Toon posts:

Google Familylink en Youtube

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 16:32

avotar

P0werd by Black Coffee

Topicstarter
Mijn oudste dochter heeft een telefoon, die ik beheer met Google Family Link.
Een van mijn doelen is het gebruik van Youtube te reguleren en beperken.

Als echt kind van haar vader heeft ze een gaatje gevonden.
Ik heb de app youtube op een tijdsbeperking staan en de website youtube.com geblokkeerd. Ook heb ik allerlei kanalen en beperkingen al ingesteld.
Echter lukt het haar nu om via google te zoeken naar videos en ze af te spelen via de zoekresultaten.

Iemand ervaring mee hoe ik dat kan inperken verder?

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Alle reacties

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:27
Wat ik zelf heb gedaan is in pi.hole voor de telefoon van mijn zoon de volgende domeinen geblokkeerd:

(\.|^)googlevideo\.com$
(\.|^)youtube\.com$

Durf niet te zeggen of dat ook via Google Family link te beperken is verder.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als YT helemaal wordt geblokkeerd, gaat ze naar de volgende. Die je dan op dezelfde manier ook kunt blokkeren natuurlijk. Tot ze leert hoe de DNS aan te passen - geen idee of je dat aanpassen bij haar foon kunt blokkeren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Topicstarter
xyanide schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:09:
Wat ik zelf heb gedaan is in pi.hole voor de telefoon van mijn zoon de volgende domeinen geblokkeerd:

(\.|^)googlevideo\.com$
(\.|^)youtube\.com$

Durf niet te zeggen of dat ook via Google Family link te beperken is verder.
googlevideo zou ik nog wel eens kunnen proberen om als domein toe te voegen.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:30:
Als YT helemaal wordt geblokkeerd, gaat ze naar de volgende. Die je dan op dezelfde manier ook kunt blokkeren natuurlijk. Tot ze leert hoe de DNS aan te passen - geen idee of je dat aanpassen bij haar foon kunt blokkeren.
Klopt, maar ik wil het ook niet helemaal blokkeren. Maar meer portioneren zeg maar.

• oak3
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:03
avotar schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:00:
Mijn oudste dochter heeft een telefoon, die ik beheer met Google Family Link.
Een van mijn doelen is het gebruik van Youtube te reguleren en beperken.

Als echt kind van haar vader heeft ze een gaatje gevonden.
Ik heb de app youtube op een tijdsbeperking staan en de website youtube.com geblokkeerd. Ook heb ik allerlei kanalen en beperkingen al ingesteld.
Echter lukt het haar nu om via google te zoeken naar videos en ze af te spelen via de zoekresultaten.

Iemand ervaring mee hoe ik dat kan inperken verder?
Complimenten voor je dochter dat ze deze omweg heeft gevonden :*)

Misschien ook een tijdslimiet zetten op het gebruik van de browser? En als ze het nodig heeft extra tijd geven?

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Topicstarter
oak3 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:51:
[...]

Complimenten voor je dochter dat ze deze omweg heeft gevonden :*)

Misschien ook een tijdslimiet zetten op het gebruik van de browser? En als ze het nodig heeft extra tijd geven?
Ja, ergens is het ook wel een stukje trots.

Nee, Google is een systeem app en die kan ik vanuit family link niet beperken.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kinderen zijn hier heel slim in, ik gebruik een Apple omgeving zitten ook gaten in. Voordeel is kan wel zien achteraf wat ze hoelang gedaan hebben. Maar ik ga vooral ook in gesprek met ze erover, ook wat ze op Youtube kijken.
Wat mij stoort is dat als ze een eigen Youtube account hebben ze alleen op kids mogen (nog geen 13) maar daar zijn 11 en 12 jarige kinderen echt wel op uitgekeken in Nederland. Laat mij zelf kiezen wat ze mogen zien.

[Voor 32% gewijzigd door Frogmen op 31-10-2022 11:22]

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Topicstarter
Frogmen schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:19:
Kinderen zijn hier heel slim in, ik gebruik een Apple omgeving zitten ook gaten in. Voordeel is kan wel zien achteraf wat ze hoelang gedaan hebben. Maar ik ga vooral ook in gesprek met ze erover, ook wat ze op Youtube kijken.
Wat mij stoort is dat als ze een eigen Youtube account hebben ze alleen op kids mogen (nog geen 13) maar daar zijn 11 en 12 jarige kinderen echt wel op uitgekeken in Nederland. Laat mij zelf kiezen wat ze mogen zien.
Doe ik ook hoor.
En vertrouwen is goed, maar voorkomen is beter.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee