HP Omen RTX3070 met 500Watt PSU?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerkayB
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-03 14:20
Hi guys,

Ik ben een HP Omen pre-build tegengekomen:
uitvoering: HP OMEN 25L Desktop GT12-1520nd

Hier staat dat hij een PSU van 500Watt heeft maar ik lees overal op internet dat je een RTX 3070 minimaal met 650Watt moet aansluiten. Klopt dit?

HP Omen zal toch wel weten wat ze doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij een OEMbak zoals die Omen weet de fabrikant natuurlijk wat erin zit. Bij een willekeurige zelfbouw weet Nvidia dat niet, dus die geven een vrij ruim advies, om te voorkomen dat iemand met een 500W en een quad CPU igaat proberen dat ding te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerkayB
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-03 14:20
TERW_DAN schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:47:
Bij een OEMbak zoals die Omen weet de fabrikant natuurlijk wat erin zit. Bij een willekeurige zelfbouw weet Nvidia dat niet, dus die geven een vrij ruim advies, om te voorkomen dat iemand met een 500W en een quad CPU igaat proberen dat ding te gebruiken.
Ah dus deze zal niet ineens uitvallen o.i.d. als je een game op Ultra high settings en 1440p speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:30
BerkayB schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:50:
[...]

Ah dus deze zal niet ineens uitvallen o.i.d. als je een game op Ultra high settings en 1440p speelt?
Nee want zo'n OEM 3070 spiked niet als een 'merk' 3070. Het presteert dan ook allemaal net iets minder, ook de cpu. Overigens bij een veel hoger geluidsniveau, dat wel en de mogelijkheid om zo'n EOMbak te upgraden is nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Daar mag je vanuit gaan dat het werkt natuurlijk. Ze zullen echt niet zomaar een systeem uitleveren dat niet overweg kan met de load. Niet dat het nooit voorkomt, maar ik zou er niet vanuitgaan in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:35
Pre-builds van grote fabrikanten is op dit forum net zo iets als vloeken in de kerk.

Zou de eerste keer niet zijn dat een prebuild OEM systeem mindere prestaties levert dan je op basis van de hardware zou verwacht. Zei het vanwege thermal throttling of lagere boost clocks om het stroomverbruik te limiteren en daardoor een lichtere voeding kunnen gebruiken.
Ik zou alleen pre-builds nemen die alleen standaard losse onderdelen gebruiken van de gangbare merken die ook los verkocht worden. Alle populaire computer webshops bieden een bouw optie aan, kan je ook nog zelf de onderdelen kiezen en weet je zeker dat je niet een goedkoper OEM model van een bekend merk krijgt speciaal voor de pre-build fabrikant gemaakt. Zelfde naam maar net één letter extra of zo.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Vergeet ook niet rare combinaties. Die Omen heeft een 5700G cpu met RTX3070. Leg het mij maar uit. Niet incompetent, maar voor minder zijn er krachtiger opties te vinden.
Pagina: 1