Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNNeD29
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-05 15:42
Goedemiddag,

Ik heb een vreemd probleem met een Epson EH-TW650 beamer. Zodra er stroom op wordt gezet komt er een krakend geluid uit het apparaat en het lijkt uit de speaker te komen. Dit gebeurt dus direct, zonder de beamer aangezet te hebben, ook zonder lamp.

De bedieningsknoppen op de beamer flikkeren soms ook dus het lijkt alsof er sluiting wordt gemaakt ergens. De beamer start niet op, ook niet met een nieuwe lamp. Omdat ik sluiting vermoed durf ik de beamer ook niet verder open te maken. Wat denken jullie? Moederboard of defecte voeding/ballast? Iemand dit eerder gezien? Ik heb een korte video opgenomen ter veruidelijking:

https://spacepen.eu/media/tmp/EH-TW650.mp4

Alvast bedankt voor enige reactie.

Xbox GT: DennisGaas

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:31

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik neem aan dat dit een apparaat is dat permanent in standby staat, uitschakelen onderbreekt de 230V niet? Het klinkt alsof de voeding niet goed is. Voeding loskoppelen van het moederbord en multimeter erop om de spanning te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNNeD29
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-05 15:42
Hoi dmantione,

Dit is inderdaad een apparaat dat normaliter altijd in standby staat. Zodra je de stekker in het apparaat steekt dan hoor je het geluid en beginnen de lampjes te flikkeren. Het apparaat zelf staat op dat moment uit dus de 230V wordt niet onderbroken.

Xbox GT: DennisGaas