Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmania
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-08-2023
Mijn vraag
Wij hebben altijd een Ipad Mini 2 (16gb) , alleen op Wifi gehad. Afgelopen week is deze gevallen en is het scherm gebroken.

Nu wil ik voor mijn beide kinderen (4 en 7) graag een "nieuwe" kopen, maar vroeg ik me af of het kwaad kan om de Ipad Mini 2 (16gb) weer te kopen of dat jullie me een upgrade zouden adviseren.

Ze gebruiken de Ipad in principe alleen voor Netflix en voor schoolopdrachten via "Zulu". Loop ik een risico wb de software van de Ipad Mini 2 of kunnen deze Ipads voor het bovenstaande nog wel een paar jaar mee?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ipad Mini 2 (16 gb) Wifi

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via Refurbished sites worden ze aangeboden voor 80 euro. Dan zou ik voor 160 euro klaar zijn. Overal wordt aangeraden de veel nieuwe versies aan te schaffen, maar dan gaat het budget soms keer 10...

Hoop dat iemand mij kan helpen. Vele malen dank!

_/-\o_

Groet,

Martijn

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Mesmania Het kan inderdaad zo zijn dat apps op een gegeven moment een iOS vereiste krijgen dus hou daar rekening mee verder krijgen de Mini 2’s ook al lang geen updates meer.

Over een maandje is het Black Friday, wellicht zijn er dan nog leuke aanbiedingen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zou het niet doen, wij hadden een Mini 2 voor de kleine en daar konden best een hoop apps al niet meer op. Wij zijn toen voor de laatste met homeknop gegaan, die heeft nog gewoon iOS 16 gekregen en ondersteund daardoor ook de beperkingen die je via schermtijd kunt opwerpen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Is de Netflix app te downloaden op iOS12? Idem Zulu. Als nu wel, dan over een jaar misschien wel niet meer. Check even wat de huidige minimumversie is (en verwacht dat die omhoog gaat).

Ook is de beveiliging minder (er is ondersteuning, maar minder dan iOS16), maar dat is voor de kids misschien minder een aandachtspunt.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 30-10-2022 13:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmania
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-08-2023
Wow, dank voor de snelle en goede reacties! Ik zie dat het eigenlijk geen goed idee is dus :-).

Wat zou in jullie ogen de goedkoopste betrouwbare keuze zijn? Vanaf Ipad mini 3....4....5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Mesmania schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:37:
Wow, dank voor de snelle en goede reacties! Ik zie dat het eigenlijk geen goed idee is dus :-).

Wat zou in jullie ogen de goedkoopste betrouwbare keuze zijn? Vanaf Ipad mini 3....4....5?
Niet de goedkoopste, maar wel de optie waarmee je nog jaren vooruit kunt: Apple Mini 5.

Alles daarvoor krijgt al de nieuwe OS-versie al niet mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 16:27
Mijn advies is een basic iPad 9th gen (2021). Die kan nog jaren mee, heeft nog een homeknop en is qua prijs de beste keuze.

Engineering

Pagina: 1