Mengpaneel voor 4point surround

Pagina: 1
Acties:

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik heb op dit moment een soundblaster live! met daarop aangesloten een 2+1 speakerset van labtec.
Nu zit ik er over te denken om een 4point surround speakerset van labtec te kopen. Maar aangezien ik ook vaak mn koptelefoon gebruik en zowel mn sb als de speakerset die ik in gedachte heb (arena-515) dacht ik dit alles aan te sluiten via een simpel mengpaneel.
Heb her en der al wat rond gekeken, maar weet eerlijk gezegd niet zo goed waar ik op moet letten.
Het idee is dus 2maal stereo in en 2+1 maal stereo uit (2 voor de speakers en 1 voor de koptelefoon).
Iemand wat nuttige tips ?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

DaRoot

Some say...

Voor de prijs van een mengpaneel kun je ook een NewQ equalizer kopen. Dan heb je gelijk een aansluiting voor koptelefoon en microfoon aan de voorkant van je pc, en ook een volume regeling. Je zou ook in een vrij 5,25" of 3,5" plaatje in je kast zelf een koptelefoonaansluiting kunnen maken en die intern aansluiten op je geluidskaart. Lijkt me in jou geval de aantrekkelijkste en goedkoopste optie.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
Dat is op zich een aardig alternatief. Maar ik bedacht me nog iets: daar op de labtec arena-515 alleen 2 volume regelaars zitten (voor/achter) en dus geen bass/trebble en ik bovendien het regelen daarvan via windows maar irritant vindt zat ik dus te denken aan een mengpaneel waar je dus ook bass/treble in kunt stellen. Enne.. een leeg 3.5"/5.25" frontje wordt ook een probleem. Heb een full tower met extern 2x3.5" en 4x5.25" en die zijn allemaal bezet :P