Laptop keyboard - d aanslaan geeft sd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laptopissues87
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-03-2024
Beste Tweakers,
Vandaag pak ik na 1,5 week mijn laptop weer lekker op de bank erbij en er lijkt iets mis te zijn met mijn keyboard. Als ik een s typ krijg ik sd, als ik een d typ krijg ik sd. Dit geldt ook voor q en 3, w en e, x en c. Ik typ dus 1 letter en krijg een lettercombinatie sd/q3/we/xc. Het lukt mij niet om dit probleem te verhelpen. Er is geen vocht of plakkerigheid op mijn toetsenbord gekomen. De oorzaak kan ik dan ook echt niet bedenken. De laptop is niet gevallen en heeft sinds mijn laatste gebruik gewoon dichtgeklapt op de tafel gelegen.

Ik gebruik een ACER Aspire 5. Ik heb in mei een update gedaan naar Microsoft 11. De driver etc van de keyboard zijn allemaal up to date. Ik heb dit desondanks zojuist nog een keer opnieuw ge-update en geïnstalleerd. Ik heb een virusscan gedaan, alle Bluetooth apparaten losgekoppeld, 3x opnieuw opgestart tussen alle acties door en nog steeds kan ik het probleem niet oplossen.

Ik hoop heel erg op jullie expertise en dat jullie mij kunnen helpen.

Heel erg bedankt voor de moeite alvast.

Groetjes!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 22:35

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Ongedierte erin gekropen en plat geslagen onder het toetsenbord?

Zit die nog in de garantie?

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Laad voor de zekerheid even een ander OS. Boot iets van USB of wat dan ook, heb je het probleem daar ook dan is het een hardware probleem.

Sowieso denk ik dat het een hardware probleem is en dat er toch zooi in is gekomen. Dat jij het niet heb gezien of gedaan betekend niet dat het niet is gebeurt. Problemen als dit zijn eigenlijk altijd vochtschade is mijn ervaring. Misschien is het iets anders, maar ik vermoed van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:28
Dit lijkt me echt een technisch probleem in je keyboard. Het is ofwel een mechanisch probleem waarbij de naastgelegen toets fysiek meegenomen wordt, iets wat door plakkerigheid of rotzooi tussen de toetsen zou kunnen komen, danwel een elektrisch probleem waarbij één toets de trace van de naastgelegen toetsen op het keyboard ook weet te activeren, en dat zou best door vocht kunnen komen of door een gekke breuk of sluiting in of op de printplaat. Ik hoop dat je nog garantie hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laptopissues87
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-03-2024
Hoi allen,

Allereerst heel erg bedankt voor de adviezen. Ik heb geen garantie meer, en vreesde daarom het ergste. Wat ik heb gedaan is een paar tikken tegen de zijkant van mijn laptop gegeven en hem 24 uur uit laten staan. Ik dacht met het tikken dat mocht er iets mechanisch vast zitten of verschoven zijn, dit wellicht kon helpen. Toen ik hem daarna opstartte deed hij het weer naar behoren. Het probleem is daarom nog steeds onbekend, maar het belangrijkste voor mij is dat hij het weer doet. Een nieuwe laptop kopen nu in deze tijd zou een zeer onwelkome dure grap zijn… nogmaals dank voor de hulp en snelle reacties.