Sony SLV-SE720 VCR videorecorder vindt geen zenders

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueWolf
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-09 15:09
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over de Sony SLV-SE720 videorecorder.
Ik heb dit appraat hier staan (helaas zonder afstandsbediening) en deze heeft het tot voor kort prima gedaan.
Ik wilde de zenders opnieuw instellen en ik heb op internet gevonden dat je dan de stop knop een paar tellen ingedrukt moest houden, dan ging deze resetten en zou ie uit zichzelf de zenders opnieuw moeten instellen.
Dit werkte dus niet, hij doet nu namelijk helemaal geen zenders meer.
Ik kan met de knoppen op het apparaat zelf ook niet door de setup heen komen.
Het ligt niet aan de kabel, want op mijn gewone tv heb ik dit getest en hier had ik gewoon nog analoge tv. Ook op de VCR heeft de analoge tv (deels) gewerkt.
Weet er iemand of het mogelijk is om deze zonder afstandsbediening in te stellen en zo ja, hoe?

[ Voor 30% gewijzigd door BlueWolf op 29-10-2022 01:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Analoge tv is toch niet meer,alles digitaal nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueWolf
Theodor schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:15:
Analoge tv is toch niet meer,alles digitaal nu...
Ja, dat dacht ik ook.
Maar toch werkt het nog wel.
Ik zit hier op Caiway, die zenden blijkbaar nog steeds analoog uit.
Ook gewoon digitaal hoor gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Kan niet, Caiway was de eerste kabelboer die afstand nam van analoge televisie. Op 10 oktober 2010 heeft Caiway analoge TV uitgezet (analoge radio was er nog wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueWolf
dmantione schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:32:
Kan niet, Caiway was de eerste kabelboer die afstand nam van analoge televisie. Op 10 oktober 2010 heeft Caiway analoge TV uitgezet (analoge radio was er nog wel).
Toch is het dan vreemd genoeg wel zo...
Ik weet zeker dat ik hier op Caiway zit.
Ik heb maar 14 zenders, maar toch doen ze het wel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
14 zenders is tegen de wet: Als een aanbieder analoge TV levert, dan mogen niet minder dan 15 zenders aangeboden worden. Je hebt duidelijk geen standaard Caiway-aansluiting, maar er is bij jou iets bijzonders aan de hand. Bijvoorbeeld een gebouw met een reanalogiseringsinstallatie zou een verklaring kunnen zijn. Ik zou zeggen, leg ons maar even uit hoe één en ander bij jou zit.

Is dat relevant voor je vraag? Zeker wel: Ik vraag mij af of de videorecorder niet werkt omdat er geen analoge zenders aanwezig zijn, of dat het ding stuk is, of verkeerd bediend wordt?

[ Voor 3% gewijzigd door dmantione op 29-10-2022 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueWolf
dmantione schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:03:
14 zenders is tegen de wet: Als een aanbieder analoge TV levert, dan mogen niet minder dan 15 zenders aangeboden worden. Je hebt duidelijk geen standaard Caiway-aansluiting, maar er is bij jou iets bijzonders aan de hand. Bijvoorbeeld een gebouw met een reanalogiseringsinstallatie zou een verklaring kunnen zijn. Ik zou zeggen, leg ons maar even uit hoe één en ander bij jou zit.

Is dat relevant voor je vraag? Zeker wel: Ik vraag mij af of de videorecorder niet werkt omdat er geen analoge zenders aanwezig zijn, of dat het ding stuk is, of verkeerd bediend wordt?
Tsja, ik zou eigenlijk ook niet weten hoe het hier zit... Ik heb net nog een keer de scan gedaan gewoon op mijn tv, en weer komen er 14 analoge zenders uit.
De videorecorder heeft hiervoor ook op een paar zenders gewerkt, maar omdat deze al heel lang niet opnieuw gescand waren deden maar 3 zenders het.
Ik ben er net wel achter gekomen dat de videoband die ik gebruikte slecht was 8)7
In het begin blijft deze hangen, een andere videoband doet het wel.
Maar dan heb ik nog steeds het probleem van de tv instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueWolf
dmantione schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:03:

En zo'n reanalogiserinsinstallatie lijkt me sterk, het huis is nog niet erg oud, komt uit 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueWolf
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJ29-KbQFR_QyvI1OpWoJM7Nxzc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xvNvTyHVFo5ynvSoJ2xoZwxa.jpg?f=fotoalbum_large
Het is niet heel erg goed te lezen, maar hier kan je zien dat hij 14 zenders vindt aan het einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Er is geen enkele kabelaanbieder die 14 analoge zenders levert en 0 digitale. Het is geen glasvezelnetwerk of zoiets met TV over een apart vezeltje? Caiway heeft een aantal van dat soort glasvezelnetwerken overgenomen. Dat zou het overigens nog steed niet verklaren, want dan zou er ook digitale TV op zitten, en het minimum van 15 geldt ook voor een glasvezelboer.

Terug naar de videorecorder. Je kunt de boekjes erbij zoeken en uitvogelen of het mogelijk is om met de hand zenders in te stellen zonder de afstandsbediening. Maar... ik denk dat het het makkelijkste is als je een afstandbediening voor de videorecorder in huis haalt:

https://www.ebay.nl/itm/174928005637

... ik denk dat het dan veel makkelijker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueWolf
dmantione schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:19:
Er is geen enkele kabelaanbieder die 14 analoge zenders levert en 0 digitale. Het is geen glasvezelnetwerk of zoiets met TV over een apart vezeltje? Caiway heeft een aantal van dat soort glasvezelnetwerken overgenomen. Dat zou het overigens nog steed niet verklaren, want dan zou er ook digitale TV op zitten, en het minimum van 15 geldt ook voor een glasvezelboer.

Terug naar de videorecorder. Je kunt de boekjes erbij zoeken en uitvogelen of het mogelijk is om met de hand zenders in te stellen zonder de afstandsbediening. Maar... ik denk dat het het makkelijkste is als je een afstandbediening voor de videorecorder in huis haalt:

https://www.ebay.nl/itm/174928005637

... ik denk dat het dan veel makkelijker gaat.
Nee ze hebben wel digitale zenders maar ik heb voor nu alleen even op analoge gescand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueWolf
En misschien moet ik dan toch maar eens gaan kijken of ik ergens een afstandsbediening vandaan kan halen.
Pagina: 1