programma's blokkeren of geen input laten accepteren in KDE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expresso
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-06 12:18
Ik heb een chronisch uitstelgedrag probleem. Browsers, spotify, vlc en discover zijn allemaal apps waar ik prachtig in kan verdwijnen. Is er een oplossing om die apps (zeg tussen 14:00 en 16:00) te blokkeren, zodat ik mij wel moet gaan concentreren op waar ik mij eigenlijk mee bezig wil houden?

Ik heb een desktop computer die KDE neon draait.

Ik heb al een firefox extensie gevonden die ik vertel alles te blokkeren tussen bepaalde tijden, en het doet goed zijn werk, maar het is niet genoeg. Ik heb zelf rondgesnuffeld in KDE om te kijken of ik regels voor windows kan maken die dat bereiken, maar dat is dus niet mogelijk. Ik heb ook geen widgets, kwin extensions, oid gevonden.

Een script die automatisch een programma sluit als ik hem open in (de vantevoren ingestelde) periode, zou ook een oplossing zijn. Die kan ik dan automatisch starten als KDE start.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bro0djekroket
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-02 19:17
Expresso schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 16:56:
Een script die automatisch een programma sluit als ik hem open in (de vantevoren ingestelde) periode, zou ook een oplossing zijn. Die kan ik dan automatisch starten als KDE start.
Ik heb een bash script gemaakt dat bepaalde programmas niet laat opstarten: https://gist.github.com/k...99050b23#file-autokill-sh

Zoals in de documentatie beschreven kun je er een systemd service van maken zodat het script op de achtergrond actief is zodra de computer opstart. Je kunt het script ook los uittesten door "sudo bash autokill.sh" te runnen (wel even de tijden aanpassen).

[ Voor 29% gewijzigd door bro0djekroket op 30-10-2022 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De term waar je op moet zoeken is 'parental control' en hiermee kwam ik https://www.linuxuprising...nux-parental-control.html tegen. Dat lijkt op het eerste oog op wat je wilt.

Commandline FTW | Tweakt met mate