Winkel wilt geen retourlabel geven, alleen kosten vergoeden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
Afgelopen week bij *knip* Webwinkel een bestelling gedaan van een Samsung 970 evo 1tb ssd. Aangekomen en natuurlijk gelijk in de pc gehangen echter is de ssd stuk. DOA dus.. De ssd is zichtbaar in de bios maar in windows niet te benaderen en ook niet via externe usb dit op meerdere pc's geprobeerd en heb ik hem dus DOA aangemeld bij de webshop echter willen hun mij geen retourlabel verschaffen, enkel vergoeden ze maximaal 5,75 (DHL) tarief. hiervoor kan ik hem dus niet verzekerd versturen en dit aangegeven. en er bij vermeld dat het dan wel op risico van hun is. ik was vrij om hem verzekerd te versturen maar hun vergoeden dit niet gaat dus uit mijn eigen zak. oftewel hun probleem maken ze mijn probleem van. Zijn hun niet verplicht om mij een retour label op z'n minst te verschaffen? Ik ben al dagen met ze bezig en het schiet niet op.. Het kost mij alleen maar een hoop ergenis.. Welke stappen kan ik nu het beste ondernemen?

[ Voor 38% gewijzigd door Yorinn op 29-10-2022 20:01 . Reden: Naam winkel weggehaald volgens beleid ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:35
Bij garantie draag jij niet de verantwoordelijkheid ook al stuur je hem zelf op. En het voorschieten van de verzendkosten is ook niet echt een probleem

Mijn advies? Stuur hem gewoon op. En mocht hij verdwijnen kan het getouw trek beginnen. Eerder heeft geen nut als je het mij vraagt.

Ook bij herroeping en verzendlabel is niet risico vrij.

https://www.digidispuut.n...angeboden-verzendmethode/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Reptielenbrein schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:29:
hiervoor kan ik hem dus niet verzekerd versturen en dit aangegeven. en er bij vermeld dat het dan wel op risico van hun is.
Oké, prima dan toch? Risico voor hun, probleem opgelost.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Nu online
bwerg schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:06:
[...]

Oké, prima dan toch? Risico voor hun, probleem opgelost.
Dank, ik stuur hem inderdaad ook maar gewoon terug en bestel er niets meer in de toekomst. Best jammer want heb er jaren lang m'n onderdelen gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de naam van de webwinkel uit de TS verwijderd, conform het beleid. Tevens heb ik de titel een update gegeven, zodat deze iets duidelijker is.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Reptielenbrein schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:09:
[...]

Dank, ik stuur hem inderdaad ook maar gewoon terug en bestel er niets meer in de toekomst. Best jammer want heb er jaren lang m'n onderdelen gekocht.
Hebben ze ergens gezegd dat het risico voor jou is? Dat blijkt niet echt uit je posts, maar anders is dit hele gebeuren wellicht meer iets in jouw hoofd, dan dat het daadwerkelijk een probleem is? In dat geval lijkt het me jammer om de winkel maar direct af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Nu online
Snowdog schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:19:
[...]

Hebben ze ergens gezegd dat het risico voor jou is? Dat blijkt niet echt uit je posts, maar anders is dit hele gebeuren wellicht meer iets in jouw hoofd, dan dat het daadwerkelijk een probleem is? In dat geval lijkt het me jammer om de winkel maar direct af te schrijven.
Meer iets in mijn hoofd? Ik ontvang een kapot artikel en hun verwachten dat ik het naar hun opstuur en de kosten voorschiet. Ik heb hier op aangeven dat als ik hem ZELF verstuur ik de kosten en risico draag en daarom een verzendlabel wil of ik hem opstuur op hun risico. Hier reageren ze niet op enkel dat als ik hem verzekerd verstuur ik het niet vergoed krijg oftewel hun maken het mij probleem. De wetgeving is hier heel duidelijk in; De ssd is niet conform. Dat betekent dat de webwinkel het kosteloos en zonder ernstige overlast moet repareren (art. 7:21 BW). De webwinkel moet de ssd dus in principe bij mij komen ophalen (art. 6:40 BW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Reptielenbrein schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:32:
[...]

Ik heb hier op aangeven dat als ik hem ZELF verstuur ik de kosten en risico draag
Dat was niet zo handig. Als je dat vantevoren aangeeft dan gaan ze je achteraf aan je eigen woorden herinneren, ook al klopt het niet wat je zei.
Dat betekent dat de webwinkel het kosteloos en zonder ernstige overlast moet repareren (art. 7:21 BW). De webwinkel moet de ssd dus in principe bij mij komen ophalen (art. 6:40 BW)
Dat klinkt bekend (art. 6:40 BW moet wel 6:41 zijn zie ik nu) maar dat betekent niet dat je kunt eisen dat de winkel hem ophaalt als het voor jou een kleine moeite is om hem op te sturen. In dat geval gebeurt het opsturen voor risico van de winkel.

Een kanttekening is wel dat als in de algemene voorwaarden staat dat je het product voor garantie moet opsturen, dat art. 6:41 BW niet meer van toepassing is. In dat geval zou ik hem wel verzekerd opsturen en de kosten daarvan terugvragen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Nu online
fopjurist schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:50:
[...]

Dat was niet zo handig. Als je dat vantevoren aangeeft dan gaan ze je achteraf aan je eigen woorden herinneren, ook al klopt het niet wat je zei.

[...]

Dat klinkt bekend (art. 6:40 BW moet wel 6:41 zijn zie ik nu) maar dat betekent niet dat je kunt eisen dat de winkel hem ophaalt als het voor jou een kleine moeite is om hem op te sturen. In dat geval gebeurt het opsturen voor risico van de winkel.

Een kanttekening is wel dat als in de algemene voorwaarden staat dat je het product voor garantie moet opsturen, dat art. 6:41 BW niet meer van toepassing is. In dat geval zou ik hem wel verzekerd opsturen en de kosten daarvan terugvragen.
Klopt, ik had dat uit een topic gehaald waar je op had gereageerd. (ik heb dus voor onderzoek gedaan :) ) Ze vergoeden niet meer dan 5,75 en daar blijven ze bij.. Dus als ik hem verzekerd opstuur kost mij dat een paar euro. (nu gaat het mij meer om het principe dan die paar euro)

[ Voor 4% gewijzigd door Reptielenbrein op 29-10-2022 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Nu online
[quote]fopjurist schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:50:
[...]

Ik heb nog even de email doorgelezen. Ik heb ze vermeld dat het opsturen een risico die ik zelf niet wil dragen, zo zwart wit had ik het dus niet gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:44

DukeBox

loves wheat smoothies

Klein beetje offtopic maar voor de zekerheid, je weet dat je eerst de SSD moet initialiseren en er een partitie op moet aanmaken en een file system moet aanmaken voordat je deze kan benaderen in windows?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Nu online
DukeBox schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:15:
Klein beetje offtopic maar voor de zekerheid, je weet dat je eerst de SSD moet initialiseren en er een partitie op moet aanmaken en een file system moet aanmaken voordat je deze kan benaderen in windows?
I know, echter is hij helemaal niet zichtbaar.. Als ik mijn huidige ssd in een externe behuizing doe werkt het wel.. Maar de nieuwe niet. Ik heb zelf een nieuwe windows installatie gedaan, en daar wordt hij tijdens het aanmaken ook niet gezien.. Enkel de oude ssd.

[ Voor 12% gewijzigd door Reptielenbrein op 29-10-2022 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:05
Zou diskpart gebruiken en kijken of je iets kan doen daarmee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Nu online
Toerq schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:32:
Zou diskpart gebruiken en kijken of je iets kan doen daarmee
De schijf is onder windows helemaal niet zichtbaar.. Enkel bios ziet hem. Echt nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Reptielenbrein schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:33:
[...]

De schijf is onder windows helemaal niet zichtbaar.. Enkel bios ziet hem. Echt nog nooit meegemaakt.
https://forums.tomshardwa...t-not-in-windows.2503720/

Misschien helpt dat?

Na wat googlen zijn er aardig wat mensen die hier last van hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door loki504 op 29-10-2022 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Nu online
loki504 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:41:
[...]

https://forums.tomshardwa...t-not-in-windows.2503720/

Misschien helpt dat?

Na wat googlen zijn er aardig wat mensen die hier last van hebben.
Super bedankt, ik ga er morgen even mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Reptielenbrein schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:46:
[...]

Super bedankt, ik ga er morgen even mee aan de slag.
Graag gedaan hopen dat het werkt.👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Reptielenbrein schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:33:
[...]

diskpart is via dos, niet Windows

Naamsverbasteringen zijn niet de bedoeling op Tweakers.

[ Voor 12% gewijzigd door Yorinn op 30-10-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Toerq schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:58:
[...]

diskpart is via dos, niet Windows
Dat hoeft toch niet ?

In Windows: Run, CMD, Diskpart. Doet toch hetzelfde of mis ik iets ?

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 30-10-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
PilatuS schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:06:
[...]

Dat hoeft toch niet ?

In Windows: Run, CMD, Diskpart. Doet toch hetzelfde of mis ik iets ?
ja klopt maar is een dos programma toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Nee, sterker nog, diskpart werk niet onder dos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
DukeBox schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:09:
[...]

Nee, sterker nog, diskpart werk niet onder dos.
oww ok weer wat wijzer geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@Toerq n.b. UEFI en NVME gaan ook een probleem worden als je nog dos wilt draaien zonder bootrom. De enige NVME drive die ik ken met een boot rom is de Samsung 950 pro en dan heb je dus ook een legacy bios nodig. Maar dan ga je vervolgens weer tegen het disk size limiet van 124.55GB aanlopen
edit: dit gaat wel heel erg offopic, sorry @ TS.

[ Voor 32% gewijzigd door DukeBox op 29-10-2022 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Nu online
DukeBox schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:15:
@Toerq n.b. UEFI en NVME gaan ook een probleem worden als je nog dos wilt draaien zonder bootrom. De enige NVME drive die ik ken met een boot rom is de Samsung 950 pro en dan heb je dus ook een legacy bios nodig. Maar dan ga je vervolgens weer tegen het disk size limiet van 124.55GB aanlopen
edit: dit gaat wel heel erg offopic, sorry @ TS.
Geen probleem, zo leer je nog eens wat!
Pagina: 1