Wetenschappers KU Leuven achterhalen privacygevoelige data v

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takezo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 19:23
@JayStout

nieuws: Wetenschappers KU Leuven achterhalen privacygevoelige data van Strava...

Het artikel gaat over de app Strava, maar geeft geen omschrijving wat voor app dit is. Misschien dit in een of twee zinnen toevoegen? Ik moest nu via Google achterhalen wat voor soort app dit ook al weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Uit het artikel op de Frontpage
De onderzoekers hebben ook een website ontwikkeld waarmee Strava-gebruikers hun loop-en fietsgegevens op privacyvriendelijke wijze zouden moeten kunnen verwerken. De afstanden worden via deze website minder gedetailleerd opgeslagen.
Allicht een aanname maar Strava wordt dus niet gebruikt om bij te houden hoeveel guppies je hebt gekweekt in de achtertuin ;)

Onder het artikel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejJKvJgY2BD3GiJ3wGLY0OX98TQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ha68YLGMYDA23dDdOHxKNV9B.png?f=user_large
Strava kwam in 2018 in het nieuws toen bleek dat een heatmap die het bedrijf publiceerde, blootgaf waar geheime militaire bases zich bevonden. Het Pentagon beperkte als gevolg daarvan het gebruik van gps-fitnesstrackers door defensiepersoneel in bepaalde gebieden
@JayStout

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayStout
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-06 20:53

JayStout

Redacteur
@Takezo Ik heb een korte alinea onderaan het artikel toegevoegd met daarin informatie over de app. Bedankt voor je terechte opmerking. :)