Opname / stem correctie op veel types

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-07 19:54
Ik zoek een?
Microfoon, arm & versterker/DAC

Wat is je budget?
100 - 1000€.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel gebruik ik een headset met microphone ( plantronics ) voor deel te nemen aan videocalls of bvb een opleiding op te nemen. Ik zou graag de geluidskwaliteit willen verbeteren, stem wat warmer laten klinken enzo. De ideale setup is 1 keer instellen en dan via 3,5 jack of eventueel USB kunnen gebruiken op verschillende toestellen : Windows, Linux, iPad, werk-PC ( geen extra software, drivers )

Wat heb je zelf al gevonden?
Wat ik vooral tegenkom, is bvb een GoXLR of iets dergelijks. Ook Avermedia toestellen. Maar heb dus geen idee of die werken op Linux, zonder drivers of bvb een iPad. Meestal stopt men bij een demo op een Windows PC waarop ze extra software hebben staan..

Welke vragen heb je hier nog over?
Weet iemand een goede combinatie van toestellen die zo flexibel zijn. Vooral het feit dat op m'n werk PC geen extra drivers of software kan installeren en dat ik ook Linux niet wil uitsluiten, doet me twijfelen bij veel toestellen.

P.s.
1) het is geen optie om alles via 1 pc op te nemen.
2) zoals je merkt, is dit geen onderwerp waar ik veel van af ken. Maar het lijkt me wel een investering waard.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

GoXLR's werken alleen in Windows inderdaad. Maar wat jij nodig hebt is gewoon een goede USB microfoon. Audio Technica AT2020USB bijvoorbeeld.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Elgato Wave:3 bevalt hier meer dan prima en de mixer software is geweldig.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

een modmic wireless is een goede optie. Heeft geen drivers nodig, is draadloos en kun je makkelijk uitwisselen op meerdere koptelefoons.

Ik heb zelf de modmic en een aparte setup met een shure SM58 en focusrite audio interface. het verschil is niet heel groot.

Omdat je goed moet opletten met omgevingsgeluid en zorgen dat je mond altijd dichtbij een losse microfoon is. zal een headset microfoon zoals de modmic gemiddeld gezien beter klinken. Een condenser mic die verder weg staat zal ook meer last hebben van echo in de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_X
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-07 19:54
CyBeR schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 11:00:
... Maar wat jij nodig hebt is gewoon een goede USB microfoon. Audio Technica AT2020USB bijvoorbeeld.
De anderen lijken je mening te delen dat een mic alleen voldoende moet zijn, ik vraag me af hoeveel groot het verschil zou zijn. Maar zou toch starten met een mic en et verschil uitproberen.

@NeHoX , Elgato was een optie, maar de mixer software zal ik dus niet kunnen installeren.
Nutral schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 11:08:
een modmic wireless is een goede optie....
Bedankt voor de tip. Ik snap je advies zeker en 't lijkt een goede mic, maar ik zou toch eerder een voor een mic gaan met een kabel. Als ik wireless zou gaan, zou die best op verwisslbare batterijen werken.

Alleszins goed om weten dat je deze aanraadt indien ik toch niet tevreden ben van de andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Modmics klinken ook nergens naar, dan kun je net zo goed je huidige plantronics headset blijven gebruiken. Het verschil is alleen "niet zo groot" als je met je oren een vincent van gogh gedaan hebt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1