Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hallo,

TLDR:
Ik heb ontslag genomen 4 dagen voordat de AOK bepaaldetijd zou afgelopen (31-10-2022).
Er is geen nieuwe AOK aangeboden en getekend (onbepaalde tijd).
Ben ik nu per 1-11-2022 zonder werk?
Is het verstandig een nieuwe AOK op te stellen om werkzaamheden af te ronden?

Ik heb de volgende uitdaging;
  • Op 01-11-2021 in dienst. -> contract bepaalde tijd tot en met 31-10-2022.
  • Medio juli 2022 is mondeling besproken dat we met elkaar verder willen.
  • Medio augustis 2022 definitieve lease auto kunnen uitzoeken. Vereist voor deze lease auto is een onbepaalde aanstelling.
  • gebruikersovereenkomst getekend voor betreffende auto
  • betreffende auto is nog niet geleverd
Ik heb geen nieuwe arbeids overeenkomst gezien dan wel getekend voor een arbeids overeenkomst onbepaalde tijd.
Er is mij ook niet ruim van te voren een nieuwe arbeids overeenkomst aangeboden om te laten tekenen.

Nu heb ik besloten ontslag te nemen. Dit heb ik 26-10-2022 kenbaar gemaakt.
Ik en mijn leidinggevene waren in de veronderstelling dat ik een onbepaalde aanstelling heb, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Mede omdat ik in HR-systeem alleen voor morgen (31-10-2022) nog mutaties kan doen, maar niet meer vanaf 01-11-2022.

Zoals het er nu voorstaat ben ik morgen dus zonder werk 8)7 .
Ik heb dus ontslag genomen op een AOK van bepaalde tijd, die af loopt op 31-10-2022.
Zie ook: https://www.rijksoverheid...en-opzegtermijn-werknemer

Nu mijn vragen:
Ik heb nog werkzaamheden lopen, Die wil ik best overdragen en dat zou mijn leidinggevende ook fijn vinden. Maja: geen arbeidsovereenkomst. Is het verstandig die opnieuw te laten opstellen?
Of leveren we alles morgen in en :z

Verder, per a.s. dinsdag zou ik WW ontvangen, maar door een eventuele nieuwe verlenging niet.
Doordat er geen nieuwe AOK is opgesteld ben ik effectief per 31-10 uit dienst.

Ben ik dus a.s. dinsdag klaar met werken of ga ik nog een verlenging aan?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:36
Weet je wel zeker dat je WW zou krijgen? Immers lijkt het erop dat je zelf hebt opgezegd en krijg het idee dat de werkgever de intentie had met je door te gaan, immers ook bij het niet verlengen van een OAK voor bepaalde tijd moet deze op tijd aanzeggen. Volgens mij krijg je als je verwijtbaar werkloos bent, waar dit mogelijk wel op lijkt, toch geen WW?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-06 21:24
Je gaat geen WW krijgen TS als je zelf ontslag neemt. Even ter aanvulling :)

Dus het zal worden afgewezen je WW verzoek ts

[ Voor 24% gewijzigd door Otto Jans op 30-10-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-06 21:24
Dennism schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 12:38:
Weet je wel zeker dat je WW zou krijgen? Immers lijkt het erop dat je zelf hebt opgezegd en krijg het idee dat de werkgever de intentie had met je door te gaan, immers ook bij het niet verlengen van een OAK voor bepaalde tijd moet deze op tijd aanzeggen. Volgens mij krijg je als je verwijtbaar werkloos bent, waar dit mogelijk wel op lijkt, toch geen WW?
Klopt. Op deze grond krijgt hij geen WW. Want je bent verwijtbaar werkeloos volgens de wet. Je kiest er zelf voor te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:08
Waarom zou je ontslag nemen? En waarom niet eerst met wg gesproken hierover?

Zoals hierboven al aangegeven zie ik WW ook niet gebeuren..

[ Voor 29% gewijzigd door VidaR-9 op 30-10-2022 12:49 ]

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:38
Was er wel een intentie om door te gaan? Waarom heb je ontslag genomen?

En waarom zou je, als je ontslag hebt genomen, nog blijven om dingen over te dragen?

Volgens mij moet jij als een dolle gaan solliciteren.

[ Voor 50% gewijzigd door Kalentum op 30-10-2022 12:55 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:54

Dido

heforshe

Beta schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 12:32:
Ik en mijn leidinggevene waren in de veronderstelling dat ik een onbepaalde aanstelling heb, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Mede omdat ik in HR-systeem alleen voor morgen (31-10-2022) nog mutaties kan doen, maar niet meer vanaf 01-11-2022.
Wait, whut :?

Je gaat gokken wat voor arbeidsovereenkomst je hebt op basis van een HR-systeem?

Ten eerste moet ik het eerste betrouwbare HR-systeem nog tegenkomen, ten tweede is de eenvoudigste manier om te weten wat voor contract je hebt... het contract dat je hebt!

Maar je werkt dus ergens en noch jij, noch je leidinggevende komen op het idee om het contract dat jij en je werkgever getekend hebben er eens bij te pakken om te zien wat daarin staat?

Belangrijkste tip voor jou: lees vanaf nu alle shit die je ondertekent van te voren goed door en zorg dat je begrijpt wat erin staat. Vraag zo nodig hulp van iemand anders.

Ontslag nemen een paar dagen voordat je contract van rechtswege afloopt is sowieso een hele vreemde actie, en waarchijnlijk geen hele handige zet als je WW zou zou willen.

Nota bene: heb je wel ontslag genomen? Een contract voor bepaalde tijd eindigt van rechtswege op de afgesproken datum, dat is geen ontslag. Aangeven dat je geen nieuw contract wil is ook geen ontslag. Als je werkgever aangeeft je contract niet te verlengen is dat ook geen ontslag.

[ Voor 10% gewijzigd door Dido op 30-10-2022 13:00 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Kalentum schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 12:52:
Was er wel een intentie om door te gaan? Waarom heb je ontslag genomen?

En waarom zou je, als je ontslag hebt genomen, nog blijven om dingen over te dragen?

Volgens mij moet jij als een dolle gaan solliciteren.
Over die intentie:
Op 01-11-2021 in dienst. -> contract bepaalde tijd tot en met 31-10-2022.
Medio juli 2022 is mondeling besproken dat we met elkaar verder willen.
Medio augustis 2022 definitieve lease auto kunnen uitzoeken. Vereist voor deze lease auto is een onbepaalde aanstelling.
gebruikersovereenkomst getekend voor betreffende auto
Die laatste 2 zijn normaal gesproken geen processen die een WG gaat starten als er geen interntie is, het eerste punt geeft expliciet aan dat er een intentie is. Tenzij daar uiteraard later op terug is gekomen, maar dit blijkt niet uit de OP.
Ik en mijn leidinggevene waren in de veronderstelling dat ik een onbepaalde aanstelling heb, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Ook dat laat zien dat er intentie is.

Waar dit nog het meest op lijkt is dat leidinggevende er vanuit is gegaan dat verlengt is, gezien de mondelinge overeenstemming in de zomer, maar dat dit waarschijnlijk Intern ergens is spaak gelopen waardoor dit niet door HR verwerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 11:52
Beetje wazig verhaal. Je weet/wist dus eigenlijk niet wat voor overeenkomst je hebt/had, je leidinggevende weet/wist dat ook niet? Je hebt blijkbaar ontslag genomen in de veronderstelling dat je een vast contract had, maar stelt nu vragen over WW.

Kortom, wat was je plan toen je ontslag nam? Dat plan lijkt mij nog steeds de basis voor je toekomst. WW is een lastig verhaal, maar dat zat toch al nooit in de planning neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:57

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Aangeven dat je een contract voor bepaalde tijd niet wilt verlengen kan ik nog begrijpen, ontslag nemen vlak voordat het contract van rechtswege eindigt snap ik niet....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online
delpit schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 13:03:
Beetje wazig verhaal. Je weet/wist dus eigenlijk niet wat voor overeenkomst je hebt/had, je leidinggevende weet/wist dat ook niet? Je hebt blijkbaar ontslag genomen in de veronderstelling dat je een vast contract had, maar stelt nu vragen over WW.

Kortom, wat was je plan toen je ontslag nam? Dat plan lijkt mij nog steeds de basis voor je toekomst. WW is een lastig verhaal, maar dat zat toch al nooit in de planning neem ik aan?
Mijn plan is (nog steeds):
- ik neem hier ontslag
- ik heb al een nieuwe aanbieding
- die WW heb ik niet nodig maar qua overbrugging wel fijn.

Bij die nieuwe job kan ik omstreeks maart starten.
Ik ben helemaal niet uit op WW.

Mijn vragen zijn:
- ben ik nu dinsdag klaar?
- of ga ik een nieuwe overeenkomst aan om werkzaamheden af te ronden?
Coach4All schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 13:05:
Aangeven dat je een contract voor bepaalde tijd niet wilt verlengen kan ik nog begrijpen, ontslag nemen vlak voordat het contract van rechtswege eindigt snap ik niet....
Ja klopt. Maar dat was dus ook niet de intentie! Ik ging er van uit dat het inmiddels een AOK voor onbepaalde tijd was. Dat de bepaalde tijd was omgezet in onbepaald.
Echter kom ik er nu dus achter dat dat helemaal niet gedaan is!

[ Voor 22% gewijzigd door Beta op 30-10-2022 13:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:57

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ik zou een tijdelijk contract van een maand of 3 vragen....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:40

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ja je bent dinsdag klaar, en voor nieuwe werkzaamheden kun je idd een nieuwe overeenkomst maken.
Of je ontslag in overleg terugtrekken, dinsdag gewoon gaan werken en je hebt je volgende contract voor één jaar automatisch en dan kun je opzeggen een maand voordat je echt overstapt.

Wel spannend is dat leasecontract dat je al getekend hebt…

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:38
Dennism schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 13:00:
[...]

Over die intentie:

[...]

Die laatste 2 zijn normaal gesproken geen processen die een WG gaat starten als er geen interntie is, het eerste punt geeft expliciet aan dat er een intentie is. Tenzij daar uiteraard later op terug is gekomen, maar dit blijkt niet uit de OP.

[...]

Ook dat laat zien dat er intentie is.

Waar dit nog het meest op lijkt is dat leidinggevende er vanuit is gegaan dat verlengt is, gezien de mondelinge overeenstemming in de zomer, maar dat dit waarschijnlijk Intern ergens is spaak gelopen waardoor dit niet door HR verwerkt is.
Ja maar de werknemer heeft die intentie om zeep geholpen. Door zelf ontslag te nemen.

In mijn ervaring, als je gewoon blijft komen ondanks dat je contract af is gelopen, en iedereen vindt dat prima, dan loopt je contract gewoon door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 09:37

Glewellyn

is er ook weer.

Wat is er afgesproken (op papier) over de leaseauto? Want dat kan financieel nog wel gevolgen hebben.

Zoals hierboven al gesuggereerd, ik zou een nieuw contract aangaan met einddatum 28 februari en afspreken dat de leaseauto heel liefst voor jou kostenloos geannuleerd wordt.

Eventueel kan je ook je nieuwe werkgever, als die de mogelijkheid biedt, vragen het leasecontract over te nemen.

*zucht*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ontslag nemen bij een AOK bepaalde tijd kan toch (meestal) helemaal niet?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Herko_ter_Horst schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 14:34:
Dat hangt er over het algemeen vanaf of de werkgever het ontslag accepteert of niet. De werkgever kan je aan het contract houden, maar voor zover ik weet het ontslag ook gewoon accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 11:52
Maart wil je starten in je nieuwe job. Nou eenvoudig, onderhandelen met je huidige werkgever (die je blijkbaar nog wel poosje wil houden, maar slecht is in HR processen en administratie en contractje regelen tot maart.

En regel dan ook meteen even dat je leaseauto geen blok aan je been wordt.

Het blijft een beetje een feest van onduidelijkheid die je deels aan jezelf, deels aan je werkgever te danken hebt. Bottomline is het vooral je eigen belang om duidelijkheid te creëren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

In beginsel is een mondelinge overeenkomst ook gewoon een wettelijk geldige overeenkomst. Niet alleen vanuit de werkgever, maar ook vanuit de werknemer, met de bijbehorende rechten en plichten.

[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 30-10-2022 15:09 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 19:00
Klinkt enkel als administratie. De onbepaalde tijd moet nog worden doorgevoerd. Je hebt ontslag ingediend van de 26e. Onbepaalde tijd gaat 01-11 in (modeling afgesproken) je hebt 1 of 2 maand opzegtermijn (staat in onbepaalde tijd) opzegtermijn gaat in vanaf 01-11. Dus per 01-12 of 01-01-2023 einde dienstverband. Waarschijnlijk leasauto afkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online
Ik heb de leidinggevende gesproken:
De medio juli 2022 besproken contract naar onbepaalde tijd was ook echt de intentie, maar dat is door hem nooit doorgegeven aan HR. HR let verder niet op einddatums enzo.

We willen ook niet op deze manier uit elkaar.

Het contract onbepaalde tijd is alsnog in gegaan en dus ook de opzegtermijn van een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:14
Beta schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:04:
De medio juli 2022 besproken contract naar onbepaalde tijd was ook echt de intentie, maar dat is door hem nooit doorgegeven aan HR. HR let verder niet op einddatums enzo.

Het contract onbepaalde tijd is alsnog in gegaan en dus ook de opzegtermijn van een maand.
En de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:54

Dido

heforshe

mr.paaJ schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 13:08:
Ja je bent dinsdag klaar, en voor nieuwe werkzaamheden kun je idd een nieuwe overeenkomst maken.
Of je ontslag in overleg terugtrekken, dinsdag gewoon gaan werken en je hebt je volgende contract voor één jaar automatisch en dan kun je opzeggen een maand voordat je echt overstapt.
Dat laatste geldt alleen als dat inderdaad in dat contract staat (wat de TS klaarblijkelijk nooit gelezen heeft :? ) of als de werkgever daarmee akkoord gaat (en dan hoeft het ook geen maand opzegtermijn te zijn, met wederzijds goedkeuren kan je per direct weg).
Beta schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 13:06:
Mijn plan is (nog steeds):
- ik neem hier ontslag
- ik heb al een nieuwe aanbieding
[...]
Bij die nieuwe job kan ik omstreeks maart starten.
Dan moet je dus alleen niet vergeten om op tijd op te zeggen (als je 1 maart wilt beginnen moet je dus voor eind januari opzeggen) - als de nieuwe baan al echt zeker is kun je zelfs nu al opzeggen per de datum dat je echt weg wilt. Dan kun je relaxed de feestdagen in zonder stress dat je het vergeet :)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online
Dat volgt nog later met andere voorwaarden zoals de vakantie dagen, laptop enz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 11:46
Beta schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:54:
[...]

Let er wel op dat er mogelijk in de lease-overeenkomst kan staan dat je het leasecontract moet overnemen wanneer je voor einde looptijd zelf ervoor kiest om uit dienst gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltheseFalcon
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Wat wil je eigenlijk zelf?

Indien je nog een maand voor deze werkgever wilt werken, dan moet dat denk ik makkelijk kunnen. Immers:
- De werkgever heeft niet voldaan aan zijn aanzegverplichting. Zie https://www.rijksoverheid.../wat-is-een-aanzegtermijn.
- Jij wilt daar werken
- Je manager ook.
In goed overleg moet dat toch wel lukken?

The stuff that dreams are made of

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sowieso is de vraag hoe je de opzegging doorgegeven hebt. Gewoon "Ik stop", of "Ik stop per X". Sowieso is het bij onduidelijkheid daar handig om het op papier te hebben, want modeling laat veel ter discussie over.

Bovenstaande heeft invloed op wanneer jij aangegeven hebt je overeenkomst op te zeggen. Die opzegging kan natuurlijk wel invloed hebben op de wens van de werkgever om je arbeidsovereenkomst om te zetten in een voor onbepaalde tijd. Maar de werkgever heeft sowieso een aanzegverplichting voor het opzeggen van de overeenkomst ( zoals @MaltheseFalcon terrecht opmerkt ).

Aangezien jij nog geen nieuwe overeenkomst getekend hebt is er een discussie of de overeenkomst omgezet is, maar als jij 1-11 gewoon komt werken en je werkgever laat dat ook gewoon toe, dan zal de overeenkomst minstens in dezelfde vorm voortgezet worden. Enige twistpunt is dan mogelijk of de mondelinge toezegging geleid heeft tot een overeenkomst voor onbepaalde tijd. Maar als de huidige overeenkomst ook een mogelijkheid heeft voor tussentijdse opzegging haalt dat niet zo veel uit, want je wil toch opzeggen op het door jou doorgegeven moment. Dus gewoon 1-11 gaan werken ( in overleg met je leidinggevende natuurlijk ) lijkt mij voldoende om te bereiken wat je wil.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 10:20

Kennelijk. Want de aanzegging is ook nooit geregeld? Ook bij wél verlengen moet er schriftelijk aangezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
Dus nu de ontslagbrief opsturen en als datum maart benoemen. Kan je het ook niet meer vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:02
Beta schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:54:
[...]

Lees je contracten even heel goed door. Je wilt in maart ergens anders beginnen, maar zeker met de auto waar je al de gebruiksovereenkomst voor getekend hebt, zit je jezelf mogelijk wel in de problemen te brengen met allerlei verplichtingen.

Zorg dat als je nog die paar maanden door wilt werken, dat je daarna zonder verdere verplichtingen weg kan en er niet nog een rekening volgt voor lease auto e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:28
wheel schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:10:
[...]

Kennelijk. Want de aanzegging is ook nooit geregeld? Ook bij wél verlengen moet er schriftelijk aangezegd worden.
Bijzondere HR afdeling. Dat krijg je als je office managers dat soort zaken laat regelen. Iets met een klok en een klepel. Ook bijzonder dat je je een auto laat aanmeten, een paar maand voordat je vertrekt. Je weet dat je deze of moet afkopen of moet meenemen bij 9/10 werkgevers?

[ Voor 22% gewijzigd door MagniArtistique op 31-10-2022 20:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:34

Dennis1812

Amateur prutser

Hoe kom je eigenijk op het idee dat je ww krijgt als je ontslag neemt?

En waarom accepteer je nu een auto wetende dat je over 4 maanden weg bent?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
Dennis1812 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:06:
Hoe kom je eigenijk op het idee dat je ww krijgt als je ontslag neemt?

En waarom accepteer je nu een auto wetende dat je over 4 maanden weg bent?
Bij een vastellingsovereenkomst wellicht. Maar daar leek hier geen sprake van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dat is slim van je werkgever. Met de AOK voor bepaalde tijd zaten zij met het leasecontract in hun maag en nu wordt het jouw probleem.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:15

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

naitsoezn schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:07:
[...]

In beginsel is een mondelinge overeenkomst ook gewoon een wettelijk geldige overeenkomst. Niet alleen vanuit de werkgever, maar ook vanuit de werknemer, met de bijbehorende rechten en plichten.
Klopt. Sommige werkgevers wagen er nog een briefje aan ("Het doet ons plezier je te melden dat jouw tijdelijke aanstelling is omgezet naar een aanstelling voor onbepaalde tijd"), sommige roepen het over de vloer ("Pietje is in vaste dienst ole ole") en sommigen zetten het stilzwijgend om.

Er hoeft, in mijn ervaring, vrijwel nooit een nieuwe overeenkomst ondertekend te worden. Tenzij er afwijkende voorwaarden van toepassing worden natuurlijk.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:37
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:32:
[...]

Klopt. Sommige werkgevers wagen er nog een briefje aan ("Het doet ons plezier je te melden dat jouw tijdelijke aanstelling is omgezet naar een aanstelling voor onbepaalde tijd"), sommige roepen het over de vloer ("Pietje is in vaste dienst ole ole") en sommigen zetten het stilzwijgend om.

Er hoeft, in mijn ervaring, vrijwel nooit een nieuwe overeenkomst ondertekend te worden. Tenzij er afwijkende voorwaarden van toepassing worden natuurlijk.
Ik zou altijd vragen om een nieuw contract, op het moment dat je iets met een hypotheek wil is dat best handig. Zo niet dan moet je je werkgever weer een intentieverklaring laten tekenen en ondanks dat je er richting werkgever niks mee kan zijn sommigen toch huiverig om deze te tekenen.

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 12:09
Herko_ter_Horst schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 14:34:
Dat heet tussentijdse opzegging, en staat wel of niet in je -tijdelijke- contract. Meestal staat dit er wel in. Echter zoals ik het lees ging het hier om einde contractdatum en wn gaf aan geen nieuw contract te willen.

[ Voor 19% gewijzigd door pennywiser op 02-11-2022 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

naitsoezn schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:07:
[...]

Er zijn intenties uitgesproken, die nooit verder geformaliseerd zijn. Een intentie is geen overeenkomst. Net als dat men een intentie tot onbepaalde tijd uitspreekt, als medewerker een hypotheek zou willen nemen voor een woning. Daar zit de werkgever dan zeker niet aan vast. Werkgever had de intentie, maar is niets overeengekomen.

En hoe ga je nou bewijzen, dat er geen intenties zijn uitgesproken maar keiharde afspraken gemaakt zijn? Dat kun je niet, dus dit zou een gevalletje "mijn woord, jouw woord" worden.

Ik heb de intentie om komende zomervakantie met ons gezin naar een bepaald vakantiepark in Duitsland te gaan. Maar ik ben met niemand wat overeengekomen. We denken nu, dat het dat betreffende vakantiepark wordt, maar dat wil niet zeggen dat het geen andere bestemming zou kunnen worden.

Mondeling krijg je van mij overigens niet meer dan intenties. Als we iets overeenkomen, wil ik het vastgelegd hebben VOOR we iets gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heroic_Nonsense schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:32:
[...]

Dat zou mij verbazen, aangezien bepaalde zaken niet toegestaan zijn in overeenkomsten voor bepaalde tijd, terwijl die wel toegestaan zijn in overeenkomsten voor onbepaalde tijd - en andersom. Ik moest er altijd voor tekenen hoor. Veranderde altijd wel iets, al was het alleen maar een relatiebeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spiff schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:40:
[...]

Ik zou altijd vragen om een nieuw contract, op het moment dat je iets met een hypotheek wil is dat best handig. Zo niet dan moet je je werkgever weer een intentieverklaring laten tekenen en ondanks dat je er richting werkgever niks mee kan zijn sommigen toch huiverig om deze te tekenen.
Daar is dat niet voor nodig. Op je werkgeversverklaring komt te staan dat je in vaste dienst bent. Je hebt het contract (papiertje) niet nodig voor die hypotheek. Als op de werkgeversverklaring komt te staan dat je niet in vaste dienst bent, dan komt de intentieverklaring om de hoek kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 11:03
mcsluis schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:54:
Klinkt enkel als administratie. De onbepaalde tijd moet nog worden doorgevoerd. Je hebt ontslag ingediend van de 26e. Onbepaalde tijd gaat 01-11 in (modeling afgesproken) je hebt 1 of 2 maand opzegtermijn (staat in onbepaalde tijd) opzegtermijn gaat in vanaf 01-11. Dus per 01-12 of 01-01-2023 einde dienstverband. Waarschijnlijk leasauto afkopen.
Er is geen proeftijd (even de aanname dat er een overeenkomst is), er is immers voldoende tijd geweest waarin zowel werkgever als werknemer aan elkaar hebben kunnen snuffelen.

[ Voor 3% gewijzigd door celshof op 02-11-2022 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

-DarkShadow- schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 21:59:
[...]

Dat is slim van je werkgever. Met de AOK voor bepaalde tijd zaten zij met het leasecontract in hun maag en nu wordt het jouw probleem.
Alleen al de WG @Beta een contract heeft laten tekenen dat TS de wagen mee moet nemen indien hij vrijwillig uit dienst gaat. Dat is echt niet standaard meer anno 2022.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:48:
[...]

Er zijn intenties uitgesproken, die nooit verder geformaliseerd zijn. Een intentie is geen overeenkomst. Net als dat men een intentie tot onbepaalde tijd uitspreekt, als medewerker een hypotheek zou willen nemen voor een woning. Daar zit de werkgever dan zeker niet aan vast. Werkgever had de intentie, maar is niets overeengekomen.

En hoe ga je nou bewijzen, dat er geen intenties zijn uitgesproken maar keiharde afspraken gemaakt zijn? Dat kun je niet, dus dit zou een gevalletje "mijn woord, jouw woord" worden.
Eens wanneer het enkel een intentie zou zijn, echter:

Ik heb niet het idee dat hier enkel sprake is van intentie. Dat de intentie er was vanuit beide partijen is duidelijk. Echter kijk je naar het relaas van TS:
Medio augustis 2022 definitieve lease auto kunnen uitzoeken. Vereist voor deze lease auto is een onbepaalde aanstelling.
betreffende auto is nog niet geleverd
Wat is daar Medio juli besproken? Is dat een intentie of een mondelinge overeenkomt. Besproken met elkaar verder te willen hint naar het laatste.
Ik ken geen werknemer die op basis van een Intentie een auto gaat uitzoeken.
Ik ken ook geen werkgever die op basis van enkel een intentie de door de werknemer gekozen auto gaat bestellen en daar een overeenkomt voor opstelt. TS geeft daarnaast aan dat een overeenkomt voor onbepaalde tijd bij deze werkgever een vereiste is voor het verkrijgen van een leaseauto.
Ik ken geen werknemer die daarna op basis van enkel een intentie de overeenkomst voor die auto tekent.

Zoals ik eerder al aangaf, lijkt dit verder te gaan dan enkel intenties, het lijkt erop dat Werkgever en werknemer mondeling overeengekomen zijn een overeenkomst voor onbepaalde tijd aan te gaan, maar dat dit ergens intern bij het bedrijf is blijven liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dennism schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:18:
[...]
Zoals ik eerder al aangaf, lijkt dit verder te gaan dan enkel intenties, het lijkt erop dat Werkgever en werknemer mondeling overeengekomen zijn een overeenkomst voor onbepaalde tijd aan te gaan, maar dat dit ergens intern bij het bedrijf is blijven liggen.
Het blijft een rare situatie, waar vanuit TS niet duidelijk is of daar een mondelingen overeenkomst was voor onbepaalde tijd.
betreffende auto is nog niet geleverd
"dat we met elkaar verder willen" zal in veel gevallen gewoon een verlenging met 1 jaar betekenen.
Waarmee dan mogelijk dus weer TS akkoord was met de toezegging van 1 jaar verlenging van huidige contract met bepaalde tijd t/m 01-11-2023.

Echter door de interne standaard regels voor de lease auto lijkt het alsof TS zelf zonder iets te tekenen geconcludeerd heeft dat het een contract is voor onbepaalde tijd vanaf 1-11-2022.

(zonder exacte bewoordingen van dit gesprek in juli valt dit door het ontbreken van de tekenstap allemaal wat moeilijk te interpreteren)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 02-11-2022 12:50 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1