Geen geluid via koptelefoon uitgang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07 20:25
Heb een laptop type Asus X75A is bijna 10 jaar oud, waarvan ik geen geluid krijg via de koptelefoon. Heb nu voor de zekerheid even windows 8 er op gezet omdat ik daar zeker van weet dat ik het goeie stuurprogramma bezit. Heb verschillende oortjes geprobeerd zoals 3 polig jack en 4 polig jack maakte niets uit krijg geen geluid, ook alles gechecked of er niets op mute staat. Het meest opvallende is dat er in het geluidsmenu ook geen pictogram verschijnt van een headphone. Op de foto zie je het menu zoals het er uit hoort te zien (is van een andere pc)Wie kan mij helpen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hca9tITSN38ezh2c_eUgv1vLWac=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nGCgniTLMFuCf2aVKNVXwgYX.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 12:49

DeTeraarist

#Boots2Asses

Kijk even in het bios of onboard-audio misschien is uitgeschakeld.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
DeTeraarist schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:19:
Kijk even in het bios of onboard-audio misschien is uitgeschakeld.
Kan dit niet vinden in het BIOS, Laptop is van mijn vader geweest, hij zegt dat dit probleem altijd is geweest

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IMJCvibsj9glkhe55agFqMCCYc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GgTXqJoTjxvRhWySmSAd0I9P.jpg?f=user_large

[ Voor 48% gewijzigd door henry70 op 30-10-2022 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Kan je de audio poort functie configureren via de de Realtek audio driver configuratie?
Zijn er misschien optionele Windows 10 updates voor de audio?
Hier staan ook nog drivers voor Windows 10:
Realtek: PC Audio Codecs > High Definition Audio Codecs Software

Als er echt totaal niets werkt kan natuurlijk ook de connector kapot zijn?
Eventueel Bios naar default resetten en batterij eens tijdje verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
The_Doman schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:17:
Kan je de audio poort functie configureren via de de Realtek audio driver configuratie?
Ik weet niet in welk menu ik dat kan, apparaatbeheer of geluidsinstellingen, waar vind ik het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Je zou deze via de systeempictogrammen bij het geluid icoon of anders in het configuratiescherm kunnen vinden.
Ik heb hier nu ook een Asus laptop staan met zo'n gecombineerde audio in/uitgang.
Hiervoor was bij de optionele Windows updates een Realtek audio driver beschikbaar.
Wanneer ik nu een koptelefoon inplug krijg ik een popup met de vraag hoe je deze aansluiting wil gbruiken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-D60KfC5budPZKl7mYnI3Y91_0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XHb2mYQv1q6c3Oaw1ogt630b.png?f=fotoalbum_large

Anders staan hier nog wat mogelijke oplossingen?
TheWindowsClub: How to download and reinstall Realtek HD Audio Manager in Windows 11/10

[ Voor 15% gewijzigd door The_Doman op 29-11-2022 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
Klopt zoals op de afbeelding, ken het van mijn andere pc, je hoort het menuutje ook te krijgen als je bij anoloog ergens op klikt, daar moest ik ook wel eens zijn bij een andere pc. Maar krijg nu geen toegang tot dat menu het is er niet. Zelfde als in het configuratiescherm bij geluidsinstellingen geen pictogram van een headphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:18
Wat voor chipset voor Audio zit er in de laptop? Het lijkt er op dat de drivers daarvoor nog niet geïnstalleerd zijn. Je kunt met Speccy je systeem bekijken om te zien wat er voor Audio chipset gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-07 23:47
Ik had gelezen dat er een VIA geluidskaart in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Als je bij de Windows 8 downloads kijkt van deze laptop dan staan er zowel Realtek als VIA audio drivers.
Onduidelijk dus welke audio chipset er nu in zit?
Kijk dus eens onder apparaat beheer en andere hardware info tools zoals Speccy/HWinfo.
En kijk ook of er bij Windows update optionele (audio) drivers beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
Heb met speccy de gegevens van mijn systeem opgeslagen, weet niet hoe ik het hele verslag hier als bijlage kan tonen. Weet ook niet waar ik moet zoeken voor de gegevens in die lijst. dan zou ik dat stukje hier kunnen plakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Je hoeft alleen bij de audio gegevens te kijken?
Wat staat daar aangegeven?
Je kan dat stukje text markeren/kopiëren en hier plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
Dit is onder het kopje audio, maar er is meer in het hele verslag

Sound Cards
Realtek High Definition Audio
High Definition Audio-apparaat
Playback Device
Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)
Recording Device
Microfoon (Realtek High Definition Audio)
Speaker Configuration
Speaker type Stereo

hier nog wat:
High Definition Audio-besturing
High Definition Audio-apparaat
Realtek High Definition Audio
Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)
Microfoon (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) 7 Series/C216 Chipset Family PCI Express Root Port 2 - 1E12
Qualcomm Atheros AR9485 Wireless-netwerkadapter
Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter
Intel(R) 7 Series/C216 Chipset Family PCI Express Root Port 4 - 1E16
Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E Gigabit Ethernet-controller (NDIS 6.30)
Intel(R) 7 Series/C216 Chipset Family USB Enhanced Host Controller - 1E26
USB-hoofdhub
Generic USB Hub

[ Voor 52% gewijzigd door henry70 op 03-11-2022 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Realtek audio dus.

Al bij optionele Windows updates gekeken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNVzL8-XG3C7idUCqqk_dAX5DE4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4HDke5Ni4pUxipJUJLW7V0jF.png?f=user_large

Na installeren in het Windows configuratie scherm?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KwjuiZ1bIuS1odqgmBQmZno3_1g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/V0oDuQirNY9Nd1r5WggTHmBY.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
Bij optionele updates heb ik die realtek driver gedownload, opnieuw opgestart maar probleem is er nog, dit in windows 8 omdat ik hier de passende drivers voor bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-07 23:47
Boven je reactie staat een plaatje.
Dat heeft iemand speciaal voor je op/uitgezocht.
Om je te helpen.
Heb je daar nou al gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
Ja, op het laatste plaatje, Realtek HD audio configuratie, maar die instellingen had ik al voordat ik met de updates begon, heb nog een keer daar in de configuratie gekeken, ik mis daar nog steeds een menu, daar waar analoog staat kun je normaal gesproken in een menuutje komen waar je de headphone kunt aan en uit vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:18
In dat geval houd ik er rekening mee dat de headphone uitgang waarschijnlijk kapot is. Heeft iemand anders nog een andere insteek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
USB naar jack verloopje gebruiken? Externe geluidskaart gerbuiken?

Is niet de oplossing om de bestaande uitgang werkend te krijgen. Zoals je schrijft is het probleem al vanaf het begin aanwezig. Toen, 10 jaar geleden dus, had men de laptop voor reparatie moeten inleveren, zeker met garantie. Nu is het daar te laat voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
De laptop is van mijn vader geweest, hij vertelde dat de headphone uitgang nooit heeft gewerkt, hij gebruikte een usb adapter waar je een jack plug voor microfoon en headphone in kunt pluggen
Pagina: 1