Mijn vraag
Ik kan een Grafrecht met eeuwigdurend graf overnemen. De voorwaarde is wel dat als er iemand word bij gezet het een huur graf wordt. Dus ik zou nooit iemand bij leggen tenzij het een noodgeval is.
Ik weet na telefonisch dat ik de volgende lasten zal moeten dragen:
- kosten als de steen moet worden gerepareerd.
- kosten voor schoonmaken (Of zelf doen)
- 30 Euro eenmalige oeverdrachtkosten.
Wat ik nog wil weten is:
- kan ik het recht stopzetten en zo ja welke periode of kosten zijn daaraan verbonden.
- zijn er nog andere addertjes waar ik voor moet uitkijken?
(Ik neem hiervoor contact op met de persoon bij de gemeente maandag)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben wezen kijken bij het graf. Het kerkhof is erg slecht onderhouden en dit graf ook. In tegenstelling tot wat een familielid eerder zei, maar die had het over een ander graf. Dus nu twijfel ik weer. Het is de vader van mijn opa. Die ca 100 jaar geleden begraven is. Dus emotioneel heeft het niet bijster veel waarde voor mij. Maar ik heb ook zo iets van 'eeuwig is eeuwig' en als ik het niet neem vervalt het en wordt het graf geruimd.
Ik kan een Grafrecht met eeuwigdurend graf overnemen. De voorwaarde is wel dat als er iemand word bij gezet het een huur graf wordt. Dus ik zou nooit iemand bij leggen tenzij het een noodgeval is.
Ik weet na telefonisch dat ik de volgende lasten zal moeten dragen:
- kosten als de steen moet worden gerepareerd.
- kosten voor schoonmaken (Of zelf doen)
- 30 Euro eenmalige oeverdrachtkosten.
Wat ik nog wil weten is:
- kan ik het recht stopzetten en zo ja welke periode of kosten zijn daaraan verbonden.
- zijn er nog andere addertjes waar ik voor moet uitkijken?
(Ik neem hiervoor contact op met de persoon bij de gemeente maandag)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben wezen kijken bij het graf. Het kerkhof is erg slecht onderhouden en dit graf ook. In tegenstelling tot wat een familielid eerder zei, maar die had het over een ander graf. Dus nu twijfel ik weer. Het is de vader van mijn opa. Die ca 100 jaar geleden begraven is. Dus emotioneel heeft het niet bijster veel waarde voor mij. Maar ik heb ook zo iets van 'eeuwig is eeuwig' en als ik het niet neem vervalt het en wordt het graf geruimd.
★ What does that mean? ★