welke koelpasta voor monoblock en gpu block

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 08:35
ik heb een msi carbon ek-X moederbord met monoblock van ekwb, en een amd 6800 waar ik het bitspower mobius waterblok op monteer.

nu twijfel ik wat ik het beste kan doen qua koelpasta. Is normale goede koelpasta voldoende om hier jaren mee van te kunnen genieten, of is het toch slimmer om met liquid metal te gaan werken?

vorige cpu had ik wel onder liquid metal, maar dat heb ik toen volgens mij niet helemaal goed gedaan, dus vandaar dat ik daar ook beetje huiverig voor ben om te doen. Maar wil eigenlijk nu een pc bouwen waar ik voor langere tijd mee kan doen. dus wil het nu toch wel zo goed mogelijk doen.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik zou gewoon een van de populaire standaard koelpasta's gebruiken en het niet moeilijker maken dan het is. Je krijgt daarmee prima temps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Nog iets: ik heb mijn pc een jaar of 3 met bijna dagelijks gebruik, in de covid tijd hele werkdagen. Ik heb van de week de cpu geupgrade en dan blijkt er toch wel wat stof te zitten, ook op de gpu. Kleine moeite: ik heb de fans en koelblok even losgeschroefd en daar ook de pasta vervangen. Was niet per se nodig, maar toch. Grote kans dat jij over een paar jaar ook even een goede schoonmaakbeurt geeft.