Hm, op zich een duidelijk verhaal, alleen heb ik geen type 33 radiatoren. Als ik ze dan toch even op mag noemen, wellicht zijn er meer mensen die er iets van leren:
Rad.1 - 260cm x 60cm type 21 (kamerinhoud ca 44m3) Slaapkamer
Rad.2 - 160cm x 60cm type 21 (kamerinhoud ca 23m3) Kantoorruimte
Rad.3 - 95cm x 60cm type 22 (kamerinhoud ca 20m3) Kantoorruimte
Voor de rest heb ik ca 50m2 vloerverwarming op de begane grond en nog een radiator van ca 160x95 (vermoedelijk type 22) op zolder. Mijn Hybride Warmtepomp is een Remeha Elga Ace 6kW en deze wordt ondersteund door een Remeha Avanta 27c.
Alle radiatoren staan wagenwijd open, ook de waterzijdige inregeling is af fabriek helemaal open. Voordat ik overstapte, heb ik mijn huis een forse tijd laten draaien op een verwarmingstemperatuur van 50 graden, wat het huis gemakkelijk warm hield.
Ik ben op dit topic gekomen in mijn afweging om lagetemperatuur-radiatoren (met ventilatoren) te plaatsen op de bovenverdieping in een poging deze beter te kunnen verwarmen. Het enige probleem dat ik heb, is dat ik vrij veel last heb van leidingruis sinds ik de radiatoren van de benedenverdieping afgekoppeld heb. De installateur van de WP dacht dit op te lossen door de WP terug te schroeven, waardoor deze de afgelopen winter op slechts 50% van de capaciteit heeft lopen draaien en ik veel gas heb moeten bijstoken.
Ik zal dan waarschijnlijk hoe dan ook een buffervat moeten (laten) bijplaatsen om van de leidingruis af te komen. Dit was ook het advies van iemand van Remeha, die me geholpen heeft om de installatie goed in te regelen.
Na dit relaas dan toch mijn vraag: Zou ik met LTV-radiatoren beter in staat zijn om de bovenverdieping te verwarmen, als ik dan ook nog een buffervat plaats om van de leidingruis af te komen?