Geluid Sony Bravia valt af en toe volledig weg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarginWalker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Goeiedag,

thuis heb ik een Sony Bravia-tv (die al een paar jaar oud is), die geen smart tv is, maar die ik gebruik als scherm om vanalles via digibox en blu-rayspeler op af te spelen.

Alles werkt naar behoren, tot voor kort. Regelmatig lijkt het geluid namelijk volledig weg te vallen. Het werkt weer als we de tv heropstarten. Dit kan toch niet aan de internetprovider liggen, maar ligt toch eerder aan de tv zelf, neen? If so, wat valt hiertegen te doen?

Vriendelijke groeten en dank voor uw suggesties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarginWalker
Vergeten vermelden, dit is het model:

- KDL-32BX300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Je zegt 'al een paar jaar oud', maar dat is een aardig understatement. Je tv-model is namelijk al 12 jaar oud. Mocht je 'm ook al 11-12 jaar hebben, dan kan het simpelweg zijn dat 'ie aan het einde van z'n leven is. Zeker als er niks veranderd is in de afgelopen tijd.

Gezien de leeftijd, en dat het ~12 jaar geleden al een budgetmodel was, lijkt het me verder ook niet de moeite waard om 'm te laten repareren.

Heb je dit echter met zowel de digibox als met de Blu-rayspeler?

edit:
@chrisborst verhip, ik maakte nog een rekenfout ook en dacht dat 'ie 'slechts' 10 jaar ipv 12 jaar was :+

[ Voor 18% gewijzigd door Hahn op 29-10-2022 12:41 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:30
MarginWalker schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:23:
Goeiedag,

thuis heb ik een Sony Bravia-tv (die al een paar jaar oud is), die geen smart tv is, maar die ik gebruik als scherm om vanalles via digibox en blu-rayspeler op af te spelen.

Alles werkt naar behoren, tot voor kort. Regelmatig lijkt het geluid namelijk volledig weg te vallen. Het werkt weer als we de tv heropstarten. Dit kan toch niet aan de internetprovider liggen, maar ligt toch eerder aan de tv zelf, neen? If so, wat valt hiertegen te doen?

Vriendelijke groeten en dank voor uw suggesties.
Een paar jaar.. hij komt uit 2010 en is zelfs nog HD ready (720p).
Volgens mij kan je gerust zeggen dat zijn tijd gekomen is om hem te vervangen.
Als je van een 12 jaar oude TV komt is alles beter, dus elke willekeurig tv zou je kunnen kopen. Voor rond de 200 euro heb je al iets vergelijkbaars.

Mocht je echt hem willen houden, zou je kunnen overwegen om het geluid via een stereo te laten lopen. Maar dat is dan weer een extra apparaat wat aan moet.
Hahn schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:39:
edit:
@chrisborst verhip, ik maakte nog een rekenfout ook en dacht dat 'ie 'slechts' 10 jaar ipv 12 jaar was :+
Haha, de tijd gaat hard. Voor mijn gevoel is 2010 ook nog best recent O-)

[ Voor 13% gewijzigd door chrisborst op 29-10-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarginWalker
Dank voor uw reacties, mensen. Welk nieuw model is vergelijkbaar, voor max 400 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:11
Die is er niet, de techniek is de afgelopen 10 jaar veel veranderd.

Ik zou er nog 49 euro aan toevoegen en de Samsung 43Q60A kiezen, dit model biedt de meeste bang for the buck binnen jouw budget en er zal een wereld voor je opengaan ;).

Wil je toch liever een Sony, dan zul je jouw budget moeten verhogen.
Pagina: 1