Goedemiddag allen.
Gisteravond is de SATA van mijn ssd afgebroken.
Het betreft het plastic huls om de aansluiting heen zodat hij goed aansluit.
Hierdoor is hij niet meer vindbaar in de BIOS.
De computerwinkel gaf net aan dat het een verloren zaak is (hij heeft het niet gezien).
Is er een manier om de SSD te laten werken, kan bijvoorbeeld dat plastic omhulsel er weer omheen worden gezet?
Het gaat om de linkse aansluiting, het plastic die de sata in vorm houdt is dus gebroken.
Moet ik een nieuwe SSD kopen of kan dit nog gefixed worden?
Update:
Door de SSD de juiste kant te 'anglen' en de pinnetjes recht te trekken heb ik een goede hoek gevonden, hij connect nu. PC terug naar fabrieksinstellingen aan het zetten, gelukkig geen belangrijke gegevens op mijn desktop. Daarna zet ik Windows over van mijn SSD naar mijn M2, helaas moet ik de SSD dan weggooien. Geluk bij een ongeluk!
Bedankt allen voor de hulp!
Groet Jurre.
Gisteravond is de SATA van mijn ssd afgebroken.
Het betreft het plastic huls om de aansluiting heen zodat hij goed aansluit.
Hierdoor is hij niet meer vindbaar in de BIOS.
De computerwinkel gaf net aan dat het een verloren zaak is (hij heeft het niet gezien).
Is er een manier om de SSD te laten werken, kan bijvoorbeeld dat plastic omhulsel er weer omheen worden gezet?
Het gaat om de linkse aansluiting, het plastic die de sata in vorm houdt is dus gebroken.
Moet ik een nieuwe SSD kopen of kan dit nog gefixed worden?
Update:
Door de SSD de juiste kant te 'anglen' en de pinnetjes recht te trekken heb ik een goede hoek gevonden, hij connect nu. PC terug naar fabrieksinstellingen aan het zetten, gelukkig geen belangrijke gegevens op mijn desktop. Daarna zet ik Windows over van mijn SSD naar mijn M2, helaas moet ik de SSD dan weggooien. Geluk bij een ongeluk!
Bedankt allen voor de hulp!
Groet Jurre.
[Voor 22% gewijzigd door JurreVonk op 31-10-2022 20:02]