externe ssd wordt niet herkent in win 11 pro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51FRANCOIS
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-02 16:35
goede avond,

mijn externe ssd wordt niet herkent op win11 pro ....ik kocht een nieuwe ssd en sloot deze aan via een usb adaptor op een hp laptop . werd niet herkent ,wat normaal is .

via macrium reflect ,maakte ik die klaar en zie staan schijf 2 MBR nieuw volume ( geen ) primair NTFS 476gb .

na een herstart plugde ik de ssd in en ik zie deze ssd niet staan ??

als ik deze externe SSD aansluit op mijn oude Acer onder win10 ...zie ik hem wel staan en via verkenner zie ik dan nieuw volume F staan , heb er een aantal foto's opgezet en dat werkt .....dus ik sluit deze aan op de Acer onder win10 , via verkenner zie ik de ssd staan en kan de foto's bekijken.

als ik hem aansluit op de hp onder win11 pro , dan hoor ik het geluidje van connectie ...maar zie via verkenner de ssd NIET staan en kan ik dus ook de foto's niet zien.

dus ik begrijp het niet ...wie weet raad

groeten;
françois

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Het is niet normaal dat een externe SSD niet wordt herkend. Externe USB SSD's hebben meestal een USB aansluiting. Waar heb je een adapter voor nodig? Welke adapter heb je precies?

Als de verbinding eenmaal goed werkt kan je een disk aanmaken met Windows Disk Management als je de disk niet ziet in Explorer. Druk na aansluiten op F5 om een disk overzicht opnieuw te maken. Het kan wat tijd kosten voordat Windows de disk zal weergeven. Het moet eerst herkennen dat er een USB apparaat is en daarna de disk inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51FRANCOIS
hallo mrmrmr,

even een rechtzetting ...het is een interne ssd die ik via een sata adaptor aansluit op de usb poort ...geen extra voeding nodig .
ik kocht maanden geleden nog 2 interne ssd's ...als ik die aansluit ook op die adaptor , dan worden deze wel herkent en zie ik foto's staan etc ...enfin ik kan zien wat ik er heb opgezet .

en wat vreemd is ...degene die nu niet werkt ????om het zo maar te omschrijven doet het wel op mijn oude Acer van 11 jaar onder win 10 ..

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51FRANCOIS
goede avond forum gebruikers

Het is mij gelukt via schrijfbeheer ...op de schijf geklikt ...dan actie ...dan alle taken en dan stationsletter en paden wijzigen ....hier heb ik dan gekozen voor D ...op dat moment was hij voor verkenner zichtbaar en kon ik de foto's zien.die ik er had opgezet via de Acer laptop ......dus IN ORDE !!

wat wel vreemd is, tijdens het prepareren van de nieuwe SSD ( dus was nog Nooit aangesloten of gebruikt geweest ) kon ik op een bepaald moment kiezen schijf D of geen letter kiezen ...ik koos voor D .....blijkbaar is het dan hier misgelopen ( zonder foutmelding te krijgen ) en is de D niet aangenomen

in ieder geval ...zaak is opgelost

bedankt voor de reactie die ik kreeg