Grafrecht eeuwigdurend graf overnemen. Risicos? kosten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 16:22

MrMonkE

★ EXTRA ★

Topicstarter
Mijn vraag
Ik kan een Grafrecht met eeuwigdurend graf overnemen. De voorwaarde is wel dat als er iemand word bij gezet het een huur graf wordt. Dus ik zou nooit iemand bij leggen tenzij het een noodgeval is.

Ik weet na telefonisch dat ik de volgende lasten zal moeten dragen:
- kosten als de steen moet worden gerepareerd.
- kosten voor schoonmaken (Of zelf doen)
- 30 Euro eenmalige oeverdrachtkosten.

Wat ik nog wil weten is:
- kan ik het recht stopzetten en zo ja welke periode of kosten zijn daaraan verbonden.
- zijn er nog andere addertjes waar ik voor moet uitkijken?

(Ik neem hiervoor contact op met de persoon bij de gemeente maandag)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben wezen kijken bij het graf. Het kerkhof is erg slecht onderhouden en dit graf ook. In tegenstelling tot wat een familielid eerder zei, maar die had het over een ander graf. Dus nu twijfel ik weer. Het is de vader van mijn opa. Die ca 100 jaar geleden begraven is. Dus emotioneel heeft het niet bijster veel waarde voor mij. Maar ik heb ook zo iets van 'eeuwig is eeuwig' en als ik het niet neem vervalt het en wordt het graf geruimd.

★ What does that mean? ★

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Maar ik heb ook zo iets van 'eeuwig is eeuwig' en als ik het niet neem vervalt het en wordt het graf geruimd.
Zou dit je iets uitmaken dan? Leuk zo'n eeuwigdurend grafrecht, maar gaat er nog iemand naar het graf kijken?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:02
Zo te lezen bestaat eeuwigdurend eigenlijk niet, eerder 'voor onbepaalde tijd'. Maar goed.

Hier is volgens mij geen eenduidig en duidelijk antwoord op te geven;
https://www.uitvaart.nl/j...oor-onbepaalde-tijd/46272
https://www.uitvaart.nl/j...af-wat-houdt-dat-in/58491

Lees je dus goed in. Maar ik zou persoonlijk eens met de familie overleggen of iemand hier nog waarde aan hecht. Zo niet dan zou ik het persoonlijk gewoon laten vervallen...dan zit je ook niet met de eventuele addertjes, kleiner letters of onvoorziene omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 14:56
Los van eventuele kleine letters is het wel een stukje (familie)historie dat zo beter bewaard blijft.

Onderhoud 2x per jaar zelf doen, bijvoorbeeld woensdag (Allerzielen) en ergens in voorjaar.
Steen, die staat er al ruim 100 jaar, daar verwacht je de komende 100 jaar geen extreme kosten van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 10-10 16:22

MrMonkE

★ EXTRA ★

Topicstarter
@eric.1
Hele goede informatie.
Dank je voor de links.

Gezien de staat van het graf is de emotionele band is er voor niemand.

@Mr.D78
Ja, en als die stuk gat had ik al bedacht kun je er ook een goedkope -maar wel nette- steen op plaatsen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Wat wil je d'r precies mee? Als je het alleen maar over zou nemen zodat het niet geruimd zou worden, terwijl die persoon jou eigenlijk niets boeit, tja.. waarom zou je het dan doen?

I have stability. The ability to stab.

Pagina: 1