zijn, maar 135 euro voor een full-size keyboard? En meer dan 200 euro met TouchID? En van mij hoeft het allemaal niet draadloos, gewoon een draadje is prima.
Misschien niet helemaal antwoord op je vraag maar ik doe het toch >:)

Die toetsenborden zijn ook duur, maar zoals je zelf al aangeeft doe je er al heel wat jaren mee. Als je het nu een prettig toetsenbord en je bent de komende 6 of 7 jaar weer zoet, dan vallen die kosten toch wel mee?

Ik vind ze fantastisch typen (voor wat ik er mee doe) en passend bij de rest van mijn Apple spulletjes. Afijn, succes met je zoektocht!

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Je kan ook een cherry KB kopen en dan ook en een Mac keycap kopen.
Of een gouden, of een groene of .. etc

★ What does that mean? ★

Pagina: 1