Advies bij samenstellen eerste game pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArsY
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-08 09:38
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor werk heb ik een laptop dus de pc zal voornamelijk om te gamen zijn. 4K zal niet hoeven maar op zijn minst 1440P zou ik wel willen. Ik zal vooral spellen zoals Mount and blade Bannerlord, Crusader Kings 3, Total war games en eventueel singe player verhaal games die niet naar de PS5 zullen gaan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een budget maar rond de prijs van nu lijkt mij voldoende. Veel meer en het lijkt mij niet meer helemaal waard te zijn voor wat ik er mee wil gaan doen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
IIk heb nog 2 dell 1080P monitoren liggen die ik gebruik voor werk maar waarschijnlijk zal ik nog een 27inch 1440p 144HZ scherm hiernaast kopen om ermee te kunnen gamen.Toetsenbord, muis en koptelefoons heb ik hier liggen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor nu heb ik een lijst gemaakt van alle onderdelen die ik bij elkaar heb gezocht.Ik wil sowieso built in wifi/bluetooth hebben dus daarom heb ik voor deze moederbord gekozen. Het komt ook met een usb c port en q flash knop dus dan kan dat bij mij niet mis gaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken maken mij niets uit als het maar kwalitatief goed is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wifi, Bluetooth, Usb c support, en natuurlijk zo stil mogelijk. RGB hoeft er voor mij niet bij.

Ga je overklokken?
Voor nu zal ik meer dan tevreden zijn met stock, misschien over een paar jaar dat ik hier anders over denk.

Wat verwacht je van ons?Dit is mijn eerste pc build en ik heb mij best gedaan om veel informatie op te zoeken. De case ben ik niet echt tevreden over maar ik weet niet of ik een betere kwaliteit kan vinden rond dezelfde prijs. Voor de rest ben ik hier meer om nog advies te krijgen voordat ik dit allemaal ga kopen. Misschien dat er makkelijk kosten te besparen valt of juist meer performance kan krijgen rond dezelfde prijs. Ook natuurlijk om verrassingen te voorkomen wanneer ik dit ga kopen.

PS: Ik weet dat de prijzen zullen verschillen in NL maar ik heb veel zitten vergelijken en behalve de moederbord en misschien GPU is het goed te vergelijken. Misschien dat ik nog voor een tweedehands 6800XT zal gaan maar dat moet nog maar blijken. Bedankt voor jullie advies alvast.

*knip* printscreens naar externe winkelmandjes zijn niet toegestaan. Gebruik hiervoor de Handleiding Pricewatch

[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 31-10-2022 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:19
Je moederbord heeft nu wel support voor een USB type C aan de voorkant van je kast, maar bij de Pop Air is deze aansluiting fysiek helemaal niet aanwezig voorbovenin.

Voor de rest een prima lijst. Persoonlijk mis ik nog een goede CPU koeler, maar je kan het ook met de meegeleverde koeler uitproberen en mocht je de boxed koeler dan te luidruchig vinden kan je achteraf alsnog een betere CPU koeler halen.

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArsY
PCBaas schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:04:
Je moederbord heeft nu wel support voor een USB type C aan de voorkant van je kast, maar bij de Pop Air is deze aansluiting fysiek helemaal niet aanwezig voorbovenin.

Voor de rest een prima lijst. Persoonlijk mis ik nog een goede CPU koeler, maar je kan het ook met de meegeleverde koeler uitproberen en mocht je de boxed koeler dan te luidruchig vinden kan je achteraf alsnog een betere CPU koeler halen.
Ik heb de verkeerde screenshot bijgevoegd maar ik heb wel een cpu koeler gevonden. Gaat om deze: *knip* printscreens naar externe winkelmandjes zijn niet toegestaan. Gebruik hiervoor de Handleiding Pricewatch of directe linkjes uit de pricewatch. In dit geval dus uitvoering: Cooler Master Hyper 212 EVO

Verder heb je gelijk over de case, ik zag het erbij staan op de afbeelding zoals hieronder. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKTUgkAa9xhLsMhiJMlo6iQMTMc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yTUR3kgzcyezTncWVCJeiqyo.png?f=fotoalbum_large

Blijkbaar zit hier dus geen usb c port in maar wel een cut out ervan... Kost een tientje meer om de port er ook echt bij te krijgen. Zou eigenlijk alleen hierdoor al een andere case willen haha, wat is dit voor onzin.

[ Voor 17% gewijzigd door br00ky op 31-10-2022 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:41
Corsair (RAM) en AMD gaan niet altijd goed samen, pas daar dus mee op. Welk type Corsair RAM is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArsY
Ik kan niets meer wijzigen in mijn post dus dan plaats ik mijn tweakers lijst maar in de comments.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600 Boxed€ 142,30€ 142,30
1MoederbordenGigabyte B550 AORUS ELITE AX V2€ 189,-€ 189,-
1VideokaartenASUS TUF Gaming RX 6800 XT OC€ 649,-€ 649,-
1BehuizingenFractal Design Pop Air Black TG Clear€ 93,09€ 93,09
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700€ 36,91€ 36,91
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16€ 101,90€ 101,90
1VoedingenCorsair RM750x (2021) Zwart€ 99,90€ 99,90
1Solid state drivesWD Blue SN570 1TB€ 83,89€ 83,89
Totaal€ 1.395,99

[ Voor 5% gewijzigd door ArsY op 31-10-2022 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArsY
lamaa1 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:26:
Corsair (RAM) en AMD gaan niet altijd goed samen, pas daar dus mee op. Welk type Corsair RAM is het?
Ik heb het hierboven toegevoegd maar het gaat dus om de Corsair vengeance LPX 32GB DDR4-3200Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:41
ArsY schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:03:
[...]

Corsair vengeance LPX 32GB DDR4-3200Mhz
Dat is niet het typenummer. Maar uit het lijstje te halen is CMK32GX4M2E3200C16 het typenummer, deze zou ik niet kiezen. Kans is aanwezig dat het niet gaat werken. Als je graag Corsair RAM wil, zoek voor een kitje met "Z" in de naam, die zouden geschikt moeten zijn voor AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArsY
lamaa1 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:12:
[...]

Dat is niet het typenummer. Maar uit het lijstje te halen is CMK32GX4M2E3200C16 het typenummer, deze zou ik niet kiezen. Kans is aanwezig dat het niet gaat werken. Als je graag Corsair RAM wil, zoek voor een kitje met "Z" in de naam, die zouden geschikt moeten zijn voor AMD.
Heb je misschien een voorbeeld? Ik heb deze RAM van corsairs website gehaald, ik heb mijn moederbord en CPU in moeten vullen en daar kwam deze in tevoorschijn als beste koop. Staat zelfs optimized for Ryzen bij.
Verder maakt Corsair of een andere RAM mij niet veel uit, deze was voordelig en had veel positieve reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvlierop
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-07 13:25
Voor €50,- meer heb je een 6900xt, misschien het overwegen waard.
Pagina: 1