Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusverbeke
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 26-02-2023
Beste allen

We hebben een leefruimte van 8 op 6 meter met een deel die open is naar de eerste verdieping. Dit net boven het salon waar de meestal vertoeven. De vraag nu is of ik de warme lucht uitblaas in deze open ruimte ( zie foto ) en aanzuig verder in de ruimte in of doe ik het net andersom ? We hebben in deze open ruimte nog een grote raampartij van 3 op 4 meter , uitblazen hierop zou de koudeval ook wegnemen maar weet niet of de rest van de ruimte opgewarmd geraakt

Graag jullie meningAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQViedOO7OqcAPgzzORQkIm3sOM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lWUnJLDkmvzF369iXMOCOCkB.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:20

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik heb geen flauw idee wat je hebt omcirkeld op de foto. Maar: ervan uitgaande dat de eettafel in de keuken staat, lijkt mij dat de plaats voor luchtafvoer.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 19:58
Hoeveel vermogen ben je van plan in je plafond te stoppen?

Aannemelijk wordt het een lucht lucht warmtepomp en ga je dus verwarmen en koelen. Ik zou de aanzuig plaatsen op de kop van het plafond en de uitblaas op diverse plekken waar dat mogelijk is.

Zo veel mogelijk grote kanalen zodat het geheel stil blijft.

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusverbeke
Ik zou 10 kw in het plafond plaatsen. Is het niet beter de uitblaas op de kop van het plafond te doen want dit neemt de koudeval van het grote raam weg. En door in de hoeken aan te zuigen krijg ik de warmte daar ook… zie foto groot raam Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBOmHlrrwNfX6XjtNltmeA8FKrc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0WeMuEekgI38MtH9ZURRqS6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:14

martijn v o

Certified by Enphase.

Ik zou het juist andersom doen, inblazen aan de andere kant van het raam, en aanzuigen hoog op de kopse kant van het plafond bij het raam.

Zo heb je in de winter minder koudeval en in de zomer als je gaat koelen met koude lucht ook een juiste stroming.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusverbeke
Waarom minder koudeval als ik het andersom doe? Als ik warme lucht op het grote raam blaas heb ik toch minder koudeval ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:14

martijn v o

Certified by Enphase.

De stroming moet van beneden naar boven zijn met bij voorkeur warme lucht.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusverbeke
Ok dat snap ik. Maar als ik het op de kopse kant van het plafond onder een hoek van 15 graden naar beneden blaas dan wordt het wel door de ruimte gezogen tot bij de aanzuig zou ik dan denken? Als ik het net andersom doe vrees ik dat de warme lucht al teveel is afgekoeld om de koudeval van het grote raam te compenseren. In de zithoek zitten we meestal…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:20

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Plus dat je voorkomt dat je vette kooklucht de kamer in wordt geblazen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1