Miele droger WIFI reset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 21:00
Afgelopen week een Miele TSH 783 WP droger gekocht en aangesloten op de wifi, toen aan het klussen geweest om de deurbel aan te sluiten en alle stroom dus uitgezet. Na het aansluiten gaf de droger NOC (no connection), aan en heb ik dus de droger uit de app verwijderd. Wilde het weer opnieuw laten verbinden maar als ik alle handelingen volg en de droger op "MobileStart" zet dan geeft het "---" aan ipv "APP" en kan ik de droger niet verbinden.

Ook scannen op WIFI zie ik geen eigen wifi channel van de droger.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Handleiding geeft alleen stappen aan voor eerste keer verbinding Miele@Home
- Reset door stroom af te halen (5m)
- Configuratie menu in gegaan maar geeft bij P24 niks weer omdat er geen WIF verbinding is
- Gegoogled op "fabrieksinstellingen miele droger"

Wellicht dat iemand anders hier ervaring mee heeft?

Alle reacties

• rood
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022

rood

BLaH die BLaH

Bij die van mij stond er in de mobilestart nCon. Daarna aan en uit gedaan en toen was hij weer verbonden. Ik had alleen de droger al uit de app gegooid.
Toen voor wps toevoegen gekozen en zonder daadwerkelijk wps te doen hem weer teruggevonden.

Echt top is dit niet te doen, handleiding inderdaad ruk.
Mocht je nog steeds niks hebben dan gewoon bellen met de helpdesk.

I used up all my sick days, so I'm calling in dead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Probleem is inmiddels opgelost door Miele door de controller te vervangen, kon zien dat de droger een ARM chip heeft en een Espressif wifi module ;)

Op naar de volgende stap: kijken of er een API is voor het koppelen aan de home-automation ipv weer een nieuwe app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Jan
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08-03-2024
Zag bij mijn wasmachine een knopje oplichten onder het display. Die heb ik enige tijd ingedrukt, daardoor kreeg ik een WiFi reset en kon ik opnieuw instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Geert Jan schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:40:
Zag bij mijn wasmachine een knopje oplichten onder het display. Die heb ik enige tijd ingedrukt, daardoor kreeg ik een WiFi reset en kon ik opnieuw instellen
Zelfs de monteur kreeg het niet aan de praat en heeft toen dus de controller vervangen. Alle mogelijke resets zelf daarvoor al geprobeerd en zelfs via het configuratie menu geen mogelijkheid voor een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTFox
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08-2024
Interessant! Ik heb een Miele WEF375 wasmachine van een paar maanden oud. Ik heb deze succesvol aan mijn Wifi kunnen hangen met een SSID en wachtwoord uiteraard. Nu wil ik de wasmachine aan een andere SSID koppelen, maar ik krijg met geen mogelijkheid dit voor elkaar. Het lijkt wel nu het SSID er 1x instaat je dit niet meer kunt wijzigen. Ik kan het ook nergens in de handleiding vinden.

Als er iemand is die weet hoe je dit moet doen ..... Thanks!
Pagina: 1