Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-05 22:50
Beste tweakers,

Ik organiseer een voetbal poule voor het komende WK.
Hiervoor zal iedere deelnemer een bedrag moeten inleggen, maar omdat er deelnemers zijn uit allerlei landen (Europa, Afrika) kan ik het bedrag niet innnen via een tikkie of ideal betaling.
Heeft iemand een tip voor een methode om toch het geld te kunnen innen zonder dat personen een account hoeven aan te maken bij een platform (zoals bv paypal).

Bedankt,

Wessel

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:37

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Je kunt met PayPal betalen zonder account, maar dan moet je een invoice of een soort verzoek sturen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ze kunnen "gewoon" een internationale overschrijving doen naar jouw bankrekening. Zo deden we dat "vroegâh" ook gewoon, voor de tijd van Tikkies.

Daar zijn echter wel kosten aan verbonden, die nog best behoorlijk kunnen oplopen.

Andere optie is Western Union Money Transfer. Dan kan de tegenpartij gewoon met cash naar een kantoor gaan, en heeft diegene niet eens een bankrekening nodig. Dat kost echter wel nog meer dan een internationale overschrijving.

Mijn ervaring is (mijn zus woont in Australië), dat Paypal verreweg de goedkoopste en makkelijkste optie is om internationaal geld over te maken tussen privépersonen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Wild Chocolate schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:28:
Ze kunnen "gewoon" een internationale overschrijving doen naar jouw bankrekening. Zo deden we dat "vroegâh" ook gewoon, voor de tijd van Tikkies.

Daar zijn echter wel kosten aan verbonden, die nog best behoorlijk kunnen oplopen.
Binnen de eu is dat gratis. Tenminste, in de jaren dat ik dat gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:43

Andere optie is Western Union Money Transfer. Dan kan de tegenpartij gewoon met cash naar een kantoor gaan, en heeft diegene niet eens een bankrekening nodig. Dat kost echter wel nog meer dan een internationale overschrijving.

Mijn ervaring is (mijn zus woont in Australië), dat Paypal verreweg de goedkoopste en makkelijkste optie is om internationaal geld over te maken tussen privépersonen.
Internationale overschrijving binnen Europa/IBAN regio zijn gratis. Afrika niet. Daar zal je toch met iets ander aan de slag moeten gaan, zoals Crypto, Revolut of PayPal bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hillie schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:49:
Gezien er ook vanuit Afrika wordt meegespeeld, lijkt mij dat niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kleinschalig / hobbymatig of mag het (serieus) geld kosten?
Grote spelers zoals Mangopay / Mollie / Stripe kunnen dit wel natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 16:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik ben eigenlijk vooral een beetje bezorgd naar de legaliteit van deze constructie. Je bent eigenlijk een illegaal gokplatform aan het opzetten. Allemaal niet zo heel "erg" als je het simpel houdt onder een klein groepje vrienden, maar ik kan me best inbeelden dat er alarmbelletjes beginnen rinkelen bij je bank als je betalingen vanuit andere continenten gaat verwerken en weer uitbetalen na een sportwedstrijd.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:23
Hillie schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:49:
[...]

Zelfs binnen de EU niet, heeft eerder met het type valuta te maken. Eur -> Eur zal wel snel gratis zijn. Iets anders -> Eur, dan komt een 12 Euro fee (6 gedeeld) al snel om de hoek kijken. Al zijn er ook banken die dit wel kosteloos aanbieden, afaik.

[ Voor 8% gewijzigd door eric.1 op 31-10-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Mavamaarten schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:10:
Ik ben eigenlijk vooral een beetje bezorgd naar de legaliteit van deze constructie. Je bent eigenlijk een illegaal gokplatform aan het opzetten. Allemaal niet zo heel "erg" als je het simpel houdt onder een klein groepje vrienden, maar ik kan me best inbeelden dat er alarmbelletjes beginnen rinkelen bij je bank als je betalingen vanuit andere continenten gaat verwerken en weer uitbetalen na een sportwedstrijd.
https://www.belastingdien...-met-de-kansspelbelasting

Dit artikel gaat wel meer over NL, maar een klein pouletje gaat waarschijnlijk geen alarmbellen doen rinkelen. Als het over honderden mensen gaat, zal het misschien problematisch kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

wokkelz schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:45:
Beste tweakers,

Ik organiseer een voetbal poule voor het komende WK.
Hiervoor zal iedere deelnemer een bedrag moeten inleggen, maar omdat er deelnemers zijn uit allerlei landen (Europa, Afrika) kan ik het bedrag niet innnen via een tikkie of ideal betaling.
Heeft iemand een tip voor een methode om toch het geld te kunnen innen zonder dat personen een account hoeven aan te maken bij een platform (zoals bv paypal).

Bedankt,

Wessel
Revolut moet je een heel eind mee komen denk ik?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

eric.1 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:15:
[...]

Zelfs binnen de EU niet, heeft eerder met het type valuta te maken. Eur -> Eur zal wel snel gratis zijn. Iets anders -> Eur, dan komt een 12 Euro fee (6 gedeeld) al snel om de hoek kijken. Al zijn er ook banken die dit wel kosteloos aanbieden, afaik.
Tussen Nederland en Zweden had ik indertijd geen extra kosten, behalve wat de banken natuurlijk in hun voordeel rekenden qua wisselkoersverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-05 22:50
Het is niet hobby matig, maar met collega's onderling, alleen zijn we dus een internationaal opererend bedrijf.
Ik gok dat we met een collega of 30/40 totaal zullen spelen, de inleg zal 10 euro pp zijn.

Bedankt voor jullie input so far. Ik ga revolut bekijken, dat is misschien wel een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mocht het voor een paar mensen niet lukken om via Revolut te betalen kunnen ze altijd nog Wise gebruiken om naar je (revolut)rekeningnummer over te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01:59
wokkelz schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:12:
Het is niet hobby matig, maar met collega's onderling, alleen zijn we dus een internationaal opererend bedrijf.
Ik gok dat we met een collega of 30/40 totaal zullen spelen, de inleg zal 10 euro pp zijn.

Bedankt voor jullie input so far. Ik ga revolut bekijken, dat is misschien wel een optie.
https://kansspelautoriteit.nl/zelf-kansspel-organiseren/ op de website staat alleen dat er binnen Nederland geen vergunning nodig is, zolang het prijzengeld niet te hoog is denk ik niet dat er iemand moeite mee heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:47
Heb je het ook vergeleken met Wise? In mijn ervaring (en wat ik zo snel kon vinden) is Wise juist het goedkoopste als je een currency moet omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
ex87 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:26:
[...]

Heb je het ook vergeleken met Wise? In mijn ervaring (en wat ik zo snel kon vinden) is Wise juist het goedkoopste als je een currency moet omzetten.
Nee, voor die enkele keer dat het voorkomt komt het wat mij betreft niet op de laatste Euro. Ik heb Paypal en mijn zus ook, en ik vind de kosten daarvan acceptabel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:47
Wild Chocolate schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:37:
[...]

Nee, voor die enkele keer dat het voorkomt komt het wat mij betreft niet op de laatste Euro. Ik heb Paypal en mijn zus ook, en ik vind de kosten daarvan acceptabel.
Helder, was meer voor mijn eigen interesse omdat ik nog regelmatig geld overmaak vanuit de VS - NL en het toen (4 jaar geleden) helemaal heb uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad iets als Western Union. Met transactiekosten.
DVX73 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:20:
https://kansspelautoriteit.nl/zelf-kansspel-organiseren/ op de website staat alleen dat er binnen Nederland geen vergunning nodig is, zolang het prijzengeld niet te hoog is denk ik niet dat er iemand moeite mee heeft.
En het binnen besloten kring blijft. Het lijkt me goed om vooraf gedocumenteerd te hebben hoe elke deelnemer de rest kent. ik denk dat het niet droog te houden is dat bijv. 150k Apple-werknemers nog een besloten groepje is. En dan nog kunnen er vlaggen omhoog gaan ivm. Wwft - ook dan wil je kunnen aantonen wat er aan de hand is, waarom er geld komt uit %landen%.

Ook willen misschien de collega's checken hoe het voor hun land zit. Het moet mogen van alle wetgevingen van alle betrokken landen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:31

Qwerty-273

Meukposter

wokkelz schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:45:
Als reactie van jaren in een internationale teams gewerkt te hebben (verspreid over de verschillende continenten), er is geen enkele optie met lage kosten per transactie en zonder account. Wat je wel kan doen (afhankelijk waar je team zit) is om "lokaal/regionaal" iemand aan te stellen die daar alle inleg verzameld en die in 1 betaling aan jouw overmaakt (op de meest kosten voordelige manier, dat is dus vaak met een account met verschillende diensten). Dan kan je tenminste de kosten per transactie al deels reduceren.
(bijvoorbeeld de NLers zou je zelf een tikkie/betalingsverzoek kunnen sturen etc. terwijl een ander dat met hun lokale dienst kan doen, of cash aannemen als dat lokaal beter werkt).

Mijn ervaringen zijn dan niet met een poule, maar met een hecht team en vertrekkende collega's waar we inchipten om een "bedankt en tot ziens" presentje te verzorgen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Cheesy schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:17:
Mocht het voor een paar mensen niet lukken om via Revolut te betalen kunnen ze altijd nog Wise gebruiken om naar je (revolut)rekeningnummer over te maken.
Wise werkt wel naar Afrika, maar niet uit Afrika. Juist uit Afrika naar Europa is lastig, en werkt m.i. toch het beste met PayPal. Hoewel het wel per land verschilt, hoe makkelijk het is om geld van/naar PayPal te krijgen - in sommige Afrikaanse landen gaat dat alleen via specifieke banken, en dan moeten de deelnemers net de juiste bank hebben.
Pagina: 1