Toon posts:

netwerkschijven automatisch stoppen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rikjurne
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-10-2022
Mijn vraag
...Ik heb hier 2 verschillende netwerkschijven die ik aanspreek met verschillende computers.
De eerste keer dat ik de netwerkschijf wil aanspreken moet ik een paswoord en een gebruikersnaam ingeven en dan kan ik de rest van de tijd die netwerkschijf gebruiken.
Ik zit met het probleem dat zolang de computer aanblijf ik ook aan de netwerkschijf kan zonder nog een paswoord in te geven.
Kan ik maken dat ik na x aantal tijd dat ik de netwerkschijf niet meer gebruikt heb terug een paswoord en gebruiksnaam moet ingeven ?
De ene computers draaien op windows 10 en de andere op windows 11 .

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:49
Beetje vreemde vraag, want waarom zou je dat willen?

Maar met dit commando kun je die credentials uit de cache halen
C:\> net use \\server\share /d
klist purge
In plaats van die klist purge kun je ook gewoon een paar minuten wachten.

[Voor 32% gewijzigd door Ben(V) op 30-10-2022 19:33]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Ben(V) Ik zou er wel bij aangeven dat server de netwerknaam of het IP-adres van het doelapparaat is en share de naam van de aangemaakte share.

• rikjurne
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-10-2022
waarom ik dit wil is omdat mijn computer altijd aanligt en wat er op de externe schijf staat niet iedereen moet kunnen bekijken. Nu moeten we denken om iedere keren de computer opnieuw te leren opstarten.
Het zou gemakkelijker zijn dat gewoon die externe schijf niet meer bereikbaar is totdat we terug een paswoord en gebruikersnaam ingeven.

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:57
Kan je dan niet beter anderen een eigen account op de computer geven en enkel inloggen op de netwerkschijf op jouw account.

Uitloggen van je account of vergrendelen zou altijd een standaard actie moeten zijn.

[Voor 26% gewijzigd door bassiej19 op 30-10-2022 22:45]

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:43
Wat bassiej19 al aangaf... ga eens goed nadenken over accounts en rechten. Als je verschillende accounts gaat gebruiken kan je ook de rechten op de netwerkschijf verdelen waardoor je per map kan aangeven wie hier in mag komen. Het klinkt een beetje alsof je nu iedereen toegang geeft tot je computer maar alleen de toegang tot de netwerkschijf als drempel gebruikt. Dat is iets wat ook heel makkelijk misgaat.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee