WD 20 gig kapot ? :(

Pagina: 1
Acties:

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 18:49

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
hdd WD 20 gig 7200 RPM (Caviar) (ATA100)
systeem: zie sig en url

nou ik heb de hdd sinds maart 2000. werkte altijd goed enzo. ik heb 2 partities. 1 van 18 en 1 van 2 gig.

draai win2k + sp 2 (UK)
partitie 1 = NTFS
" 2 = FAT32

nou werkte altijd goed. tot voorkort. ik kwam thuis met een spel die ik legaal gekocht had in de winkel. ik installeren enzo. (hdd maakte soms rare geluide maar goed > klik, klik) ik verder installeren ok klaar. nou toen wou ik het spel starten. cdrom laden, hdd laden ok so far so good. en ineens doet ie nix meer en blijft ie hangen. ik reset. hdd maakt heel veel klikgeluiden maar de bios vind em nog

ik wil starten en bij het starten van windows doet ie nix. dan 2 klikjes en ja hij start (traag) op. eindelijk opgestart nog rare klikjes. nouja ik denk ff hdd controle doen. dus daar moest ik opnieuw voor opstarten. en hij deed gewoon nix meer :(

ik had em op de gewone ide port gedaan... nix

in deze pc gedaan (p3 500) ook nix :(

is de hdd kapot of wat??

plz help

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-04 16:21
Ik had een tijdje geleden hetzelfde met de WD van m'n zwager. Is idd. stuk. Hij heeft hem met RMA naar Duitsland gestuurd en een nieuwe gekregen binnen 10 dagen. Bel naar WD European Support Center. Het nummer is al een paar keer eerder voorbij gekomen hiero.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 20:40
lijkt er wel veel op, ik denk dat het weinig te maken heeft met dat spel, had je nooit eerder bad sectors op je hd?
gewoon terug gaan met die hd naar de winkel, daar vertel je dit verhaal, ze kijken er naar, en als ie kapot is krijg je een neiuwe...dat heb ik ook gedaan met mijn oude , jaja wd 8,4gig

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
hmm wat moet ik doen? terug naar winkel? of naar WD?

een vriend van me denkt dat ie niet stuk is want bios kan em nog wel vinden...

en ik heb nog nooit ervaring gehad met bad sectors ofzoiets dus ik weet niet of ik dat gehad heb

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
iemand anders nog suggesties?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:39

TheVMaster

Moderator WOS
Op woensdag 29 augustus 2001 10:04 schreef frenkpie het volgende:
iemand anders nog suggesties?
ff bellen met WD Support (zoals hierboven staat) als hij tikt en hij dus niet boot is hij gewoon kapot (had hier gisteren nog een collega met hetzelfde probleem..)

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Heb je al de DataLifeGuard-tools van Western Digital gedraaid om te kijken wat het probleem is.
Als er door het tooltje inderdaad een probleem wordt gevonden zou je de drive op kunnen sturen.

(Voor als je je garantie wil checken, zou je dit hier kunnen doen door je S/N in te tikken. Warranty check

-

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
ik heb de hdd in maart in de winkel gekocht dus er zit nog garantie op
en hoe kan ik met die tool mijn hdd kijken offie het doet? want ik kan niet eens in windows komen op het erop te zetten ofzo....

moek het op diskette zetten ?? of wat?

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
hmmz hij is kapot denk ik
waar moet ik em opsturen

er zit nog garantie op (tot 2004)

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001