Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkeBe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-12-2024
Hey!
Na 7 jaar en een baby ben ik toe aan een nieuwe computer.
Ik ben momenteel aan het kijken naar de ryzen 7900x maar zit nogal in de knoop door de extreem prijzige moederborden voor X670E.

Ondertussen zijn de Asrock moederborden mij aan het opvallen (standaard een Asus, gigabyte man).

Nu is de vraag wat is asrock waard tegenwoordig? Vroeger had ik hier echt een budget/cheap gevoel bij, ik weet dat dit een dochter merk is van Asus.
Maar wat is de huidige situatie? Materiaal, drivers, bios hoe is dit bij asrock?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ASRock Taichi series heb ik goede ervaringen mee. B450M pro4 waren ook wel redelijk voor standaard pctje

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ASRock was vroeger (lees +- 15 jaar terug) inderdaad budgetspul, met combinaties die apart waren (Socket 939 en 754 op een bord met een riserkaart, dat soort dingen). Kwaliteit was destijds niet heel geweldig.

Maar die tijd is al lang voorbij. Ik heb de afgelopen 10 jaar ASRock borden in m'n systeem gehad, en kwalitatief doen ze niet meer onder voor de andere grote merken. Waar voorheen er goedkope elco's opzaten, zijn die nu ook gewoon solid caps.

Pak er sowieso reviews bij, ongeacht welk merk je op het oog hebt, ieder merk heeft er wel eens missers bijzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 21:58

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het viel mij op dat een paar reviewers op Youtube gebruik maakten van ASRock Taichi moederborden toen ze de Ryzen 7000 series gingen reviewen/testen.

Zelf heb ik de ASRock Pro RS, terwijl ik hiervoor twee keer Gigabyte had en daarvoor MSI. Het bord bevalt mij prima, heeft goede features voor een zeer schappelijke prijs als je het vergelijkt met andere borden voor het platform.

Ondertussen al een paar BIOS updates gehad en uitgevoerd. De laatste update, versie 1.10, wordt aangeraden om via flashback te doen. Dit gaf bij mij echter een niet-bootend systeem. Rollback via flashback ging prima. Daarna via de instant flash methode die ik voor de eerdere updates heb gedaan en het systeem draait als een zonnetje.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkeBe
Hero of Time schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:40:
Het viel mij op dat een paar reviewers op Youtube gebruik maakten van ASRock Taichi moederborden toen ze de Ryzen 7000 series gingen reviewen/testen.

Zelf heb ik de ASRock Pro RS, terwijl ik hiervoor twee keer Gigabyte had en daarvoor MSI. Het bord bevalt mij prima, heeft goede features voor een zeer schappelijke prijs als je het vergelijkt met andere borden voor het platform.

Ondertussen al een paar BIOS updates gehad en uitgevoerd. De laatste update, versie 1.10, wordt aangeraden om via flashback te doen. Dit gaf bij mij echter een niet-bootend systeem. Rollback via flashback ging prima. Daarna via de instant flash methode die ik voor de eerdere updates heb gedaan en het systeem draait als een zonnetje.
Welk geheugen gebruik je op welke frequentie? heb mijn oog laten vallen op de X670E Steel Legend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:37
Hero of Time schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:40:

Zelf de b660m pro rs gehad. Prima bord tm 12600 maar een meer slurpende cpu gaat problemen krijgen met de vrm, iets wat vaker voorkomt bij budget borden, daar op letten dus. Vanaf de steel legend en hoger zijn het ook qua vrm vaak prima borden.

Zelf naar tevredenheid de b450 steel legend, en dus ook de b660m pro rs gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
ik heb ook een asrock z390 taichi gehad...
Nooit problemen mee gehad,
Een keer had ik schroefjes nodig voor de nvm ssd... kreeg ik gewoon gratis van asrock.
Niks op aan te merken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TokkeBe schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:43:
[...]

Welk geheugen gebruik je op welke frequentie? heb mijn oog laten vallen op de X670E Steel Legend
Ik heb de uitvoering: G.Skill Ripjaws S5 F5-6000J3238F16GX2-RS5K gekocht, enigszins per ongeluk, en draai het XMP profiel van 6000 MT/s. Ik had bij de aanschaf niet gelet of het AMD EXPO ondersteunde.

@meljor Ik heb de X670E variant, niet de B650. Dat geeft nogal een verschil in mogelijkheden. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:35
TokkeBe schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:58:
Hey!
Na 7 jaar en een baby ben ik toe aan een nieuwe computer.
Ik ben momenteel aan het kijken naar de ryzen 7900x maar zit nogal in de knoop door de extreem prijzige moederborden voor X670E.

Ondertussen zijn de Asrock moederborden mij aan het opvallen (standaard een Asus, gigabyte man).

Nu is de vraag wat is asrock waard tegenwoordig? Vroeger had ik hier echt een budget/cheap gevoel bij, ik weet dat dit een dochter merk is van Asus.
Maar wat is de huidige situatie? Materiaal, drivers, bios hoe is dit bij asrock?
Asrock heeft niks meer met asus te maken. Het is sinds 2010 onderdeel van pegatron. Verder niks mis met het merk overigens, zeker de laatste generaties zien er steeds beter uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@stylezzz volgens mij lees je zijn zin verkeerd, hij is een standaard Asus/Gigabyte man ;)

edit: was de rest even vergeten :F

@Hero of Time Jullie hebben gelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Damic op 30-10-2022 01:02 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Damic schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 00:15:
@stylezzz volgens mij lees je zijn zin verkeerd, hij is een standaard Asus/Gigabyte man ;)
Wat zou 'ie verkeerd lezen dan? Enige wat ik zie is wat informatie over het merk ASRock zelf en hoe het niet meer gerelateerd is aan Asus, iets wat de TS aanhaalt over waar ASRock vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkeBe
Enorm bedankt allemaal! Het gaat vermoedelijk de asrock x670e steel legend worden, deze gaat prachtig zijn in een witte Lian li o11 dynamic evo denk ik.
Pagina: 1