2019 lease auto's in de verkoop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juanluca
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-06 07:10
In 2019 was de bijtelling voor elektrische lease auto's maar 4%. Daarnaast kwamen de Tesla model 3, de Hyundai Kona Electric en de Kia e-Niro (OK, eigenlijk eind 2018) op de markt. Ik kan geen heel goede bron vinden voor de cijfers, maar het gaat om aanzienlijke aantallen:

https://zerauto.nl/top-10...s-tot-en-met-oktober-2019

De top 3:

ModelAantal verkocht jan-okt 2019
Tesla Model 3
13.987
Hyundai Kona
3.334
Kia e-Niro
2.798

Ik begrijp dat de meeste lease contracten voor 4 jaar zijn, dus dan zouden deze auto's in 2023 op de markt komen. Mijn auto is langzamerhand aan vervanging toe en een tweedehands EV lijkt me heel interessant, voor andere mensen ook wellicht.

Ik zou graag jullie inzicht willen hierover:
  • Gaan deze auto's inderdaad in de verkoop komen in 2023 of gaan de meeste contracten - vanwege de lage bijtelling - met een jaar verlengd worden?
  • Komen deze auto's op de Nederlandse markt? Of zullen ze geëxporteerd worden?
  • Verwachten jullie dat het extra aanbod iets met de prijzen gaat doen? Tweedehands EV's lijken mij op dit moment aan de dure kant.
Alvast bedankt voor jullie hulp!

edit: opmaak

[ Voor 3% gewijzigd door Juanluca op 30-10-2022 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06 12:57
Wat betreft de Model 3; rond maart 2023 lopen de eerste leasecontracten af (zo ook die van mij). Ik doe hem toevallig weg, maar weet dat er veel zijn met een contract van 5 jaar. In 2019 was het een dure auto om te leasen. 5 jaar i.p.v. 4 jaar maakt hem dan per maand toch een stuk goedkoper.

Ik vermoed dat in 2023 de prijzen van die auto's hoog blijft, gezien er genoeg bedrijven/personen zijn die een 4% auto voor een jaartje willen rijden. Pas na 2023 zal de restwaarde flink zakken en dan zullen er alweer een stuk meer EV's rijden en is de kans dus groter dat ze naar het buitenland gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:22

-tom-562

Oliesjeik

Juanluca schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 14:07:
In 2019 was de bijtelling voor elektrische lease auto's maar 4%. Daarnaast kwamen de Tesla model 3, de Hyundai Kona Electric en de Kia e-Niro (OK, eigenlijk eind 2018) op de markt. Ik kan geen heel goede bron vinden voor de cijfers, maar het gaat om aanzienlijke aantallen:

De top 3:

Tesla Model 3
13.987
Hyundai Kona
3.334
Kia e-Niro
2.798

Ik begrijp dat de meeste lease contracten voor 4 jaar zijn, dus dan zouden deze auto's in 2023 op de markt komen. Mijn auto is langzamerhand aan vervanging toe en een tweedehands EV lijkt me heel interessant, voor andere mensen ook wellicht.

• Gaan deze auto's inderdaad in de verkoop komen in 2023 of gaan de meeste contracten - vanwege de lage bijtelling - met een jaar verlengd worden?
  • Verwachten jullie dat het extra aanbod iets met de prijzen gaat doen? Tweedehands EV's lijken mij op dit moment aan de dure kant.

Ga eens na, waar zijn al die Outlander PHEV's, Prius plug-in's, Opel Ampera/Chevrolet Volt's gebleven die je rond 2015 "overal" zag rijden...? O-)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-06 18:15
Wat @-tom-562 zegt, grote kans dat ook de Model 3's vanuit de leasemaatschappij direct richting buitenland gaan en nooit op de Nederlandse occasion markt komen. Subsidie voor gevangen in Nederland en vervolgens doorverkopen voor een mooie (hogere) prijs in een land waar de aankoop subsidie minder hoog was.

[ Voor 31% gewijzigd door FastFred op 31-10-2022 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-05 14:13
Remz schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 14:11:
Wat betreft de Model 3; rond maart 2023 lopen de eerste leasecontracten af (zo ook die van mij). Ik doe hem toevallig weg, maar weet dat er veel zijn met een contract van 5 jaar. In 2019 was het een dure auto om te leasen. 5 jaar i.p.v. 4 jaar maakt hem dan per maand toch een stuk goedkoper.

Ik vermoed dat in 2023 de prijzen van die auto's hoog blijft, gezien er genoeg bedrijven/personen zijn die een 4% auto voor een jaartje willen rijden. Pas na 2023 zal de restwaarde flink zakken en dan zullen er alweer een stuk meer EV's rijden en is de kans dus groter dat ze naar het buitenland gaan.
Lease maatschappij kan de verlenging weigeren omdat de marktwaarde hoog is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

FastFred schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:03:
Wat @-tom-562 zegt, grote kans dat ook de Model 3's vanuit de leasemaatschappij direct richting buitenland gaan en nooit op de Nederlandse occasion markt komen. Subsidie voor gevangen in Nederland en vervolgens doorverkopen voor een mooie (hogere) prijs in een land waar de aankoop subsidie minder hoog was.
De subsidie was niet zo superboeiend, die gold meer voor de persoon die de auto least dan de leasemaatschappij. Niet dat we medelijden hoeven te hebben met de leasemaatschappijen. Overigens, zo lang die elektrische auto maar ergens in Europa rond blijft rijden, is het doel geslaagd. Het is niet alsof de uitstoot van Polen het klimaat in Polen enkel wat warmer maakt.

Overigens, ik kan nog steeds aan de leasemaatschappij vragen om een prijsje te maken voor het overnemen van de lease-auto. Dus ze hoeven ook niet per definitie naar het buitenland, al geloof ik direct dat de meesten vertrekken.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_

De top 3:

Tesla Model 3
13.987
Hyundai Kona
3.334
Kia e-Niro
2.798

In 2019 zijn er 29.922 stuks van de Tesla Model 3 verkocht.
De hausse is vanaf september en december geleverd.
We weten niet wat de leasemaatschappijen gaan doen.
Contact verlenging wel/niet accorderen?
Is het niet beter te verkopen met hoge markt prijs?
Gaan de prijzen zakken als ze massaal op de 2e hands markt komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Paitor schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:29:
[...]

De subsidie was niet zo superboeiend, die gold meer voor de persoon die de auto least dan de leasemaatschappij. Niet dat we medelijden hoeven te hebben met de leasemaatschappijen. Overigens, zo lang die elektrische auto maar ergens in Europa rond blijft rijden, is het doel geslaagd. Het is niet alsof de uitstoot van Polen het klimaat in Polen enkel wat warmer maakt.

Overigens, ik kan nog steeds aan de leasemaatschappij vragen om een prijsje te maken voor het overnemen van de lease-auto. Dus ze hoeven ook niet per definitie naar het buitenland, al geloof ik direct dat de meesten vertrekken.
Dat valt allezins mee
https://www.autoblog.nl/n...t-2022-tot-nu-toe-3401724
Er is meer import dan export. Maar Tesla vormt wel het leeuwendeel mbt export
Qua aantal valt het nog mee. Al moeten we wachten wat er met model 3 2019 gaat gebeuren.
Export van lease auto's was er altijd geweest.

tot en met juni 2022 zijn er in totaal 29.531 EV's geregistreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 16:05
Mijn eerste batch Model 3 uit 2019 heb ik vorige maand al verlengd. Kreeg erg weinig korting voor dat laatste jaar (waarschijnlijk omdat er een nieuwe set banden op moet) maar met de huidige automarkt was in Maart een nieuwe auto (wss weer een 3) niet echt voordelig. Ik kijk volgend jaar Maart of een nieuwe leasen of de huidige overkopen rendabel is.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:45
Ik heb ooit eens gevraagd of ik de lease auto kon overkopen van de lease maatschappij na de lease.
Maar dat was zo niet rendabel. Dus ik zou je hoop er niet echt op vestigen. Als ze al in NL worden aangeboden, dan gaat dat via zeer hoge prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Mijn e-Niro gaat er februari 2023 uit. Twee maanden terug had ik de prijs opgevraagd om hem _toen_ over te nemen, die prijs lag voor onze Executive Line €3000 onder de goedkoopste prijs op marktplaats voor een 64 kWh e-Niro (dynamicline).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:23
_eLMo_ schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:45:
Mijn e-Niro gaat er februari 2023 uit. Twee maanden terug had ik de prijs opgevraagd om hem _toen_ over te nemen, die prijs lag voor onze Executive Line €3000 onder de goedkoopste prijs op marktplaats voor een 64 kWh e-Niro (dynamicline).
Wat was dan de aanschafwaarde en welk bedrag vraagt de leasemaatschappij nu nog?
Ik heb een lease model 3 van dec. 2019, 5 jaar, ben wel benieuwd wat ik over 2 jaar voor bedrag krijg wat ik nog zou moeten betalen.

[ Voor 13% gewijzigd door carpebios op 31-10-2022 14:48 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Aanschaf 47.000€ op de factuur, €45.270 volgens ovi.rdw.nl

Laagste (e-Niro) op marktplaats toen €36.000, leasemaatschappij wilde hem toen over doen (inclusief BTW) voor €33.000. Kmstand 120.000 en executive line + metallic.

[ Voor 10% gewijzigd door _eLMo_ op 31-10-2022 14:58 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:34
Gaan deze auto's inderdaad in de verkoop komen in 2023 of gaan de meeste contracten - vanwege de lage bijtelling - met een jaar verlengd worden?
Ik denk dat ze de meeste gaan verlengen inderdaad; bijtellingpercentage blijft 60 maanden geldig. Een nieuwe EV zal voor deze doelgroep netto veel duurder zijn (bijtelling 16% tot 30k) en de auto krijgt dan ook nog eens een lange levertijd. Sowieso is het gros natuurlijk aan het einde van het jaar geleverd.
Ik denk dat deze auto's dus pas eind 2024 op de markt komen. Mooi kut dus, want per 2025 gaat de salderingsregeling beperkt worden :P
Komen deze auto's op de Nederlandse markt? Of zullen ze geëxporteerd worden?
Afhankelijk van waar ze er het meest voor willen geven :P er is ruim voldoende interest uit NL zou je zeggen, dus hoeft het niet geexporteerd te worden.
Ik rijd zelf in een Ioniq van 5 jaar oud :) die is dus ook gewoon in Nederland gebleven.
Verwachten jullie dat het extra aanbod iets met de prijzen gaat doen? Tweedehands EV's lijken mij op dit moment aan de dure kant.
Uiteindelijk gaat 'de markt' gewoon kijken wat een auto waard is. Dat is natuurlijk deels subjectief (merkbeleving), deels afhankelijk van features, deels afhankelijk van subsidies (op elektrische occasions kan je 2000 euro subsidie vragen, dat potje gaat begin volgend jaar weer open) maar bovenal: de kosten per kilometer. Brandstof en onderhoud zijn daarin zeer bepalend.

Een belangrijk component zijn dus de energieprijzen zou ik zeggen, wellicht zal dat al eerder impact hebben :P nu is de vraagprijs voor een Ioniq op dit moment hoger dan een half jaar geleden gek genoeg, want het voordeel van goedkoop elektrisch rijden is langzaam aan het verdampen - zeker als je openbaar moet laden.
Aan de andere kant, wie voldoende PV-panelen kwijt kan kan (zeker zolang we (deels) salderen en/of op zonnige dagen kan thuiswerken) zéér goedkoop rijden, en dat zal ook niet snel veranderen verwacht ik.

Vooralsnog zijn EV's, ook na 5 jaar, niet heel veel goedkoper dan na 3 of 4 jaar. Dat zie je sowieso bij zeer veel leaseauto's. Een paar jaar geleden kwamen massaal de Golf GTE's en A3 E-Tron's op de markt, heb ik toen ook actief in de gaten gehouden. Toen zag je ondanks veel aanbod geen noemenswaardige prijsdaling. Sterker nog, toen begonnen occasions (door het chiptekort) al zichtbaar duurder te worden.

Kortom: ik zou er mijn hoop niet op vestigen. Wat overigens ook precies de reden is waarom ik begin dit jaar een Ioniq kocht :)

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 31-10-2022 15:21 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 18:28

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Afschrijving van EV's valt heel erg mee (of tegen) op dit moment. Wij waren begin dit jaar op zoek naar een 2e hands EV (formaat Kia e-Niro) en de jonge occasions gingen bijna voor de nieuwprijs (of zelfs hoger) over de toonbank.

Dit vooral omdat nieuwe EV's heel slecht leverbaar zijn op het moment, dealers kunnen het er voor vragen omdat er genoeg klanten zijn die het er voor willen betalen.

Uiteindelijk uitgekomen bij een nieuwe Niro EV met subsidie die we ongezien hebben gekocht (model stond nog niet in de showroom), in de hoop dat de levertijd dan mee zou vallen. En dat is blijkbaar gelukt (eind april besteld, medio november ophalen).

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Berijders vragen nu veelal om verlenging van het leasecontract naar 5 jaar. Dan hebben ze immers maximaal profijt van hun bijtellingsvoordeel dat maximaal 60 maanden geldt.

Het zou dus zonde zijn om dat voordeel te laten liggen.
Enige reden om toch na 4 jaar te wisselen kan een fors verbeterde actieradius zijn...
Denk dus dat er een fors kleiner aantal beschikbaar zal komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Plucky op 31-10-2022 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:47
[BoSS] schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:21:
Afschrijving van EV's valt heel erg mee (of tegen) op dit moment. Wij waren begin dit jaar op zoek naar een 2e hands EV (formaat Kia e-Niro) en de jonge occasions gingen bijna voor de nieuwprijs (of zelfs hoger) over de toonbank.

Dit vooral omdat nieuwe EV's heel slecht leverbaar zijn op het moment, dealers kunnen het er voor vragen omdat er genoeg klanten zijn die het er voor willen betalen.

Uiteindelijk uitgekomen bij een nieuwe Niro EV met subsidie die we ongezien hebben gekocht (model stond nog niet in de showroom), in de hoop dat de levertijd dan mee zou vallen. En dat is blijkbaar gelukt (eind april besteld, medio november ophalen).
Hoor ook wel vaker reacties dat dealers er niet aan willen beginnen. Bovag garantie geven etc. Bij Tesla sneuvelt er zo nu en dan wel eens een motor of accupakketje. Om die kosten te compenseren moeten ze flink wat verkopen.. high risk in de tweede hands markt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

thefox154 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:45:
[...]

Hoor ook wel vaker reacties dat dealers er niet aan willen beginnen. Bovag garantie geven etc. Bij Tesla sneuvelt er zo nu en dan wel eens een motor of accupakketje. Om die kosten te compenseren moeten ze flink wat verkopen.. high risk in de tweede hands markt.
Klinkt als een broodje app gezien het merendeel van de EV's die nu op de tweedehandsmarkt verschijnen nog gewoon in de garantietermijn zit voor de accu + aandrijflijn.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Richh schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:16:
[...]

Ik denk dat ze de meeste gaan verlengen inderdaad; bijtellingpercentage blijft 60 maanden geldig. Een nieuwe EV zal voor deze doelgroep netto veel duurder zijn (bijtelling 16% tot 30k) en de auto krijgt dan ook nog eens een lange levertijd. Sowieso is het gros natuurlijk aan het einde van het jaar geleverd.
Ik denk dat deze auto's dus pas eind 2024 op de markt komen. Mooi kut dus, want per 2025 gaat de salderingsregeling beperkt worden :P
Ik weet niet of ik het met je laatste statement eens ben :)
Doordat de saldering afloopt, wordt het juist relevanter om een grote batterij voor de deur te hebben. De panelen liggen al op mijn dak (en budgetenergie saldeert nu al maandelijks, boefjes) dus als dat straks vrijwel niets meer oplevert, laad ik daar beter mn auto mee op, die voor 19 ct per km dat weer teruggeeft.

Mijn vrouw en ik gaan heel wat vaker naar werk rijden, als het salderen stopt en de Tesla geld voor ons gaat verdienen, vermoed ik :D

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

_eLMo_ schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:57:
Aanschaf 47.000€ op de factuur, €45.270 volgens ovi.rdw.nl

Laagste (e-Niro) op marktplaats toen €36.000, leasemaatschappij wilde hem toen over doen (inclusief BTW) voor €33.000. Kmstand 120.000 en executive line + metallic.
Dat is een scherp aanbod van je leasemaatschappij! Komt ook exact overeen met de koerslijst van de ANWB voor dat type auto. Die komen op 33.900 bij aankoop bij een merkdealer.

Helaas moet mijn M3 nog ruim 52K opbrengen volgens de koerslijst :'( Dan kan ik beter privé een nieuwe SR+ kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Jeroenneman op 01-11-2022 09:58 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:47
Jeroenneman schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:57:
[...]

Dat is een scherp aanbod van je leasemaatschappij! Komt ook exact overeen met de koerslijst van de ANWB voor dat type auto. Die komen op 33.900 bij aankoop bij een merkdealer.

Helaas moet mijn M3 nog ruim 52K opbrengen volgens de koerslijst :'( Dan kan ik beter privé een nieuwe SR+ kopen.
Geen geld voor zo'n dikke beamer!
max 5 jaar oud? Wat heeft hij gelopen? Ik zou er voor 52k geen seconde over nadenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

thefox154 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:28:
[...]

Geen geld voor zo'n dikke beamer!
max 5 jaar oud? Wat heeft hij gelopen? Ik zou er voor 52k geen seconde over nadenken!
Model 3 natuurlijk, niemand koopt meer een M3 BMW in Nederland.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-06 20:12
relevant aan deze topic, heeft iemand een glazen bol waar te zien is wat er met die dikke EVs die 2018 gekentekend werden (tesla model s, x, jaguar i pace) gaat gebeuren? die contracten eindigen of volgende maand of over een jaar, maar zie dat de ipace al soort van gedumpt wordt op de markt (?)

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik heb m’n MS nog met jaar verlengd. Was geen enkel probleem bij Leaseplan. Ook omdat er niet echt een alternatief is waar ik blij van word.

[ Voor 29% gewijzigd door Sethro op 03-11-2022 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:34
Coasterfreak schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:29:
relevant aan deze topic, heeft iemand een glazen bol waar te zien is wat er met die dikke EVs die 2018 gekentekend werden (tesla model s, x, jaguar i pace) gaat gebeuren? die contracten eindigen of volgende maand of over een jaar, maar zie dat de ipace al soort van gedumpt wordt op de markt (?)
Gedumpt? De goedkoopste I-Pace die ik op Autotrack kan vinden van een autobedrijf moet nog altijd €45k opbrengen. Een Model S moet ook heel snel hetzelfde opbrengen.

Dat vind ik behoorlijk wat geld en helemaal geen behoorlijke afschrijving, voornamelijk voor die I-Pace eigenlijk :P als ze 30k zouden kosten zou ik 'gedumpt' beter vinden passen (en ze nog steeds te duur vinden) :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Richh schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:41:
[...]

Gedumpt? De goedkoopste I-Pace die ik op Autotrack kan vinden van een autobedrijf moet nog altijd €45k opbrengen. Een Model S moet ook heel snel hetzelfde opbrengen.

Dat vind ik behoorlijk wat geld en helemaal geen behoorlijke afschrijving, voornamelijk voor die I-Pace eigenlijk :P als ze 30k zouden kosten zou ik 'gedumpt' beter vinden passen (en ze nog steeds te duur vinden) :P
Is dit zo raar? Zijn allemaal wagens die richting of over de 100k waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
naja de lage (s) trims waren 80k ofzo nieuw met de hse/1st editions rond een ton? die staan er ook voor rond 50k oid. wellicht dat de prijzen nog droeviger worden wanneer ze eenmaal uit de 4% bijtelling komen. is idd een smak geld op dit moment maar als je kijkt naar wat er anders beschikbaar is rond deze prijs is het toch wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Coasterfreak schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:44:
naja de lage (s) trims waren 80k ofzo nieuw met de hse/1st editions rond een ton? die staan er ook voor rond 50k oid. wellicht dat de prijzen nog droeviger worden wanneer ze eenmaal uit de 4% bijtelling komen. is idd een smak geld op dit moment maar als je kijkt naar wat er anders beschikbaar is rond deze prijs is het toch wat...
MS was in 2018 vanaf 100k ongeveer.
Een BMW 7 serie uit dat jaar doet ook nog ongeveer 50% van de nieuwwaarde.

Dan is 45k voor een auto die 80-90k nieuw was misschien zo gek nog niet. Ik zou overigens altijd voor een Tesla MS of M3 kiezen boven de IPace.

[ Voor 11% gewijzigd door Sethro op 03-11-2022 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
ik weet dat de ipace een onzuinig ding is, wellicht dat dat ook een rol zal spelen met de huidige energieprijzen en reflecteren op de actuele prijs van zo;n auto? is ook een van de redenen dat die koreaanse ev's heel waardevast zijn op dit moment (zuinig)

Pagina: 1