Doffe plekken op muur en deur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:37
Ik blijf doffe plekken in mn schilderwerk houden, de muur is eerst behandeld met anti zuig nu zitten er 3 lagen op en nog niet mooi egaal. Histor afwasbare verf gebruikt.
Deur met water houdende lak 3 lagen, goede schuimroller ,Sigma verf ook doffe plekken .

Wat doe ik niet goed en hoe te verbeteren ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hRGSlj0VPvdDSMcmA37LeZC7zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vab3xqcVsKlEJnUERNgnF9jO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3uTvMkWP7mwMnCiRyB25CLo2F8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AaW9wqTUBi9JLGRuGtKISFpS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10 14:25
Is de verf al wel helemaal goed ingedroogd? Anders kan het nog wegtrekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Goede muurverf gebruiken van Sikkens: https://www.onlineverf.nl...alpha-rezisto-anti-marks/

Histor, Flexa, bouwmarkt rommel. Niet doen. Goedkoop = duurkoop.

En wat is het vocht % binnen? Te vochtig en het slaat in je verf tijdens het drogen.

Deur watergedragen waarschijnlijk te langzaam en te schraal opgezet. Opzetten en niet narollen.

[ Voor 35% gewijzigd door MotorBeast op 31-10-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Als je primer niet goed verdeeld is, zuigt de muur niet evenredig en kun je vreemde banen of patronen krijgen. Dat kan ook als je niet goed nat in nat en vergelijkbaar nat je banen trekt. De deur ziet er uit alsof er te hard is geduwd, er een niet goed draaiende roller is gebruikt, of er niet goed is uitgerold (verticaal, horizontaal, verticaal zonder stop/aanzet zichtbaar te laten).

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Heb je nou een oven in de muur gefreesd? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ramrodwillem
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:17:
offtopic:
Heb je nou een oven in de muur gefreesd? :P
Ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-10 09:58
Is je muur voorheen gestuct? Lijkt namelijk op een grote vochtvlek.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-10 20:38
Kan goed liggen aan je roller / roltechniek. Als je bijvoorbeeld houtverf te dun opbrengt (lees; te ver uitrolt) dan krijg je dat soort baanvorming en/of strepen. Dan is je roller op plekken nog nat terwijl op andere stukken de roller (te) droog is en daar juist vocht opneemt. Je hoort ook dan een klantverschil als je rolt.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Op de deur zit Sikkens, wel snel gewerkt en 2x gerold nat in nat , met verf op terpentine basis nooit last mee gehad, trok mooi strak.

Op de muur zit het al een paar maanden dus is wel droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Rainesh schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:20:
Is je muur voorheen gestuct? Lijkt namelijk op een grote vochtvlek.
Zijn gipsplaten, goed voorbehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Wat zijn de beste rollers voor een deur, verf op waterbasis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:02

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Mijn ervaring met afwasbare verf is dat het ook moeilijk 100% egaal te krijgen is. In strijklicht zie je altijd wel wat plekken, waarschijnlijk omdat afwasbare verf itt. reguliere verf niet poreus is en het dus perfect egaal aangebracht moet zijn.

Storend is het bij ons overigens nooit, na een paar dagen zie je het zelf het niet meer (bij ons een lange muur in de keuken) en je ziet het ook alleen bij direct invallend licht (m.n. 's ochtends als de zon laag staat). Maar dat hangt uiteraard van de situatie af.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

roller goed vullen met verf. dit lijkt me zo op niet goede dekking doordat er te weinig verf 'niet goed verdeeld op roller'

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:23
Die deur ziet eruit alsof het vooraf niet goed is ontvet of dat er siliconenhoudende kit langs het glas zit en door het schuren "siliconen besmetting" is ontstaan op de ondergrond.

Gouwepeer Stemwijzer 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Peer_76 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:29:
Die deur ziet eruit alsof het vooraf niet goed is ontvet of dat er siliconenhoudende kit langs het glas zit en door het schuren "siliconen besmetting" is ontstaan op de ondergrond.
Deur is licht geschuurd en natuurlijk ontvet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:20
Ik kan denk ik niks toevoegen aan de vraag die je stelt. Maar ik ben wel enorm benieuwd naar de use case van een oven die ingebouwd is in een muur. Komt daar later de keuken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ramrodwillem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDGFPaWKpQ35UaCRV3qm5uPC4_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hqHkEkxRjg1kOOwpwThtrF8t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:52
De grote vraag is natuurlijk of je de stekker van de oven ook in het stopcontact van de buren hebt gestoken ;-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:13
offtopic:
En de vraag is natuurlijk waar de hitte van de oven nu heen gaat...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:49:
offtopic:
En de vraag is natuurlijk waar de hitte van de oven nu heen gaat...
Heb jij een oven waar de hitte naar achter wordt geblazen? Zo ja, tijd voor een nieuwe :)

Ontopic: Ik denk dat je een schilder moet vragen, op het klusidee forum ofzo. Daar zitten wat vakexperts. Het lijkt op vocht/vettigheid. Ik zou zeggen een soort sealant erover en dan opnieuw sauzen, maar ik ben geen expert. Ik heb ook wel eens zo'n vlek (wel kleiner) gehad en die heb ik met een spuitbusje ingesprayed en daarna gesausd, toen was het weg.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2022 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Het is niet zo zeer een vlek, goede foto er van maken is lastig, die doffe plekken zitten op over de hele muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Als het gipsplaat is moet het gehele oppervlak afgeborsteld zijn en daarna helemaal verzadigd worden met voorstrijk. Als dat niet goed is gedaan kan het zo een half dozijn lagen verf opzuigen. Soms is 1 laag voorstrijk niet goed genoeg, het moet helemaal doorweekt worden. Veel voorkomend probleem met gipsplaten.

Als het vocht is krijg je ook meestal bubbeltjes of scheurtjes in de verf, dat zou ook mogelijk zijn maar dat wordt niet duidelijk uit de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Geen vocht, geen scheuren of bubbeltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ik zou de vlek op je muur behandelen met alabastine spray en daarna met Sikkens/Sigma opnieuw verven met een goede Anza roller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-10 21:26
Gedurfde keuze! En daarom alleen al leuk gedaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Rainesh schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:13:
ik zou de vlek op je muur behandelen met alabastine spray en daarna met Sikkens/Sigma opnieuw verven met een goede Anza roller.
Het is geen vlek het zijn doffe plekken over de gehele muur .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-10 22:16
bottom line schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:53:
[...]

Gedurfde keuze! En daarom alleen al leuk gedaan _/-\o_
Zeker, ik zou er zelf niet zo happy van worden als ik het zou kopen maar dat is heel persoonlijk natuurlijk :)
Veelal zit er wel een nis achter koelkast/vriezer/oven. Daarmee kan eventuele warmte die opstijgt 'ontsnappen' zodat het niet vast zit. Ben wel benieuwd hoe dat hier zit, want zover ik weet moet eventuele warmte altijd weg kunnen. Het lijkt erop dat het hier vast zit.. Beetje zoals dit plaatje dus (pijl naar boven):

Afbeeldingslocatie: https://apparatendump.nl/wp-content/uploads/2017/09/AEG-KE8404101M-Solo-oven-45-CM-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ramrodwillem schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:58:
[...]

Het is geen vlek het zijn doffe plekken over de gehele muur .
Doffe plek/vlek het is iig duidelijk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-10 21:26
ID-College schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:01:
[...]

Zeker, ik zou er zelf niet zo happy van worden als ik het zou kopen maar dat is heel persoonlijk natuurlijk :)
Veelal zit er wel een nis achter koelkast/vriezer/oven. Daarmee kan eventuele warmte die opstijgt 'ontsnappen' zodat het niet vast zit. Ben wel benieuwd hoe dat hier zit, want zover ik weet moet eventuele warmte altijd weg kunnen. Het lijkt erop dat het hier vast zit.. Beetje zoals dit plaatje dus (pijl naar boven):

[Afbeelding]
Zal wel een kamer/opberghok aan de andere kant zijn, waar ingemaakte kasten staan / een nis is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:20
Waar laat de oven zijn warmte? Wordt dat toevallig rechtsboven uitgestoten? Wellicht kan die warmtebron een dergelijke vlek veroorzaken? De hitte wordt uit de oven geblazen en slaat door de luchtstroom iets hoger tegen de muur. Met als gevolg een zichtbare vlek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

gewoon zoals bij elke oven. aan de voorkant eruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:21
De vraag ging niet over de oven he?
Een muur zal ook geen 70cm dik zijn, dus dikke kans dat de achterkant gewoon in de gangkast zit.

@ramrodwillem
Ik gebruik altijd lakviltrollers, dezen geven een gladder resultaat dan schuimrollers. (voor je deur/kozijn)
Ook verdun ik de verf ook eigenlijk altijd een paar procent waardoor het mooier vloeit.

Muurverf krijg ik zelf ook nooit lekker strak, maar mijn schilder gooit de rollen er altijd de avond van te voren in de emmers.
En verdunt de muurverf ook met water.

[ Voor 22% gewijzigd door FRANQ op 31-10-2022 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
Zenomyscus schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:07:
Waar laat de oven zijn warmte? Wordt dat toevallig rechtsboven uitgestoten? Wellicht kan die warmtebron een dergelijke vlek veroorzaken? De hitte wordt uit de oven geblazen en slaat door de luchtstroom iets hoger tegen de muur. Met als gevolg een zichtbare vlek?
ID-College schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:01:
[...]

[Afbeelding]
Maken jullie je nou maar geen zorgen over de warmte afvoer, het zit al meer dan 10 jaar zo, het achterste gedeelte steekt uit in een rommelkamer, win win , wordt het daar terwij de over aanstaat ook nog wat warmer :+

Maar niemand die het dus echt weet wat het nu zou kunnen zijn die doffe plekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:56

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
ramrodwillem schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:31:
[...]

Deur is licht geschuurd en natuurlijk ontvet.
ook in die volgorde? wat het moet andersom :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodOfWar
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-10 21:43
Hier zelf ook Histor in de woonkamer gebruikt en ik heb vergelijkbare plekken als jij. Hoe veel lagen je er ook op smeert, het blijft een zooitje (goeie rollers). Had ik dat van tevoren geweten... :)

Sindsdien heb ik in de andere ruimtes Sikkens gebruikt, dat werkt (veel) beter. Het zit er veel strakker op, geen doffe plekken meer.

Mijn tip: Koop kwaliteitsverf. Het lijkt duurder, maar je hoeft minder lagen te verven en het eindresultaat is veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:21
ramrodwillem schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:25:

Maar niemand die het dus echt weet wat het nu zou kunnen zijn die doffe plekken?
Het zou kunnen dat het stucwerk op de gladde stukken gladder/dichter is.
Hierdoor word ook de verflaag op die stukken gladder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:46
ramrodwillem schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:25:
Zoals ik de foto's zie is het de voorstrijk, hetzelfde heb ik in mijn huis gehad en kort geleden was het bij een kameraad ook aan de hand (die heeft uiteindelijk de schilder er maar bij gehaald).
Voorstrijk blijkt toch een stuk lastiger op te brengen dan het in eerste instantie lijkt. :X
de Peer schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:11:
[...]

gewoon zoals bij elke oven. aan de voorkant eruit.
TS heeft het gelukkig al uitgelegd maar bij een oven is het zeker niet standaard dat deze aan de voorzijde ventileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
ramrodwillem schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:23:
Op de deur zit Sikkens, wel snel gewerkt en 2x gerold nat in nat , met verf op terpentine basis nooit last mee gehad, trok mooi strak.

Op de muur zit het al een paar maanden dus is wel droog.
Deur: ontvetten met https://www.onlineverf.nl/product/st-marc-verfreiniger/ Dan licht schuren, stofvrij maken en dan met goede roller in 1 keer opzetten en dan AFBLIJVEN!. Niet narollen. Dan vloeit (goede) verf mooi uit.

En muurverf zoals ik al meldde. Top spul, dekt altijd in 1 keer en afwasbaar. Ik zweer erbij.

Succes.

[ Voor 9% gewijzigd door MotorBeast op 31-10-2022 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
GodOfWar schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:12:
Hier zelf ook Histor in de woonkamer gebruikt en ik heb vergelijkbare plekken als jij. Hoe veel lagen je er ook op smeert, het blijft een zooitje (goeie rollers). Had ik dat van tevoren geweten... :)

Sindsdien heb ik in de andere ruimtes Sikkens gebruikt, dat werkt (veel) beter. Het zit er veel strakker op, geen doffe plekken meer.

Mijn tip: Koop kwaliteitsverf. Het lijkt duurder, maar je hoeft minder lagen te verven en het eindresultaat is veel beter.
Dat bedoel ik. Kost al uren zat. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

FabianGTI schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:42:
[...]

TS heeft het gelukkig al uitgelegd maar bij een oven is het zeker niet standaard dat deze aan de voorzijde ventileren.
volgens mij is dit wel degelijk de standaard bij een inbouwoven. Waar moet de warmte anders heen?

[ Voor 31% gewijzigd door de Peer op 31-10-2022 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Wat een gezeur over die oven :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-10 21:15
Het lijkt mij meer een structuurverschil op de muur, op een gladde plek krijg je een andere lichtreflectie dan op een korrelige plek.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Pagina: 1