[T.net] Turbotracker foutje?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
(Ben ik weer met mijn turbotracker vragen! :) )

Naar aanleiding van dit topic heb ik besloten deze te openen, omdat er volgens mij (en nog een paar) een foutje zit in de Tweakers.net turbotracker.

Het gaat in het kort hierom: als ik met de PHP XML parser die turbotracker parse kom ik dit probleem tegen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  <id>18149</id> 
  <titel>nVidia Personal Cinema hands-on preview</titel> 
  <editor>Robin Evers</editor> 
  <categorie>Hardware</categorie> 
  <bron>GamePC</bron> 
  <link>http://www.gamepc.com/reviews/hardware_review.asp?review=personalcinema&page=1&mscssid=&tp=</link> 
  <tijd>28-08-2001 16:19</tijd> 
  <timestamp>999008370</timestamp> 
  <reacties>10</reacties>

Geeft mij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
ID: 18149
TITEL: nVidia Personal Cinema hands-on preview
EDITOR: Robin Evers
CATEGORIE: Hardware
BRON: GamePC
LINK: http://www.gamepc.com/reviews/hardware_review.asp?review=personalcinema
LINK: &
LINK: page=1
LINK: mscssid=
LINK: tp=
TIJD: 28-08-2001 16:19
TIMESTAMP: 999008370
REACTIES: 10

Ik maak gewoon gebruik van de standaard XML functie's in PHP.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 01:34
Als ik de problemen met de tracker zo zie, vermoed ik dat hij niet gemaakt wordt door middel van een DOM, maar door het plakken van stringetjes. Misschien is het handig om dat te veranderen? Degelijke DOM implementaties houden met deze toestanden over het algemeen rekening :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Je hebt misschien gelijk, hetzelfde werkt namelijk onder Delphi goed (en daar maak ik gebruik van de MSXML parser). Maar het moet toch onder PHP ook kunnen werken.

Het hoofd onderdeel van mijn PHP code ziet er als volgt uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?
$xml_file = "http://www.tweakers.net/turbotracker.dsp";

$xml_parser = xml_parser_create("ISO-8859-1");
xml_parser_set_option($xml_parser, XML_OPTION_CASE_FOLDING, true);
xml_parser_set_option($xml_parser, XML_OPTION_TARGET_ENCODING, "ISO-8859-1");
xml_set_element_handler($xml_parser, "startElement", "endElement");
xml_set_character_data_handler($xml_parser, "characterData");

if (!($fp = fopen($xml_file, "r"))) {
    die("Could not open $xml_file for parsing!\n");
}

while ($data = fread($fp, 4096)) {
    xml_parse($xml_parser, $data, feof($fp));
}

xml_parser_free($xml_parser);
?>

Niks mis mee toch?

• mbravenboer
jelmervos: Niks mis mee toch?
Jouw implementatie is volgens mij prima. Ik bedoelde dat dee XML file van de turbotracker via een DOM aangemaakt zou moeten worden... Een DOM implementatie converteert strings over het algemeen zo dat zulke problemen worden opgevangen :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Aha, oke. We wachten af.

• mbravenboer
jelmervos: en daar maak ik gebruik van de MSXML parser
Dan is de MSXML parser dus niet XML compatible en te vergevingsgezind. Het gaat weer in de richting van 'ach, ik snap wel wat die domme XML schrijver bedoelt...'. Totdat ik dat niet bedoelde gaat dat ook uitstekend :) .

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Zoiets ja. Ik dacht dat XML altijd heel strak was. Alles zat vast aan bepaalde regels, en als je dit maar iets anders doet is het geen geldige XML meer.

• mbravenboer
jelmervos: Zoiets ja. Ik dacht dat XML altijd heel strak was. Alles zat vast aan bepaalde regels, en als je dit maar iets anders doet is het geen geldige XML meer.
Precies :) . Dat is dus ook het directe voordeel van XML en XHTML. Het is veel makkelijker om er standaard tools voor te schrijven. Browsers zouden veel eenvoudiger kunnen zijn als ze alleen correcte XHTML zouden hoeven te accepteren. Helaas is alles op het web platte ongecompileerde tekst wat iedereen kan aanleveren/intikken. Dat klopt dus niet altijd...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De turbotracker wordt gewoon als een stuk XML-achtige tekst uitgepoept. Oorspronkelijk was het niet de bedoeling dat-ie XML compliant was totdat iemand er een XML headertje boven wilde hebben. Sindsdien is de ellende begonnen.

• mbravenboer
Femme: Sindsdien is de ellende begonnen.
Ach, het is een kleine moeite om hem helemaal compatible te maken toch? Het komt bovendien iets professioneler over :) .

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 23:08 schreef mbravenboer het volgende:
Ach, het is een kleine moeite om hem helemaal compatible te maken toch? Het komt bovendien iets professioneler over :) .
Dat bedoel ik, blijven zeuren... ;)

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op dinsdag 28 augustus 2001 23:08 schreef mbravenboer het volgende:
Inderdaad, op deze manier is het eigenlijk net niks...

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 28 augustus 2001 22:57 schreef Femme het volgende:
De turbotracker wordt gewoon als een stuk XML-achtige tekst uitgepoept. Oorspronkelijk was het niet de bedoeling dat-ie XML compliant was totdat iemand er een XML headertje boven wilde hebben. Sindsdien is de ellende begonnen.
Geeft het zoveel ellende? :)
Ik vind dat als je zo'n bestand bestempeld als XML dat ie dat dan ook volledig volgens de XML standaarden moet zijn.

Maar moet ik nou zelf een oplossing inbouwen, of wordt de zogenaamde XML een echte XML? :)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

hmm ja, wat is de oplossing? :)

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 12:25

GaMeOvEr

Is een hork.

De oplossing is om hem helemaal XML te maken. :P

Aannames zijn fataal.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Misschien es even doorlezen ergens (www.w3.org/xml?) hoe het precies zit met XML en dit soort 'vreemde' tekens, zodat de XML een echte XML wordt.

• mbravenboer
Als je hem via een Document Object Model maakt worden speciale tekens meestal automatisch geescaped. Dat zou je dus kunnen doen. Je kan ook de & in urls vervangen door & die veroorkaken immers de problemen.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De & wordt in het script al vervangen door een & amp; dus ik vind 't erg vreemd dat die error hierboven voorkomt. Het lijkt me dat dit met & amp; niet zou moeten voorkomen.

• mbravenboer
Femme: De & wordt in het script al vervangen door een & amp; dus ik vind 't erg vreemd dat die error hierboven voorkomt. Het lijkt me dat dit met & amp; niet zou moeten voorkomen.
Yep inderdaad! Ik verkeerde in de veronderstelling dat er een zuivere & in de file stond. Het probleem ligt nu dus duidelijk aan de gebruikte XML parser. Werd de & ook al vervangen toen Jelmervos het melde?

Hier kan je trouwens zien dat dat ding toch al niet echt lekker blijkt te werken.

Thanks voor je reply trouwens ;) .

• mbravenboer
Ik heb hem nog even door een (voor zover ik weet) betrouwbare XML parser gehaald met goede validatie: Xerces van Apache en die was het volledig met de file eens :) .

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op vrijdag 31 augustus 2001 03:30 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Yep inderdaad! Ik verkeerde in de veronderstelling dat er een zuivere & in de file stond. Het probleem ligt nu dus duidelijk aan de gebruikte XML parser. Werd de & ook al vervangen toen Jelmervos het melde?
Dat moet er al een hele tijd in hebben gezeten. Ik wilde het gaan fixen maar dat bleek niet nodig te zijn :) .

• mbravenboer
Femme: Dat moet er al een hele tijd in hebben gezeten. Ik wilde het gaan fixen maar dat bleek niet nodig te zijn :) .
Hum suf zeg, voortaan dus niet de post maar de bron bekijken voordat ik ga zeuren :) .

Pagina: 1